Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

4-latka sika w majtki

Moja 4 letnia córka od pewnego czasu zaczęła sikać w majtki. Doskonale potrafi sama skorzystać z toalaty ale czasami zachowuje się tak jakby zapomniała, że trzeba zrobić siku (mam wrażenie, że trzyma tak długo, aż nie jest w stanie wytrzymać i leci jej po nogach)/ Są dni, że to się nie zdarza a

Re: 4-latka sika w majtki

O tym zapomniałam napisać ale oczywiście zrobiłam jej badanie moczu, bo tez podejrzewałam, że nie jest w stanie utrzymac moczu. Wyniki badań bez zarzutu. Dzis na pytanie dlaczego sikała w majtki odpowiedziała "bo chciałam" :-(

Re: 4-latka sika w majtki

wyniki ok,czyli samo przejdzie napewno ma to zwiazek z pojawieniem sie drugiego dziecka,lepiej nie stosuj w tym przypadku kar to nie jest dobre wyjscie z sytuacji.

ciągłe sikanie w majtki u 4-latka

Witam serdecznie, mój synek ma w tej chwili 4,5 roku. Do tej pory mamy problem z dziennym moczeniem się, nie wspominając o nocnym, synek spi w pampersie. Jego moczenie sie zdiagnozowałabym jako pierwotne. Dziecko miało problemy z rozwojem mowy, korzysta z terapii sensorycznej.Bardzo proszę o

Re: Mała wpadka w autobusie

A z pociągiem tez była afera nie tak dawno temu. Matka 4-latka zażądała od konduktora żeby otworzył toaletę zaraz po ruszeniu pociągu ze stacji centralna w kierunku zachodniej (jest oczywiście zakaz sikania na stacjach i na terenie miasta). Konduktor odmówił, mały nie wytrzymał, majtki mokre

Re: ciągłe sikanie w majtki u 4-latka

warto wykonać mocz badanie ogólne i posiew usg jamy brzusznej i konsultacja nefrologa bo ten zleci ew badania urodynamiczne jesli bedą wskazane

Re: Czy żłobek zmienił Wasze niemowlę?

Nie okopałyście się na swoich stanowiskach. A prawda jest po środku. Oczywiście dziecko samo dojrzewa po pewnym rzeczy, ale musi wiedzieć, że te rzeczy może zrobić, że powinno je robić. Tak więc pieluchowanie 4-latka to przesada, tak jak zmuszanie roczniaka by sikał na sygnał. Kompromis, to

Re: Czterolatek i pampersy

ja zaciskam zęby i czekam aż mu to po prostu przejdzie bo kiedyś przejść musi. Kiedy miał 3 latka to raz miał zatwardzenie i też się nabawił fobii przed robieniem kupy ale znalazłam na niego sposób-na każde siku sadzałam go na muszli i kiedy sikał tak sie rozluźniał,że i kupę przy okazji zrobił

do doswiadczonych - odpieluchowanie 4-latka

probowalismy podczas weekendow, zwlaszcza dlugich, i w wakacje. Balam sie, ze nie moge go puscic do przedszkola bez pieluchy, ale okazalo sie, ze spokojnie, ze to nie klopot i ze beda kooperowac. No i tak sie dzieje, ale przelomu nie ma zadnego. Sika i robi kupe do majtek, czy w domu, czy w przedszkolu. Jest

Po co odpieluchowywać?

skapnie się, że można załatwiać się do toalety i samo z siebie zacznie to robić. Po co zatem, w moim przypadku, odpieluchowywać dwulatka, robić próby, puszczać w majtkach żeby sikał po sobie i opowiadać jaki to nocniczek jest super. Przecież to nie jest, chyba, umiejętność która np jak mówienie czy

Re: problem z sikaniem

parzył go w tyłek :)ale jak przestał sikać w majtki to w nocy nigdy się nie posikał .Albo sam woła siku w nocy( sporadycznie ) albo wytrzymuje do rana ma prawie 4 latka . widocznie nie jest gotowy .Daj mu jeszcze trochę czasu :)

Re: Jak przygotować do odpieluchowania?

. Nastepna próba była po miesiacu i teraz już sikał w majtki co 2-4 godziny. Nauka trwała ok 4-5 dni. Po 2 dniach bez pieluchy zaczał wołac na siku, ale popuszczał w majtki, a po kolejnych 2 dniach przestał popuszczac mocz. Kupa poczatkowo tez szła dobrze, ale od jakiegos tyg znowu popuszcza troche w majtki

Re: A jaka kara dla pedofila który

. Powiedzcie, jak ochronic swoje dziecko przed 4 latkiem, ktory ma zapedy ekschibicjonistyczne? Dzieciak na golasa wygina sie przed moja corka, a matka pali glupa i nic nie reaguje. Na srodku placu zabaw sciaga majtki i sika, przy tym sprawdzajac , czy juz wszyscy zauwazyli. Matka nigdy na jego roznorakie zle

enterococcus faecalis i siusianie

i posiew. Mocz wyszedł ok a w posiewie enterococcus faecalis - 50000 i bakteriuria. Dostał furaginę. Po 3 dobach brak poprawy i mały cały czas posikiwała majtki. Pani dr wycofała furaginę ( wyszło na antybiogramie, że furagina powinna pomóc) - dostalismy augmentin. Dzisiaj 4 doba i mały posikuje w

Re: Do przedszkola bez pampersa

majtkami do domu i 4 razy z rzędu miała infekcję pęcherza moczowego spowodowanego bakteriami kupnymi. Więc Panie teraz szczególnie na nią uważają.

