Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Niedobor witaminy D3 - pytanie do experta Pilne

Moja 4 letnia corka miala badana krew (nocne poty) na poziom wapnia fosforu i witaminy D3. Prosze o wyjasnienie co moze oznaczac wynik w ktorym poziom witaminy d3 jest za niski (niedobor) a z kolei poziom wapnia jest w gornej granicy normy... fosfor rowniez w normie. Z tego co czytalam to przy

Niedobor czy nadmiar witaminy D3?

Tosia (4,5m) ma z jednej strony miekka glowke i dosc mocno poca jej sie stopki i dlonie - pani doktor po badaniu dziecka stwierdzila niedobor witaminy d3 i wapnia. Inna kolezanka z Forum pisze, ze nadmierna potliwosc to nadmiar wapnia i witaminy. Jak to jest z ta witamina D3, prosze o odpowiedz

Re: Niedobor witaminy D3 - pytanie do experta Pil

i vitamina d3 w ilosci 30% dawki dzienniej) wapn 4,8 mEq/l fosfor 5,5 mg/dl, d3 14,7 ng/ml. Po podaniu jednej kropli vit d3 i pol lyzeczki wapna pocenia nocne ustaly jak reka odjal. Prosze mi powiedziec czy powinnam jej podawac wapno,,,czy moze zle robie.

Re: Niedobor czy nadmiar witaminy D3?

pocenie się główki to tylko jeden z objawów krzywicy najczęsćiej z niedoboru vit D3. Jako izolowany objaw nie świadczy o krzywicy. Warto wykonać badania laboratoryjne ( poziom wapnia, fosforu w surowicy krwi, poziom 25-oh D3, fosfataza alkaliczna). Czy mała dostaje vit D3?

Re: Bardzo prosze o pomoc w interpretacji wyników

Wiesz niski poziom D3 jest dosyć powszechnym zjawiskiem, natomiast dla nas Hashimotek stanowi on dodatkowe obciążenie, bo wpływa bezpośrednio przyswajanie hormonów, stąd tak często polecane badania :) www.roik.pl/lekarze-alarmuja-niedobor-witaminy-d-jest-powszechny-2/ www

Re: witamina D3- niedobor

Witam, Nasza Ola ma 2 lata i juz od dawna ma zmniejszona dawke witaminy - ciemiaczko b. wczesnie zaroslo. Wyniki krwi miala niezbyt dobre, norma przekroczona dwukrotnie. Czesto jednak poci sie jej glowka, daje jej zatem witamine od czasu do czasu. Nie wiem czy dobrze robie. Pozdrawiam.

Re: prosze o interpretacje.

13 przy normach < 25 duzy niedobor, < 75 niedobor, 75 - 250 norma tak wiem, datkowo inna lekarka jak zbadala mi cisnienie i bylo kolo 80 to przepisala mi jakis zestaw witamin gdzie jest 400 IU d3 i powiedziala ze to wystarczy i krople nalezy odstawic. I tak je biore ale watpie zeby to cos

Re: witamina D3- niedobor

zaniepokoilo mnie to pocenie sie glowki..mojemu synkowi strasznie poci sie i nie tylko teraz, w te okropne upaly...a jak wyglada "zabi brzuszek"? mozesz cos wiecej napisac? z gory dziekuje! Ania

Re: witamina D3- niedobor

do kiepskiego przyswajania d3(zaburzenie jeszcze z zycia plodowego).Mimo ze chodze z mala na spacery 2x po 2h jej wyniki sa kiepskie.Ma duze ciemianczko i na cale szczescie brak zwapnien i znieksztalcen czaszki.Jak cos to pytaj.Najlepiej jednak zrob baania jakie podala wiosna- wapn z moczu i

Re: Niedoczynnosc, Brak wit. B12, B1 - bezsennosc

agcerz napisała: > brak D3, zwłaszcza skrajny, daje wyraźne objawy depresyjne, w tym zaburzenia sn > u. Piszę z doświadczenia niestety. O ciekawe, ja mam duzy takze niedobor, i mam bezsennosc. Powiedz mi czy po suplementacji przeszlo? jak dlugo bralas witaminy, zamin przeszla depresja

Re: Witamina D3 i jej uzupełnianie

U mnie D3 wyszlo 20. Lekarz kazal brac 6 kropli Devikapu dziennie. Myslicie, ze mozna te dawke zwiekszyc, czy w ten sposob sobie nie zaszkodze? Moj wynik byl, na akurat na poczatku normy, zatem jest to jednak niedobor, gdyz skala konczy sie na 60, czy 80 na moim wyniku. Co jeszcze jest fajnym

Re: Gdzie się leczy depresje sezonową ?

niedobor witaminy D3, B12 i ferrum wywoluje depresje. Witamina D3 wytwarza sie w skorze kiedy jest duzo promieni slonecznych. Sa osoby ktore nie magazynuja jej i wtedy zaczyna sie problem gdy nie ma slonca. To czesta przypadkosc przy chorobach tarczycy.