Re: N jak Nocnik po raz Nty

1. dziecko ma być w majtkach i spodenkach/rajtkach. 2. nie sika non stop, nie będzie aż tyle prania jakby się wydawało, suszyć można na kaloryferze, więc będzie szybko. przebierałam zaraz jak się posikał, za każdym razem tłumacząc, że sika się na nocnik, a nie w majteczki. 3. kupa to masakra ;) mój

Re: MCM

witam. mojego syna (31 tydz 1100g) całkowicie odpieluchowałam w wieku 2 lata i 4 msc i po tygodniu w nocy takze. Na poczatku używałam majtek z canpola (można kupic specjalne wkłady do nich- stwierdziłam ze to bez sens i zrobiłam wkład z pieluchy tetrowej- 1 podzieliłam na 3 czesci), jak sie zesikał

Re: moze podswiadomie czuje konkurencje

Mój syn jak ja byłam w drugiej ciąży i leżałam w szpitalu, zaczął znów sikać w majtki (miał wtedy 2,5 roku), nawet na podwórku, w sklepie, itd. wszystko wróciło do normy jak wróciłam do domu. Twoja córka ma DOPIERO 4 latka, tęskni za zwykłymi z Tobą zabawami, nawet jak Ci się wydaje że jej wszystko

moja prawie 3 letnie córka wróciła do pieluch

, potem sikać w końcu po miesiącu prób chodzenia w majtkach założyłam z powrotem pampersa. Wiem że niby nie powinno się tego robić ale moje dziecko w ogóle nie zwracało uwagi na to że chodzi w zasikanych i zakupkanych majtkach, nawet nie chciało się przebierać w czyste. Teraz mija już 4 miesiące jak

Re: odpieluchowanie

. wczesniej cuda kombinowalam, ale za nic nie dal sie namowic na robienie kupy inaczej niz w majtki. Tuz przed rozpoczeciem szkoly (4. urodziny) podsluchal moja rozmowe z pielegniarka srodowiskowa, ktora stwierdzila, ze z pieluchami do szkoly go nie przyjma. Po jej wyjsciu natychmiast kazal sobie zdjac ta

sikanie do łózka w nocy 4,5latka,przeziębienie

Moja córka ma 4,5latka.Od 4-rech dni zaczęła sikać w nocy do łóżka.Zaczęło sie od tego że wróciła z przedszkola z mokrymi majtkami poprostu w przedszkolu jak poszła sikać to sobie posikała majteczki i tak w tych mokrych majtkach była w ogródku.A w nocy się zaczęło.Myślę że mała się

Re: Do mam wcześnie 'nocnikujących'

Ja akurat miałam rok i 4 m-ce ale mój starszy brat np ponad 2 lata. Jeden z kuzynów jako 4-5 latek jeszcze w majtki sikał. Niektórych rzeczy nie przeskoczysz i trzeba przeczekać. Zgadzam sie z tym że kiedyś wcześniej dzieci sikały do nocników niż teraz bo teraz jest wygoda (pampersy) ale nie

Re: N jak Nocnik po raz Nty

wyrzucasz, majtki pluczesz i do prania tak samo jak zesikane. Wiem ze szalu idzie dostac ale coz...trzeba zacisnac zeby i czekac az wkoncu zakumaja. 4. Dopuki nie zalapie sikania na nocnik w domu to do auta i do spania zakladac pampersa. Pozniej pampersa sciagnac na wyjsciaz domu ale zabierac zapasowe

Re: siusia w nocy - ma 4 latka

.Jak skonczyła piec lat jak reka odjał problem zniknal,teraz ma lat dziesięc i cos znow sie czasami pojawia owszem nie sika w majtki ale w biegu do toalety biegnie.

4 latka przesikuje sie w nocy i ja to nie budzi!

Mam problem z moja prawie 4 latka. Nie potrafi nauczyć sie kontrolować sikania w nocy. Generalnie odpieluchowana jest od dawna. W nocy od 2 miesiecy. Wczesniej protestowała, nie chciała spać w majtkach. Wiec czekalismy aż bedzie gotowa. I w końcu stwierdziła, że jest duza i chce spac bez pieluchy

Re: wrócić do pieluch, czy nie?

Nie wracaj do pieluch, moja córka sikała na nocnik od 20 m-ca, pampersa w nocy ściągłam miesiąc później. Nie było wpadek, zawsze wołała siku, natomiast teraz ma 2 lata i 4 m-ce i są dni kiedy zdarzy się jej popuścić w majtki nawet kilka razy w dzień ( nie posika się ale majtki są mokre), lub

Re: jak nauczyć wstawania w nocy???? duży problem

ma 25 m-cy ale ona była już na to gotowa (dwa m-ce wcześniej budziła się z suchą pieluchą) Moja ma natomiast problem w dzień, zapomina się w czasie zabawy i sika w majtki, gdy jest bardzo zajęta to nawet jej nie przeszkadza to że ma mokro. Teoretycznie to chyba w nocy powinna dłużej sikać w

Re: Co ja mam zrobic z tym szczochem!?!?!?!?!?!

Marta szczerze powiem, że skoro dzieć w domu sika normalnie, to w przedszkolu to jest zasranay obowiązek pań, żeby do czasu do czasy wysadzały dzieciaka na ubikację. 3latek ma prawo jeszcze popuścić w majtki, ba nawet 4 latek ma do tego prawo, więc się nie denerwuj. Jak bei mówi, emocja też

Re: Odpieluchowanie - podpowiedzcie

kojarzył o co chodzi. Po tym czasie do złobka bez pieluchy wraz 4 parami spodni, majtek i skarpetek oraz 2 parami butow do ewentualnej zmiany. Mielismy sie tez w przeciagu ok. 2- 3 tygodni powstrzymywac z wyjazdami do supermarketow czy innych miejsc gdzie trudno szybko przebrac czy posadzic na nocnik. Z

Re: Siku do nocnika, kupa do majtek?

Jakbym widziała w waszych postach mojego synka...:)Obecnie ma 2 lata i 4 mce. Zdecydowane działania nocnikowe podjęlismy gdy skończył 2 latka i obecnie z sikaniem nie ma problemu. Natomiast z kupą jest opór materii. Nie pomagają systemy motywacyjne (rząd nagród czekających na półce juz się

Re: czy zakładacie body, kiedy

> próbujecie odpwiluchowac dziecko. Body nie, majtki zakładałam i spodenki na gumkę. Bez pieluchy od razu. Był wtedy ciepły maj, a syn lubił sikać na stojąco - więc sikał często na dworze, co było dla niego wielką frajdą, a my chwaliliśmy. Wpadek na dworze w związku z tym nie było, za to w

3,5 latek sika w majtki

mam synka 3,5 latka i 10 miesięczną córeczkę czy to mozliwe aby sikał w majtki, zdarza mu się to przynajmniej raz dziennie twierdzi, że on jego pisiak nie wie, ż4 sika, Maciek zaczął znowu sikac w majtki jak urodziła się marta, ale to juz 10 miesięcy temu!!!!!!!!!!!!co ja mam z nim zrobic nie mam

Re: Moczenie sie! Prosze Was o opinie.

3-latek ma jeszcze prawo czasem "zapomniec", ze chce mu sie siku. poza tym czesto jest tak, ze np. odpieluchowanie udaje sie bez wiekszego problemu, a po jakims czasie nastepuje jakby "cofniecie w rozwoju" i znow sika w majtki. to normalne u dzieci w tym wieku i trzeba po prostu

Re: jsk dlugo dziecko przyzwyczaja sie do przeczk

podporządkowywać zwyczajom przedszkolnym, tzn. ustawia sie w "pociąg", czeka na swoją kolej, w miarę słucha pani (oczywiście w miarę :-) ) 4. sika w majtki, woła sporadycznie, to powinno jej przejść do października, tak stwierdziła pani, że tyle czasu trzeba jej dać na adaptację. 5. nie wykluczam, że po

Re: 2,5 latek wciąż sika w pieluchy!!

Mój 2,5 latek od prawie miesiąca nosi majtki.Próbowałam odpieluchować 4 razy, nie udawało się- po tygodniu się poddawałam. Sikał sobie równo w spodnie. W końcu się udało, poczuł że chce mu się siku.ZAjęło nam to 2-3 dni. Uważam, że jak przez tydzien, góra dwa nie ma zadnej poprawy,to nalezy

Re: niczego juz nie ogarniam-2latka i noworodek

na zapalenie płuc i 10 dni spędziliśmy w szpitalu. A córeczka z babcią i mężem na zmianę. Byłam wykończona i załamana, dochodziły wyrzuty sumienia, że zaniedbuję małą. Ona zaczęła znów sikać w majtki na potęgę.... Ale teraz jest naprawdę dobrze. Nie powiem - nie wypoczywam przy dzieciach, ale już

sikający czterolatek

Mojaj koleżanki synek ma 4 latka. Nadal sika w majtki i często też robi kupkę. Czy to jest już powód do niepokoju?