Re: obrzęki ...

Tess Od 4 listopada jestem juz na dawce 88 euthyroxu wit b12 mam na poziomie 499 ale dostalam od lekarza endokrynologa juz recepte na zastrzyki z tej witaminy. D3 robilam w lipcu to wynik byl 6,3 gdzie norma zaczyna sie od 30 i zaraz po zrobieniu badania mialam buteleczke Devikapu i to bralam az

Re: Wyniki: dobre czy zle?

Emila, poszukaj na głównej stronie forum wątków tylko na temat witaminy D3. Tam już jest wszystko o co pytasz, a nawet więcej! Choćby tu: - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,106572702,106572702,Niedobor_witaminy_D_artykuly.html - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,126806484,126806484,wit_D3_u

Brak wit. D3, mial ktos? prosze o wasze doswiadcze

Witajcie kochani. Mam duzy niedobor witaminy D3, zrobilam badanie: 25 (OH) - moj wynik jest 6 ng/ml Norma jest: od 30 do 50 ng/ml Mam do was pytanie, jesli ktos mial niedobory witaminy D3 i zauwazyl takie objwy u siebie jak: -niezdrowy odciec skory, wrecz blady, nieco szarawy, gdzie nasza

Re: Witam - insulinooporność ??

Ja mam hahimoto i podejrzewam u siebie tez insulinooporność - te dwie choroby ida bardzo czesto w parze. I do tego paskudny niedobor D3. Jestem szczupla (dolna granica BMI) Ostatnio zrobilam sobie wynik D3 i mam okropny niedobor. Laboratorium przyslalo mi wynik i do tego zalaczylo informacje

Re: Co na ŁZS?

no oczywiscie, ze w sloncu cos jest. witamina d3. wiekoszosc populacji europy polnocnej cierpi na jej powazny niedobor a wiele chorob na tle immunoligcznym wynika wlasnie z niedoboru witaminy d3. moda na filtry poglebia problem jeszcze bardziej.

Re: Niedobór witaminy d3 a cechy autystyczne

Miloosz ztez ma stwierdzony niedobor wit d3, badania wykonane na oddziale szpitalnym, ale u nas ma tto zwiazek z tym ze ma chora tarczyce Hashimoto. Nie wiem ja bym nie wiazala autyzmu z brakiem witamin to by bylo chyba za proste -- fundacja-sloneczko.pl/apele/pokaz_opis.php?ida=418/K kordella.blogspot.com/

Suche oczy, tarczyca - niedobór witaminy D3

Witajcie, mam duży niedobór witaminy D3. Badanie witamina D3 (25-OH) - moj wynik: 9, 06 ng/ml ponizej 12 ng/ml - duzy niedobor. 12 - 30 ng/ml - niedobor. dobry poziom, czyli w normie: powyzej 30 ng/ml hormony tarczycy mam w normie, bo biore leki (euthyrox). Bralam tez witamine A, ale nadal mam

do Matyldy

matyldzia38 napisała: > Czy duzy niedobor tej witaminy moze powodowac przewlekle bole krzyza ?? > Bardzo prosze o odpowiedz > Pozdrawiam > M Matyldo a przy niedoboach witaminy D3 zauwazylas, ze masz szary, niezdrowy odcien skory na calym ciele? dzieki

Re: hashi czy psyche mi się rozjechała? pomocy

Milaemalka dobrze pisze, takie objawy jakie masz daje niedobor mikroelementow i witamin- glownie wymienionych- takze zelazo i D3 spada u nas... powinnas brac tez kwasy omega 3-dostaniesz w aptece lub pij olej lniany tloczony na zimno... a co do Twoich objawow, to ja mialam bezsennosc przy dawce 50

Re: 6 lat leczenia i zero poprawy;( zalamalam sie

- jedz 4 dziennie mozesz lykac olej lniany i jeszcze dodatkowo omega3 w kapsulkach- one zmniejszaja ilosc antycial, a u mnie zmniejszyl sie poziom cholesterolu i trojglicerydow...biore tez magnez... poczytaj o objawach niedoborow, moze pokryja sie z Twoimi, teraz podobno wszyscy maja niedobor wit D3

Re: uczulenie na B12 w zastrzykach

Że szybko musisz zacząć suplementację dużymi, leczniczymi dawkami D3. Reszta może się wyrówna. O witaminie D3 poczytaj tu: - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,106572702,106572702,Niedobor_witaminy_D_artykuly.html - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,131899489,131899489,witamina_D3_w

Re: interpretacja wyników - pomóżcie !!!