Re: Owszem, można

udzielala, by go zawstydzic i przekonac ze tak nie wolno. I pamietam ze wtedy strasznie sie dziwilam, ze on taki duzy a jeszcze sika w majtki i do lozka, stad to pamietam...niestety wtedy o roznicach miedzy chlopcami i dziwczynkami oraz o fizjologii mialam blade pojecie...jak widac sasiadka rowniez

Re: nakładka na sedes

4 latka i jest niska, ma niecały metr. Deska ze schodkiem była milowym krokiem do samodzilności - sama ściąga majtki, sika, używa papieru, wstaje, zakłada ubranie. Uzywamy jej ponad rok, wczesniej była nakladka, ale na nią musiałam małą podnosic i sadzać. pozd :) Ania -- Jak można taką podłą

Re: Reakcje dwulatka na pojawienie się rodzeństwa

U mnie było podobnie. Basia miała 2 latka i 4 miesiące jak urodził się Tomek. Też zaczęła sikać w majtki, choć wcześniej nie było już z tym problemu. Gdy karmiłam Tomka ona akurat wtedy wołała jeść czy pić.Nie pamiętam po jakim czasie to przeszło.Trzeba być cierpliwym i okazywać dużo uczucia

Re: wg pani nie nadaje się do zwykłego przedszkol

majtki, nie mówią, nie malują, nie lepią, nie jedzą i cały czas płaczą itd - lepiej nie mówić ;-). Twój synek ma dopiero 2 lata i 8 miesięcy, dzieci w tym wieku przez rok robią olbrzymie postępy (ostatecznie to aż 1/4 ich życia!). A młodego więcej tam nie posyłaj...

Kolejny raz o nocniku. Pomóżcie!!!

. Puściłam ją w samych majteczkach i rajstopkach, rozmawiałam i tłumaczyłam do czego słuzy nocnik. Efekt był taki, że po 5 dniach walki i prania codziennie kilkunastu zestawów majtki + rajstopy/spodnie dziecko mi się przeziębiło i co najgorsze bardzo zraziło do nocnika. Na sam widok lub słowo siku czy nocnik

Jak odpieluchowac tak oporne na to dziecko?

mając niespełna 2 latka się nauczył siusiac na nocnik), przekupywania nawet niezdrowymi słodyczami, których nie uznaję, brawo bije cała rodzina, sąsiedzi i NIC. Bez większych zmian, mały sika i kupcia do majtek, nie przejmuje się niczym, a ja jestem ciągle zdenerwowana, bo zamiast przyjemnie

Re: Dwulatka

. Przestała wołać, jak chcę sama ją wysadzić to się buntuje i krzyczy że nie chce po czym za chwile zsika się w majtki....:( Ja staram się nie zwracać na to uwagi, nie stosuje żadnych kar bo nie chce jej stresów dokładać (początki w przedszkolu nie były łatwe). Ja mam na to dwie teorie: -albo jej się znudziło

Re: Sierpień 2008

Witam wszystkie mamusie :D przesympatycznych dwulatków :D My mamy pieluszki tylko na noc i na wyjścia :D Moje tłumaczenia gdzie się sika nic nie dawało, za to 4latek w mig wyjaśnił Tymkowi o co w tym wszystkim chodzi i nie sika :D ale i nie woła ! Jak posadzę sika szybko i biegnie dalej :D chyba

Re: odpieluchowanie

Ja próbowałam jak synek mial 17 mies niestety nie wyszlo bylo tylko duzo płaczu.Poczekałam az synek zaczol 2 latka i dokładnie w jego drugie urodziny sciągnełam pampersa i sie udało.Najpierw oczywiscie sikał w majtki ale po 2 dniach i moich tłumaczeniach zaczol sikac na nocnik.Kupke tez od razu

Papmersy z nr 4 na 5 - kiedy?

mój prawie 2latek nadal w pieluchach ale ja nie o tym. sika i robi kupkę na nocnik w domu,ale tak czy siak kupuję papmersy regularnie, i zastanawiam się nad przejściem z 4+ na 5 (papmersy). moje pytanko jest takie: czy 5 sa duzo większe od 4+? co prawda napisane na 4 że (chyba) od 9-20 kg a mój ma

Re: Dziękując za radę...

trzeba przestać tak jak kiedyś trzeba przestać sikać w majtki - Odstawienie dziecka od piersi jest ok kiedy się to robi mądrze decyzję podejmuje matka i nie masz prawa jej oceniać i czegokolwiek narzucać.

Re: Jak nauczyć dziecko sikać

Ja zaczęłam jak dzieci skończyły 2 latka. Pieluche zakładałam tylko na spanie i na spacer. Po domu chodziły w samych majtkach. Na początku było cięzko, bo sikały gdzie popadło, potem coraz lepiej ale w pewnym momencie nie widziałam zadnego postępu i chciałam przerwac. Na szczescie tego nie zrobiłam

Re: 3 latek w pieluchach

Moj starszy syn chodzil w pampakach,ponad 3 lata.W listopadzie mial 3 latka, a nauke korzystania z nocnika zaczelismy gdzie w marcu czy kwietniu.Siku nauczyl sie szybko robic,po tygodniu juz wolal,ale kupe jeszcze przez kilkanascie tygodni,robil do majtek. Uczylam go wczesniej ,ale on nie mogl

Re: sika do pieluszki, w majtkach wstrzymuje mocz

. Potem jeszcze około tygodnia siadała już na nocniku wyłożonym papierem toaletowym (takim bajeranckim pachnącym Hello Kitty). W tym czasie spokojnie już chodziła po domu w majtkach. Nie bała się tego bo wiedziała, że jak zgłosi że chce siku (czasami ja proponowałam, np. przed wyjściem z domu) to dostanie

Re: do doswiadczonych - odpieluchowanie 4-latka

Witam, mój też ok. miesiąca temu ( a ma 3,5 roku ) dopiero zaczął robić siku do toalety, chodzi w majtkach ale niestety kupę robi w majty. Doskonale radzi sobie z sikaniem ( biegnie, sam zdejmuje majtki i robi siusiu ) , nawet wylewa siki z nocnika do toalety i płucze nocnik wodą! ( podejrzał to

Re: Gdzie te samodzielne trzylatki?

piatek sama pani w przedszkolu ubralam mu pieluche po tym jak 3 razy sie ssikal w majtki i zrobil kupe. Ponad rok uczymy toalety i czasem chodzi, a czasem nie i sika pod siebie,kupa tylko w pieluche. Juz ci wczewsniej napisalam przyjedz do nas polegniesz na calej lini. A mam 3 dzieci i wszysktie tak samo

3 latka znowu sika w majtki

Mija córcia właśnie skończyła 3 latka, odpieluchowałam ją jak miała 2 lata i 2mies.od tamtego czasu oczywiście zdarzały się wpadki.W nocy czasem zdarzy się ,że zasika łóżko ale to może raz lub dwa w miesiącu.Ale od 3 dni moczy majtki w dzień a do tej pory sama chodziła po nocnik.Wczoraj zsikała się

Re: Siusianie w majtki z nerwów

Bo ten typ tak ma, a ty pewnie mu czasami nie ułatwiasz. Przy czym ja bym nie twierdziła, że histeryzuje zlośliwie, a już na pewno, że złośliwie sika w majtki. Chłopak się nakręca (prawdopodobnie reaguje na bardziej na bodźce niż jego rówieśnicy) i potem nie jest sam w stanie nad tym zapanować. To

Re: znowu sika

Moj 3 latek od prawie dwoch lat chodzi do zlobka. Teraz poszedl do przedszkola-mysle sobie: Przejdzie przez to bezbolesnie, w koncu to "stary wyga". I jaki szok! Pierwszy dzien-4 pary majtek, 3 pary spodni posiusiane.W nocy,na nastepny dzien i jeszcze nastepny... Pozniej sikanie zmienilo

Re: .-)

którymi ich nie uchronimy, czy nam się podobają czy nie. moje dziecko płacze, kiedy jest mokre, dlatego, że mu zimno i niewygodnie, nie robię problemu z mokrej pościeli, nie o to chodzi moja starsza córeczka własnie skończyła 4 latka, kiedy miała 3,5 zaczęła sikac w majtki od nowa w dzień, a młodsza

Zwariuje z tym sikaniem!!

zdejmując majtki sikają na podłogę. Dzis widze, ze synek chce siku i pytam, on oczywiście NIE a za chwile zdejmuje majtki i tak bardzo mu sie chciało ze zrobił na podłogę, bo nie zdążył usiąść na nocnik. Jak mówię, ze następnym razem będzie kara bo robią w majtki, to mówią z uśmiechem Taaak. Wiem ze trochę

problem jak ich wiele

rzuca zabawkami w dzieci kopie itp.Nie wiem czy powinnam go jeszcze puszczać do przedszkola jak na razie to płacze i sika w majtki,jest bardzo zestresowany i nie wiem czy taki stres nie wpłynie na niego zle,rok temu puściłam go do przedszkola i po 4 dniach dziecko się uwsteczniło musiałam go zabrać

wstrzymywanie kupy

) - choć babcie nie za bardzo współpracują (wrrrr). Nie jada żadnych chipsów, chrupków i innych zapytaczy. Laktuloza była - nic nie pomagała. Byliśmy 8 dni w szpitalu, przez 14 dni miał końskie antybiotyki - i nawet wtedy nie było biegunki, ani częstszej kupy :/ Kupę robi, ale do majtek i wtedy robi to na

Re: a ja wysadzam dzieci w krzakch

; skoro sie go pozbawi czegos tak elementarnego jak mozliwosc samodzielnego > decydowania o sobie w tak intymnej sprawie? No wlasnie opisalas jak znal owe potrzeby ze w momencie zgloszenia siusi moczyl juz majtki. Ale rozumiem ze to swiezy po odpieluchowaniu 4 latek i to dopiero 1-szy lub drugi

Wielki problem z robieniem kupy.

Ręce mi już opadają. Moja mała ma 2 latka nauczyła się sikać do nocnika, ślicznie woła tak w domu jak i w żłobku. Natomiast jeśli chodzi o tę drugą rzecz to istny koszmar. Zdarza jej się nie zrobić kupy 3-4 dni (nie wiem czy przetrzymuje czy tak po prostu ma) kiedy wreszcie jej się zachce gania po

problem z 4,5 latką..