poczytałam i wiem z > e to za mało... W tej chwili polecana dawka zapobiegajaca niedoborom (u osob ktore maja prawidlowy poziom tej witaminy we krwi) wit.D dla doroslych w Europie srodkowej wynosi 2000j przez caly rok. Dlatego przez caly rok bo u nas jest przez wieksza czesc roku niedobor slonca i ta

wątek czarnej blyskawicy

,70) Przeciwciała anty-TG 560,50 IU/ml -(0- 4,11) anty-TPO 37,76 IU/ml (0- 5,61 ) aTRAB 0,32 (0-1) moje wyniki z forumowego testu - 15pkt wyniki z 07.10.13 Witamina B12 -33%- 349,40 pg/ml (191,00-663,00) Ferrytyna - 8% -23,87 µg/l (13,00-150,00) Witamina D3 metabolit 25(OH)- 10,5 ng

Re: Olejki, dokladne proporcje

- biore 6 kropli D3 dziennie, gdyz wyszedl mi niedobor tej witaminy, a to ponoc objawia sie bolem miesni i stawow. Lekarz powiedzial jednak, ze na efekty trzeba zaczekac ok. dwoch miesiecy. Biore od ok. czterech dni, wiec nie wiem, jak dziala :-) Polnaro, a Ty jakie masz objawy?

Re: wit. D3 u dzieci i dorosłych

. u dzieci w Kalifornii stwierdzono jawne, kliniczne przykłady krzywicy” – powiedział PAP Misiorowski. Jak dodał, obecnie mamy bardzo dobrą dokumentację, która pokazuje głęboką zależność między zaopatrzeniem w witaminę D3 w populacji a występowaniem poszczególnych rodzajów nowotworów

Re: Ochrona przeciwsłoneczna???

Mialam powazny niedobor wit D3 (ale nie z powodu braku slonca). Prawda jest taka, ze w naszym regionie geograficznym odpowiednia ilosc slonca jest tylko od kwietnia do pazdziernika, wystarczy 15 min z odslonietymi przedramionami i podudziami, by wytworzyla sie wystarczajaca ilosc witaminy D3. Wiem

Re: czy moze sie pogorszyc?

O dziwne moj post przeskoczyl. Bylam u lekarza, okazuje sie ze mam duzy niedobor witaminy D2 i D3 , nawet nie wiedzialam ze na to mialam robione badanie miesiac temu, a jak dzwonilam po wyniki , bo mialam tez badanie na magnez i celiaki to recepcjonistka powiedziala ze wszystkie wyniki sa dobre

Niedoczynnosc, Brak wit. B12, B1 - bezsennosc?

tylko wysyla do psychiatry. Stwierdzono u mnie spory niedobor wotaminy B12, takze D3, i B1, moje pytanie, czy niedobory tych witamin moga zle wplywac na moj sen? dziekuje.

Re: po co badanie TRH

; lekarz przepisal mi (...) witam D3 w kropelkach Ile jednostek witaminy D3 łykasz dziennie? Jeśli jest ci zimno, to możliwe, że dawka jest za niska... Poczytaj tu: - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,126806484,126806484,wit_D3_u_dzieci_i_doroslych.html - forum.gazeta.pl/forum/w,24776

Re: Niedobór witaminy D3???

hej, moja Natalka miala podejrzenie krzywicy. dr stwierdzil ze jej rozmieka kosc potulicy wiec ma na pewno nie dobor wit D3, podawalam stanadrowo jedna kapsulke tj. 400 jednostek. a ten mi przepisal devikap 5 kropli dawka 2500 jednostek. potem poszlam do poradni wad i zaburzen rozwoju (w koncu

Niedobór wit. D3?

moge witaminy odswatic bo znajdę je w mleku (podaje bebilon HA 2). Trochę zaczęłam się matrwić bo małej bardzo poci sie główka (myślałam ze to przez pogodę, dodam ze ma sporo włosków), pozniej mama mi powiedziała ze to moze niedobor wit. D3. Czy powinnam udać się do lekarza, czy po prostu jestem

Re: zaburzenia pamięci

, dotlenieniem, a być może jakieś problemy z glukozą czy czymś innym... Weźmy choćby wpływ witamin B12 czy D3 na stany otępienne (duży!)... O wpływie innych niedoborów na procesy mózgowe informacji nie szukałam... A może to encefalopatia, skrzywienie kręgosłupa, albo o jeszcze coś innego? Nie wiem, miotam

do magdi

odpowiedź. Czesc Magdi Fajny tekst, wiesz co ja mam w swoim zyciu drugi raz duzy niedobor witaminy D3, pierwszy raz miala podonie tak ty wynik, i bralam witamine D3 w kroplach, ona jest na recepte, ale jest bardzo dobra szybko sie wchlania i dawka jest spora. Napisze ci jaka: DEVIKAP www

Re: vit d - nowy wynik

-cholecalciferol.com/vitamin-d-deficiency.htm - www.easy-immune-health.com/vitamin-d-and-thyroid.html I jeszcze tu (dawki D3): - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,106572702,106572702,Niedobor_witaminy_D_artykuly.html

Re: niedobor wit d3 i ciaza. Brac tabletki?

produkcja tej witaminy a 10 000 to tak jakbys byla 15min na sloncu, czyli tysiace nie powinny Ciebie przerazac. Dodatkowo poprosilam moja znajoma ginekolog o opinie na ten temat. Kolezanka troche pogrzebala i pozwole sobie zacytowac Jej email tutaj: " Poszukalam troszke w pracy o Vit. D3 i w jednej

Tran tylko jako dodatek do D3

Najnowsze badania wykazaly, ze witamina D3, ktorej niedobor posiada 80% populacji, jest niezwykle wazna dla prawidlowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Oficjalnie zalecane dzienne zapotrzebowanie D3 okazalo sie wielokrotnie zanizone. Tran, ktory zawiera egzotyczne kwasy (o wyolbrzymionym ich

Re: Suche oczy, tarczyca - niedobór witaminy D3

informacja, bo mi się skojarzyło z tą suchością ocz > u. Podejrzewam, że równie dobrze i bardziej prawdopodobnie to może być właśnie > jakiś niedobór. No mozliwe ze niedobor witaminy D3 Pozdrawiam. > >

Re: Po szpitalu.

,, Jedną rzeczą jest niedobor witaminy D3. ćzestą jej przyczyną jest problem PTH u mnie jst idealny. trwają badania na tą vitaminą. Jej niedobór prowadzi do chorób autoimmunologicznych. Piwis78

Re: Objawy

> od trzech tygodni biorę: 125 letrox, I jak się czujesz teraz? > od dwóch: 3000 vigantolette Przy twoim poziomie D3 zaleca się wyższą dawkę, do 7 tys. jednostek dziennie. Poczytaj tu: - forum.gazeta.pl/forum/w,24776,126806484,126806484,wit_D3_u_dzieci_i_doroslych.html - forum

Re: do magdi dawkowanie

; Jeśli chodzi o niedobór wit.D3 - to faktycznie moja skóra ma niezdrowy szarawy > odcień. > Od ponad 20 lat w ogóle nie chorowałam , a wtym roku w ciągu 1,5 m-ca dopadły m > nie trzy następujące po sobie choróbska : infekcja rotawirusowa , angina , gryp > a.Ale to chyba spadek odporności na

Re: Mokra glowa w nocy

podobny przypadekk mialam w rodzinie, niedobor witaminy D3 i ponoc moga to byc objawy krzywicy. Radzilabym sei skontaktowac z wiecej niz jednym lekarzem.

Niedobor witaminy D

W zeszlym tygodniu bylem u mojego lekarza na corocznych badaniach, pobral mi krew a dzis rano dzwonil, ze mam niedobor witaminy D....co to za diabelstwo ? Kazal mi brac D3, 1000 mg. Skad sie to bierze cus takiego?

Nowe podejscie do podawania witaminy D3

moje informacje z mediow. I np. Zbadano,ze 90% kobiet w Polsce ma niedobor d3, co skutkuje osteoporoza. Mlodziez ma teraz dluzsze acz puste kosci. Witamina ta odpowiada tez za jesienna depresje, zwiazana z brakiem slonca. Nie ma jej tak naprwde w jedzeniu, ponoc musielibysmy co dnia wszamac pol kilo

Re: specyfiki zwiekszajace odpornosc na slonce

paradoksalnie niesamowicie zwieksza wrazliwosc skory na promienie sloneczne. sa badania krwi na niedobor witaminy d, zrob sobie i popros lekarza o recepte na d3 w dawkach leczniczych. sa one znacznie wyzsze niz standardowe dawki w zwyklej multiwitaminie.

Re: witamina D3 u trzylatka

bzdury opowiada pediatra.Wez skierowanie do ortopedy bo ja tu widze koslawe kolana i stopy a nie niedobor witaminy D3. -- Landryna

Re: Najnowsze dane z Uk o braku witaminy D u dzie

No wlasnie z ta witamina D3, nie popadajmy w panike. Niedobor w UK jest w okreslonych przpadkach - dzieci spedzajace bardzo malo czasu na powietrzu, kobiety noszace burki, osoby o ciemnym kolorze skory. Zmiany w zaleceniach HV co do podawania witaminy nie nalezy rozumiec jako "

Re: O magnezie i wapniu - do Rostedy.

niedobór hormonów, żelaza czy witamin. I nie boję się, że komuś zaszkodzę, bo 6 tygodni łykania wapnia kamieni na nerkach nie spowoduje. Konieczność suplementacji D3 dużymi dawkami też jest kontrowersyjna, niebezpieczna a jakoś nikt z forum od łykania D3 nie umarł. Pozdrawiam Cię Rostedo, życzę Ci hormonów

Re: Jak wzmocnić odporność 3-latka?