Witam Was, drogie Mamy! Chciałam poznać Wasze opinii codo zachowania mojego dziecka. Ma teraz 4,5 latka,chodzi juz 3 rok do przedszkola.Problem dotyczy sikania w majtki. Mala, jak miala ok. 3 lat, absolutnie przestala moczyc majtki, na poczatku wstawalismy w nocy ja wysadzac, potem juz sama sie

Co się dzieje z moją córcią ?

Jakiś czas temu posiłam o pomoc na forum "Małe dziecko" i podpowiedź w związku z nieustającym posikiwaniem u mojej córci. Za radą mam zrobiłam badania moczu + posiew. Wszystkie wyniki były dobre. Żadnej infekcji czy zakażenia. A problm dalej jest . Moja córka ma 2 latka i 4 msc

Re: Czy jeszcze nie czas na odpieluchowanie - 26

Mój synek ma 2 lata i 7 miesięcy. Jak skończył 2 latka postanowiłam nauczyc go sikania do nocnika lub na sedes,a przede wszystkim WOŁAĆ siusiu. Pewnego dnia zdjełam pieluszke i juz jej nie założyłam.miał ja tylko na noc. Trening trwał ok 4-5dni.byłam twarda i nie zrezygnowałam. I ciesze sie z

czy potrzebny nocny mocz do posiewu?

córka 2 latka ostatnio zaczeła posikiwać w majtki i podejrzewam że ma jakieś bakterie dlatego dzisiaj złapałam jej mocz do badania na posiew tylko że mała wstała o 4 godz i wysikała się do pieluchy a potem myślałam że pojdzie jeszcze spać a ona już nie chciała i dałam jej pić po ok godz znowu

Re: sadzać na nocnik czy nie???

potem kiedy są gotowe robią w majty. Mój syn nauczył się sikać do ubikacji w jeden dzień jak miał 2 lata i 4 mce.Po 2 tygodniach nie zakładałam pieluchy nawet do spania.Nie zdarzyła nam się wpadka z zasikanymi majtkami.Był po prostu na to gotowy. Znam przypadek prawie 4 latka który do dziś robi w majtki

Re: Pomocy - nie mam już pomysłów ...

gwiazdek = samochodzik. Staral sie, na prawde, raz lepiej raz gorzej, na pierwszy smoachodzik zarabial przez 3 tygodnie, Za to z siku byly przeboje, moje dziecko na kazda zmiane w zyciu reagowalo regresja i sikaniem w majtki, pojscie na pare godzin do przedszkola, przeprowadzka, wakacje, odejscie niani

Re: nocnikowy sukces :) pochwalimy sie

często właśnie się spotykam z stwierdzeniem, że dziecko bez problemu sika do nocnika, do ubikacji ale kupę tylko w majtki lub pieluchę znam malucha, który prawie do 4 roku żądał pieluchy do kupy inny kolega Małego - 3-latek - tak samo robi podobno dziecko rozumie, że kupa jest jego ciałem i boi

Re: Błagam o pomoc z sikaniem 2,5 roku!

to chce byc sam i mowi,zeby niepatrzec jak sika:) Nie martw sie tylko daj czas coreczce,ja bym ubrala jeszcze pieluszke (moze te pielucho majtki)wytlumaczylabym ze to sa takie specjalne majteczki,kupilabym tez te normalne(jakies ladne,zeby malej sie bardzo podobaly) o powiedzialbym,ze te to moze

Re: suche noce

dziewczyny, niestety konsekwencja i tyle... bajwiekszy bład, jaki zrobiłas, to to, ze odpusciłaś w pazdzierniku... moja prawie 4 latka juz nie pamieta co, to piwluchy, ale jakies 1,5 roku temu zawziełam sie i po 2-3 tygodniach "lania" do łóżka , bo sikaniem tego nie mozna nazwac

Re: Z ręką w nocniku

. I stanie nade mna i zrzedzenie, no zaloz teraz te buty, pospiesz sie z tym sniadaniem itp. zawsze odnosilo odwrotny skutek. lepiej sie u mnie (i u syna tez) sprawdza lista z pojedynczymi slowami: sikanie, ubranie: (majtki, podkoszulek, koszula, spodnie, sweter, skarpety, buty, chocby sie swiat

Re: moj pomysl na nocnik

nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Córka siostry mojego męża nie była uczona jak miała 1,5 - 2 latka i skutek był taki, że sikała do majtek do 4 lat. Do nocnika siku lądowało tylko wtedy, jak ktoś ją posadził na niego, sama nie wołała wcale i lała do majtek, a potem najspokojniej w świecie

Re: Na spacerze bez pieluchy

dziecku i bywało, że pozostała sucha, a czasem mokra. Mimo to nie namieszałam chyba dziecku w głowie, bo w ciągu miesiąca się odpieluchowała - ok to nie jest 3 dni jak u niektórych, ale nie był to miesiąc stresu i męki, tylko miesiąc częstszego wycierania podłóg i przepierania majtek. Miesiąc nie stracony

Re: nocniczkowe sprawy

nocnik go wcale nie iteresowała)i od tej pory zaczął robić i wołać i nawet nie sikał w majtki/

Re: nakładka sedesowa

Córeczka ma 3 latka i jest dośc niska, 93 cm i nie daje rady sama siadac na sedes. Kazde siku to było wsadzanie jej na deskę, zsadzanie. Teraz leci sama, ściąga majtki, wchodzi, sika, schodzi, podciaga, spuszcza. Dla mnie ten schodek to rewelacja. Nocnikow nie lubie, bo po co bawic sie w mycie i

Re: odpieluchowanie - jak u was było?

Moje również odpieluchowałam ok. 2,4 latka. Jakoś tak nawet gładko poszło. Myślę, że jednak jak starsze to kumają o co w tym wszystkim chodzi i jakoś to w miarę gładko idzie. Nocniki mieli gdzieś od kiedy skończyli pół roku, ale nie za bardzo służył im do tego czego ma służyć. Teraz dużo chętniej

moczenie dzienne u prawie 4 latki

tym robić?Chodzi mi o to że cystografia z cewnikowaniem może byc dla niej okropnym przeżyciem,uspokajam się że może jeszcze za wczesnie na "dobre"sikanie.Zaznaczam że jest uparta i często jak proszę żeby szła na nocnik to nie idzie a potem majtki ma mokre-więc myślimy że może to z tego

Re: .-)

dzięki za rady, ale do pampersów już nie wróce, od dwóch tygodni dziewczynki nie sikają w majtki w dzień, a przedtem robiły to na wyścigi przez parę miesięcy, starsza właśnie skończyła 4 latka, młodsza za miesiąc skończy 3. starsza córeczka, bo to własnie ona potrafi zalać pościel dwa razy w

Re: 2,5 latka zaczęła sikać w majtki

majtkach, również nie wiem gdzie się dopatrywać tak nagłej przyczyny... może to dlatego że gdy wyjeżdzamy na długie zakupy to zakładam mu pampersa... ale wtedy w sklepach woła że chce pisiu... no nie wiem sama... może dzieci przechodzą taki okres, że zapominają o potrzebie fizjologicznej na rzecz

Re: Kiedy wasze dzieci zaczęły przesypiac noc??

Aż mnie ręka świerzbi, żeby odpowiedzieć szerzej, ale wrócę do oryginalnego pytania :) Moja córeczka poszla do swojego lóżeczka jak miała ponad dwa latka. Owszem zasypiała, ale w nocy przychodziła do nas. Tak więc budziła się raz. Co do sikania w nocy to wg mnie bzdura, dzieci są różne. I jak

Re: Pomocy moja 7 letnia córka załatwia się w maj

córka nie lubi takiego sikania na forum>? moze boi sie isc do toalety?Mój dziś 7 latek posika sie w nocy w szkole nie-ale pamietam dwa razy była taka sytuacja u córki- tez w 1 klasie-córka wróciła zesikana z kupą w majtkach- długo siee nie przyznała az wkoncu sie dowiedziałam od niej

Re: jak odluczyc sisiania w pampersa w nocy?

Mój prawie 4-latek szybko zrezygnował z pieluch i przesypiał pieknie całe noce bez moczenia się. I nagle, cztery miesiące temu nastąpił jakby nawrót - przy czym dotyczy to tylko nocy, w dzień kontroluje i sika sam do ubikacji. Pieluchy tetrowe i codzienna zmiana pościeli nie dały efektów, potem

Re: problem jak ich wiele

Witam,wiem że to jest duży stres dla dziecka pójść do przedszkola,ale podczas spotkania psycholog wyraznie powiedziała mi że mój syn musi iść do przedszkola iż musi uczyć się komunikowania z innymi dziećmi ponieważ ma problem z nawiązywaniem kontaktów.(mial wtedy 2 latka) po 4 dniach zaczął robić

Re: 2,5 latek sika w majtki :(

Słuchaj, jakby Twoje dziecko było GOTOWE do sikania nie w pieluchy, to by tego nie robiło. Proste. Jedne dzieci umieją wołać o potrzebach wcześniej, a drugie wolniej. Mamy w rodzinie kuzynkę, gdzie 1,5-roczne dziecko zostało odpieluchowane. No i wspaniale. Moje mają 2 lata i 4 miesiące prawie i

Re: proszę o dobry sposób na "oduczenie" robienia

! Może sama miałam szczęście bo mała nauczyła się w trymiga jak skończyła 2 latka. Była kontaktowa, rozumiała co się do niej mówi i potrafiła wyrażać swoje potrzeby. To podstawa. I nie rozumiem jak dzieci 3 lub 4 letnie gadają jak najęte, znają alfabet, liczą do dwudziestu, mogą chodzić na angielski