Moim zdaniem za duzo podajesz. Nadmiar witamin bardziej moze zaskodzic niz ich niedobor. 2 razy te same wit. plus tran - duzo za duzo wit. d3 -- Dominik 27 października ma już 5 lat :)))

shige

d3, absolutnie nie jest dowodem na to, ze grupa chorujacaych na cukrzyce zanim wystapila wspomniana choroba miala wczesniej niedobor witaminy d3. Normalna sprawe, ze przy tego typu chorobach zwasze wystepuja jakies anomalie poroporcji witamin czy innych zaleznosci. Ja przykladowo, choc nigdy

Nadmiar wit. D3 w organizmie

obojgu badanie pod katem wit. D3. Syn wynik mial w normie (choc w pierwszej godzinie po zasnieciu bardzo sie poci i przypuszczalam ze winny moze byc niedobor tej witaminy). Corka natomiast z nieznanych mi przyczyn wynik ma powyzej normy. Czy mam podstawe winic za to tran ktory w ostatnich dwoch

Re: Tarczyca 5-latka

kuracji? Badalas kiedykolwiek wit.B12 i wit.D? Jest srodek zimy i w naszym kraju mamy bardzo mala ilosc slonca aktualnie. Niedobor witaminy D3 powoduje u doroslych nawet depresje. Dzieci na niedobory moga roznie reagowac. Aktualnie uwaza sie ze tak dzieci jak i dorosli nawet nie majacy niedoboru wit.D3

Re: proszę o interpretację wyników-kolejne wyniki

urodzeniu jako dawke zapobiegajaca krzywicy dostaja 1000j wit.D3. Wiec jak moze dawka 400j D3 uzupelnic u doroslej osoby niedobor tej witaminy? Po co kontrolne badanie wit.D3 po takiej dawce i to juz po miesiacu? Przeciez ta witamina we krwi wcale nie bedzie wieksza i to pod koniec zimy. Mnie lekarz zlecil

Re: Devicap a Alfakalcidol

medist napisała: > Proszę o informację czy sktuki tych leków są takie same (uzupełnienie niedobotu > D3)? Tak, obie te witaminy uzupelniaja niedobory wit.D, ale obie uzupelniaja to inaczej. Devicap - (inna nazwa cholecalciferol,albo colecalciferol, albo calciol) jest fizjologiczna

Re: Do wietom1

magnezu, przez pierwsze dwa czy trzy miesiące, ponieważ wapń przy niskim poziomie magnezu źle się przyswaja ze względu na niski poziom witaminy D3, która w organizmie powstaje z udziałem magnezu. Podawanie wapnia w pierwszej fazie uzupełniania niedoborów powoduje, że połączy się on z fosforanami

Re: VIT-D - 2,5 roku

jej niedobor, co skutkuje pojawieniem sie osteoporozy. Do tego jesienne depresje, za ktore tez odpowiada ta witamina. Na moje zapytanie, moja pediatrowa, znaczy dziecka, odpowiedziala ze od niedawna jest przyjeta w Polsce inna polityka dawkowania tej witaminy u dzieci i wyobrazcie sobie, ze polityka

Re: Jak to jest z tymi witaminami?

Nie podaje witamin poza witamina D3, ktorej wszyscy mieszkajacy w naszej strefie klimatycznej maja spory niedobor, sama tez biore (trzeba chronic kosci przed osteoporoza, i niektorymi rakami), wszyscy bierzemy tabletki tranowe, dla kwasow 3-omega.

witamina d3

Witam, moj synek ma 20 miesiecy id czasu kiedy skonczyla sie ladna pogoda a zaczela ta pochmurna i szara zaczela mu sie pocic glowka, nie tylko jak spi. Zastanawiam sie czy to niedobor witaminy d3? I czy moge mu ja dawac znowu? Synek nie bierze juz witaminy d3 od 6 mcy, ale to pocenie mnie

Re: płaska główka

W cebionie wystepuje rowniez witamina D3, wiec nie sadze, by to byl niedobor. Pewnie to na skutek ulozenia dziecka od samego poczatku, jego upodowan. Nie zaszkodzi sprawdzic i skontrolowac. Wszedzie pisze, ze nie mozna bez badan zwiekszac lub zmniejszac dawki witaminy D3. Niestey lekarze maja

witamina d3

Witam, moj synek ma 20 miesiecy id czasu kiedy skonczyla sie ladna pogoda a zaczela ta pochmurna i szara zaczela mu sie pocic glowka, nie tylko jak spi. Zastanawiam sie czy to niedobor witaminy d3? I czy moge mu ja dawac znowu? Synek nie bierze juz witaminy d3 od 6 mcy, ale to pocenie mnie

d3 a brak zębów

Czy zrośnięte ciemiączko u 10 mc dziecka oznacza iż nie występuje brak wit d3? Dziecko do tej pory nie ma zębów a gdzieś przeczytałam że częstym powodem późnego ząbkowania jest niedobor tej witaminy. Zatem nie wiem czy w tym przypadku możliwy jest jej brak przy zrośniętym ciemiączku czy też inne

Pocenie glowki, jakie badania na niedobor wit. D?

Witam! Mam pytanie - jak sprawdzic czy dziecko nie ma niedoboru witamin, konkretnie wit. D3? 'Zwykla' morfologia nie daje takich informacji. Pytam, gdyz corce (3 l.) od jakiegos czasu bardzo poci sie glowka, na poczatku wydawalo mi sie, ze to kwestia upalow, ale znajoma nastraszyla mnie, ze mala

Re: złoty środek na odporność :)

przeciwciala, ale dlaczego mialyby dzialac na ludzkie mikroby tego nie wiem, troche to bez sensu. czym sie rozni mleko kozie od krowiego i jak sie to ma do odpornosci? Ja np. zaczelam karmic cala rodzine duzymi dawkami witaminy D3, po uprzednim zmierzeniu jej poziomu, (oczywiscie wszyscy mielismy ostry

Re: bilans szczepien przeciw sw. grypie-7 osob zm

> jej przedawkowanie może mieć fatalne skutki, mam też nadzieję, że po > prostu pomyliłaś dawki w piśmie, bo te 4000mg to ciut dużo... Wszyscy mamy niedobory witaminy D3 w tym klimacie, o tej porze roku. JA tez jestem na 5000IU/dzien, maz tez, rodzice tez, dziecko 1000IU. Wszystko z

Re: wit d 3 - czy jeszcze podajecie powyzej 1 rok

biedro_neczka napisała: >witaminę D podaje się do 2 roku życia dziecka< Nie wiem skad masz takie wiadomosci, ale z tego, co nam mowil lekarz i co jest umieszczone na opakowaniu, witamine D3 podaje sie do ukonczenia przez dziecko roku. Moj dostawal rok i odstawilismy. Sadze, ze odstepstwa sie

Re: Witamina D .......

d3 gdy brakuje, glownie nie zrasta sie ciemie, krzywe nozki to uroda a nie niedobor witaminy

witd3 -alfadiol, DHEA -biosteron

monokrome, czy czy dobrze zrozumialam ze oni tam sugeruja ze tabletka 0,25mcg to jak 400 jednostek wit d3?? troche to nieczytelne. "otrzymywali analog witaminy D3 (Alfadiol-1αOHD3, odpowiadający 400 jednostkom witaminy D3) w dawce 0,25 µg na dobę" chociaz znalazlam ze 1

d3 a brak zębów

Czy zrośnięte ciemiączko u 10 mc dziecka oznacza iż nie występuje brak wit d3? Dziecko do tej pory nie ma zębów a gdzieś przeczytałam że częstym powodem późnego ząbkowania jest niedobor tej witaminy. Zatem nie wiem czy w tym przypadku możliwy jest jej brak przy zrośniętym ciemiączku czy też inne

Re: wit. D?

Witamina D jest rzeczywiscie niezbedna do prawidlowego rozwoju niemowlaka. Nie zgodze sie jednak, ze PODAWANIE witaminy jest niezbedne. Witamina D3, bo o niej tu mowa,to tzw.cholekalcyferol i jest wytwarzany w skorze ludzi, pod wplywem promieni slonecznych. Tu, gdzie mieszkam nie podaje sie

Re: jak długo podaje sie dziecku wit D?

Memphis, no wlasnie te dzienne dawki (RDI - Recommended Daily Intake) sa duzo za male przynajmniej 3-5 razy za male. Byly one ustalone 40 lat temu, kiedy nawet nie bylo testu na mierzenie zawartosci witaminy D3 w organizmie. Teraz mozna mierzyc i lekarze bija na alarmn, zeby zwiekszyc

Re: Vitaminy jako suplement diety...za i przeciw?

ostrozna z suplementacja pojedynczych witamin/izolatow o ile jest poparty badaniami niedobor (no chyba, ze mowa jest o vitC, kwasach omega3, B12 u wegetarian, czy vitD3, chociaz akurat w przypadku tych ostatnich lepiej zrobic badania). Syntetyki - w naturze poszczegolne elementy ze soba wspolpracuja i

Re: Bebilon pepti a witamina D3

Ja takze nie podaje wit D3 w lecie, lekarz wrecz tego zabronil (do pazdziernika), bo jak twierdzi nadmiar bardziej szkodzi niz niedobor. A w lecie trudno o niedobor (szczegolnie, ze w roznych Bebilonach tez jest ta witamina). Nie powinno sie tez podawac jednoczesnie preparatow wielowitaminowych

Re: 1.5 roku i witaminy

ja moim nie podawalam nic, ani d ani zestawow sa zdrowe, nie choruja krasnal ma racje, grozniejsze bywa przedawkowanie niz niedobor, ja swiadomie podjelam decyzje o niepodawaniu witamin w ogole, choc tu tylko d3 zalecaja mlode sa zdrowo zywione, pod kontrola lekarska, wiec niedobory by wyszly

Re: hormony a słońce - jak sie chronić ?