Re: 2,5 roku i problem z pieluchami

. Zwyczajnie nie zakładać w kółko pieluch. To, ze zleje dywan i meble ? Owszem zleje nie raz nie dwa, ale bardzo szybko dojdzie samo dziecko do tego, ze sikanie w majtki, potem całe mycie i przebieranie do przyjemnych nie należy. Rzecz jasna dzieci czasem jeszcze nie kontrolują zwieraczy, ale własne

Re: 4 latek nocne odpieluchowanie - juz brak sił

Bardzo mi szkoda Twojego synka :( To smutne co napisałaś. Kup mu majteczko-pieluchy (działają jak pielucha z zakłada się jak majtki) i daj dziecku spokojnie spać. Tłumaczenie że wszyscy koledzy nie sikają przez sen rujnuje jego poczucie własnej wartości. To nie jego wina że nie kontroluje sikania w

Re: A co jeśli...

nie miały (mamy posikane ze szczęścia), a potem mając 3,4 latka zaczęły robić w majtki... w tym momencie uważam, że odpieluchowywanie nie na wiele się zdało. nie mogę synka jeszcze uczyć nocnikowania, bo on nie powie "mama siusiu", nie pokaże, więc co mam zrobić? na razie jest za zimno na

Re: No i jak to ogarnąć? Doświadczone mamy- pomóz

średnim. Lat 2,5. W dzień bez pieluch, ale z częstymi wpadkami, a od kiedy ma biegunkę to w zasadzie wiecej wpadek niż nocnika. Sikanie na nocnik go nie interesowalo specjalnie i nadal go nie pociaga wcale. Jak zdąży to jest ok, jak nie zdaży to idzie sobie majtki zmienić. Ma zupelnie gdzieś co inni myślą

Re: 4 latka zabawa pampersami

A może ma to coś wspólnego z onanizmem? Zakładanie różnych rzeczy np. chusteczek do majtek może powodować przyjemne doznania, a 4 lata to też wiek rozpoznawania spraw związanych z płcią. Mojej córce (też 4 lata) jak niedokładnie wytarła pupcię po sikaniu i troszkę zmoczyły się jej matki, założyłam

Re: Trzylatka i siusianie w majtki.

jej za każdym razem że trzeba wołać jak jej się chce, sama za nią chodzę i ją staram się wysadzać doszło do tego że kilka razy na nią nakrzyczałam kiedy kolejny raz w ciągu dnia musiałam ją przebierać. Mówiłam jej nawet że dzieci nie będą się z nią bawiły jak będzie tak sikała w majtki , chociaż

Re: Co 4 latek powinien-dla przekory

po brysol koloru pomarańczowego przywiózł zółty. Pikanterii tej historii dodaje fakt, ze maz jest członkiem Mensy.... Podobno 3 latek z pieluchą też jest powodem do niepoju a ja sikałam w majtki własnie 3 lata co mi mie przeszkodziło skonczyć studiów na Uw. To tyle kochajcie swoje dzieciaki

Re: 3-latek ZNOW sika w majtki! Co robić???

Drogie mamy! Mój synek ma dzisiaj 4 latka. Od kiedy zaczął siadać sadzałam go na nocniczek. Kiedy miał półtora roczku załatwiał się juz na nocniczek. Zdarzało mu się jeszcze w nocy. W wieku 2 lat o sikaniu w papersa nie był omowy - nawet w nocy. Kiedy Kola miał 3 latka ja byłam w 9 miesiącu ciązy

Re: Kupa w majteczki pomocy !!!!!!!

scianie juz zaliczylismy:-) Ale sie usmiałam czytajac to co napisałas.Wspołczucia!Ale nasz Kuba w sierpniu 3 latka tez robi bleee(kupke)tylko w majteczki.Chociaz poznałam sposob robienia na kibelek (nagroda) to i tak jesli pojdzie do piachu to i tak reszte zrobi w majtki.Dzis z parku leciałam biegiem

Re: Dzieci w samolocie.

sie nie może doprosić wysadzenia to sika w majtki tam gdzie akurat się znajduje... tylko dlaczego np. siedząc na moim łóżku. Gania za kotem, mimo próśb, żeby zostawiło zwierzaka w spokoju, bo on nie lubi jak się go głaszcze i zaczepia. A potem ryk, że kot udrapał, no i oczywiście obraza rodziców

Re: !!! Do mam czterolatków !!!

Po pierwsze przestalabym podawac w nocy wode, po drugie - zdjelabym pieluche. A wlasciwie nie tyle -bym, co wlasnie tak zrobilam. Moj zynek nauczyl sie korzystac z nocnika dopiero okolo 3 roku zycia - tak naprawde, bez sikania w majtki i w pelni kontrolujac zawartosc pecherza. A w nocy sikal

Re: 4 latek i samodzielność

po powrocie ma zabrudzone majtki, ale kupe w wiekszosci przypadkow robi w domu. Umie sie samodzielnie ubrac, ale nie lubi i zawsze prosi zeby go ubrac, ja w ciagu tygodnia ide na latwizne i go ubieram, bo czasu mi brakuje na jego samodzielnosc, ktora zajmuje wieki, bo mlodzieniec wciagnie jedna

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - 4 latek sika w majtki