. Ale wlasnie witamina D3 jest tak samo wazna jak i zelazo czy tez wit.B12. Duzo na ten temat czytalam i dlatego to podkreslam jeszcze raz. Niedobor witD3 u dzieci prowadzi do krzywicy a u doroslych do osteomalacji (to jest jakby wstep do osteoporozy). Niestety dzieki wszelkim kosmetykom chroniacym

Re: firma vitis pharma mnie wkurzyla !

co do witaminy D3 to: "Preparat należy podawać do 3-4 miesiąca życia dziecka lub przez cały okres karmienia piersią." przy czym nawet WHo mowi, ze niemowleta karmione wylacznie piersia do 6 mieiaca zycia BARDZO rzadko maja niedobor tej witaminy i to tylko wtedy, kiedy matka ma jej

Re: Niedobor witaminy D artykuly

osób trzecich oraz znacznych oszczędności w systemie ochrony zdrowia." Warto przeczytac artykul w calosci, str.9. Jako ciekawostka u ludzi starych przebywajacych w Domach Starcow niedobor wit.D3 szacuje sie na okolo 82%. I nie mozna sie dziwic ze tak rozpowszechniona jest osteoporoza. Zyjemy w

moze to grzyb jak tak niespokojnie je

strasznie sie kreci przy jedzeniu i wije dodatkowo jeszcze poci Mu sie z tylu glowka, miesiac temu proba sulkowicza wyszla (+), wiec gastro kazala na miesiac odstawic D3, pomiesiacu wrocilam i wlasnie zaczela sie pocic i teraz pytanie czy niedobor czy nadmiar witaminy -- Edyta

Re: Niedobor witaminy D artykuly

wit.D3 i okazje sie ze nie tylko male dzieci potrzebuja dodatkowo do zycia ta witamine ale dorosli tez. Zwlaszcza osoby starsze przebywajace w zamknietych domach i albo wcale nie wychodzace na slonce. Dlatego ten watek zalozylam bo u osob z Hashimoto prawie tak samo czesto wystepuje niedobor wit

moja pediatra powiedziala ze

jak dziecko sie poci we snie i przy jedzeniu to oznacza ze ma niedobor witaminy d3 i kazala mi zwiekszyc na 3 tygodnie dawke kropli z 1 kropli do 3 no i faktycznie jakby sie mniej pocil -- ?Pyszczek ŻabaSzerokoustnaMa BestFoto

Re: czy koniecznie syntetyczne witaminy?

> z podawaniem wit. D3 nie dyskutuję i grzecznie daję 2 krople dziennie ;-) To podyskutuj bo dwie krople to bardzo duza dawka a przedawkowanie tej witaminy jest znacznie grozniejsze niz niedobor - ktory sie zreszta bardzo rzadko zdarza. Dodatkowo sprawdz czy w Multicebionie tez tej witaminy

Natural Skin care authority

Natural Skincare rowniez jest na to narazony ;-) Co do Witaminy D3 to nadal nie rozumiem powodu banu w Europie -- Witamina D powstaje w skorze jako reakcja z promieniami UVA. Srodki przeciwsloneczne ktore blokuja ta czesc swiatla ultrafioletowego zapobiegaja rowniez naturalnej produkcji witaminy D

Re: bole misniowo-stawowo-kostne

Witaj Agafin Ta przeczulica to moze byc niedobor witaminy B12 i innych z grupy B. Ja tez tak mialam, bol nawet przy dotknieciu. Pomoglo mi jak uzupelnilam niedobor wit.B12. Sprawdz moze poziom wit.B12 i przy okazji tez ferrytyne. My mozemy miec takie niedobory. A calcium i wit.D3 to biore bo mam

Re: paznokcie

wit.D jest o tym napisane) ze witaminy D3jest odpowiedzialna przede wszystkim za mineralizacje kosci a nie wlosow czy paznokci. Sasanka88 napisala: "Jesli chodzi o paznokcie to szczerze nie licze na zbyt wiele, ja mam ten problem caly czas, ale byc moze ma to zwiazek z wit.D bo z racji uczulenia

Re: odczulanie w hashi

sprawdzalas poziom ferrytyny, wit.B12, wit.D? Niedobory tych skladnikow moga dawac oslabienie i nawracajace infekty zwlaszcza niedobor zelaza i wit.D3. Probowalas brac cynk? Alergie czesto wystepuja z powodu niedoboru cynku. Ale bez sprawdzenia ferrytyny nie zaczynaj suplementacji cynku. Polskie laboratoria

Re: Swiad skory raz jeszcze

choroby nowotworowe (bialaczki) borelioza (bywa, ze swiad skory jest na poczatku jedynym objawem) Poza tematem: Jezeli ktos tego nie wie, to naswietlanie stosuje sie dla uzupelnienia witaminy D. Czyli taki sam efekt mozna uzyskac podajac wit D3 kilka tys jednostek dziennie. Dotyczy to wszystkich

Re: Spocone nóżki !!!

To dość duża dawka wit d3 . Chyba raczej to nie jest niedobór ( a przedawkowanie może być bardzo niebezpieczne). Sa lekarze którzy w lato nie zalecaja podawania wit d3 albo bardzo niewielkie ilosci . A dzieci mają czesto mokre stopy . Na tym forum ciągle czytam ze jak cos się poci (stopy

Witaminy

Moja coreczka skonczyla piec miesiecy i jest karmiona mlekiem modyfikowanym. Czy powinna otrzymywac dodatkowe witaminy? (cebion multi, D3). Zdaniem holenderskich lekarzy, dziecko, ktore wypija od 300 ml mleka dziennie nie potrzebuje juz zadnych suplementow. Nie chce faszerowac dziecka nadmiarem

Re: Spocone stópki

Drogie mamy. Samo pocenie się stóp czy główki jeszcze nie świadczy o chorobie czy niedoborach. Do tego najczęściej dołączają inne objawy. Natomiast jedno mnie zastanawia: duża dawka witaminy d3 u liscie Pani "Sylioli". Czy dziecko ma stwierdzony niedobor witaminy d3, czy to dawka

Re: pocenie sie glowki

a moze to niedobor wit.D3? gdzies na forum wlasnie ktos pisal ze jak sie dziecko poci to PODOBNO to z braku takiej witaminy.. pewnosci nie mam wiec potraktuj to na luzie.. -- MOJE SZCZESCIE:) www.rogus.moblog.pl b1.lilypie.com/BLXEp2.png www.bobasy.pl/_kingaroguska

Re: witamina D3

duze i ona radzilaby wycofac D3. Skonsultowalismy z pediatra i wycofalismy. Lepszy podobno niedobor niz nadmiar. -- ADAŚ

Re: Nadmierne pocenie

Moze byc niedobor witaminy D3,albo za cieplo jest ubierany.Moze ma ubranie niezbyt przewiewne i dlatego podczas biegania sie poci.Niestety wiele mam przegrzewa dzieci a dziecko kiedy sie rusza ,biega nie powinno byc zbyt cieplo ubrane.

Re: Producenci kremów ochronnych kłamią?

Przeczytaj tekst w linku. Mowa jest o ekspozycji 40% ciala przez 10- 15' dziennie - co ma dawac odpowiednie stezenie witaminy D3. Nie ma kremu ochronnego, ktory cie zabezpieczylby przed rakiem skory jezeli bedziesz sie smazyl na plazy przez caly bozy dzien. W Australii zaleca sie krem ochronny

Re: przedawkowanie witaminy d3??

ja dawalam mojemu synkowi do szostego miesiaca jedna kropelke dziennie. Z tego co wiem to jesli dziecko jest wychudzone i niedozywione i ma niedobor witaminy d3 to wtedy zaleca sie podawanie 2 krpel, natomiast jesli dziecko jest zdrowe to podaje sie tylko jedna kropelke dziennie do szostego

Re: ???Do ktorego miesiaca witamina D3???

nadpobudliwosc nie jest wynikiem braku wit D3 a chlopcy tez maja krzywe nogi?ja tez mieszkam w miejscu gdzie nie jest zalecana ta witamina i nie podaje wiec nie wiem dlaczego ja poidajesz na wlasna reke?skutki przedawkowania sa znacznie powazniejsze niz jej niedobor.zwlaszcza jesli dziecko

Re: Podajecie vibowit?

Nasz pediatra jest zdania iz nadmiar witamin jest czesto rownie zly jak ich niedobor dlatego nie zaleca podawania zdrowemu dziecku dodatkowych witamin. Pamietajmy iz dostaje ono witaminki w jedzonku, mleczku modyfikowanym i jeszcze w kropelkach D3, a mamusie ktore karmia cycusiem tez lykaja

Re: prosze o rade

przypadku podejrzenia o niedobor witaminy D3, wg zaleceń, powinno się okreslic u dziecka podstawowe parametry gospodarki wapniowo-fosforanowej oraz stężenie witaminy d. Nie wiem dlaczego lekarz zwiększył aż do 3 kropli wigantolu, moze miał ku temu podstawy diagnostyczne. Co do witaminy C, to nie ma

Re: neurolog dzieciecy w UK

trafilismy w Polsce, sugerowal niedobor witaminy D3, chcielismy sie czegos dowiedziec od angielskiego lekarza, zbyl nas. Jedynie, co nam sie udalo, to zalatwic badania na mukowiscydoze. Dlatego napisalam w poscie wczesniejszym, ze mieszkam na prowincji, gdyz ten fakt mocno limituje dostep do dobrych

Re: witamina D3

nie wiem czy da sie sprawdzic poziom D3, ale nam na przyklad lekarka, ktora od poczatku baaardzo uwaza z witamina D3 twierdzac, ze przedawkowanie moze byc duzo bardziej niebezpieczne niz niewielki niedobor, zalecila nam badanie moczu na obecnosc wapnia i kreatyny(kreatyniny, przepraszam, ale

Zdjęcia - niedobor witaminy d3