Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

dom z bali ocieplenie - jak? proszę o poradę

Bardzo proszę o pomoc Stoję przed dylematem jak ocieplić dom. Dom jest z 1945 r zbudowany z grubych bali - starodrzewie, dodatkowo jest obmurowany, miedzy balami a murem jest szczelina ok 15 cm. Jedni doradzają mi ocieplenie od środka, ułożenie wełny mineralnej na listewkach i obicie płytą gipsową

Re: dom z bali ocieplenie - jak? proszę o poradę

Zanim zdecyduje się Pani na sposób termoizolacji proponuję skorzystać z prostego programu do obliczania i optymalizacji grubości ocieplenia. Proszę skorzystać z bezpłatnego programu KI-Humidity do ściągnięcia ze stron Knauf Insulation (zakładka "Doradztwo" i dalej "

Re: Czym ocieplić ściany pokoju wewnątrz ?

Ja zrobiłam błąd i ociepliłam drewniany dom wewnątrz miedzy płyta gipsowa a balem i mam problem w jednym pokoju pojawiła sie wilgoć. Teraz nie wiem co robić rozcinac płyty i wyciągnąć wełnę?

Re: Dom z bali

Masz rację Olek Mieszkam z żoną w domu z bala i dziś rano (7.00) tem. na zewnątrz była -2 stopnie a u nas +19 ,a ostatnie dokładanie do kominka o gdz 21.00. Bal 9cm.Ocieplenie to podwójnie układana wełna mineralna ...Koszt jest ale ciepło też. Nie polecam tylko jednej firmy ...Sękatachata ! ale o

Re: Domy z bali

na początku polece Ci wycieczke po firmach budujących domy z bali, dużo można sie dowiedzieć, zeby potem nie gadać takich bzdur :) jedna z firm poleca dwa rozwiązania bal 22 bez ocieplenia i uwaga!!! - wariant dla Ciebie :) bal 18cm z ociepleniem, a więc normalnymi sciankami o strukturze szkieletu

Re: Domy z bali

faktycznie cromwell bzdury gadasz, witek chyba tu wszystko wyjasnil. Ja na nic nie zamieniłbym swojego domu z bali na żaden inny, w środku mam malo drewna(wizualnie) z racji tego, że zastosowane były bale 18cm od środka mam ocieplenie na szkieletach i normalny tynk strukturalny do tego duże

Jak ocieplic drewniany dom -oburowany.

Bardzo proszę o pomoc Stoję przed dylematem jak ocieplić dom. Dom jest z 1945 r zbudowany z grubych bali - starodrzewie, dodatkowo jest obmurowany, miedzy balami a murem jest szczelina ok 15 cm. Jedni doradzają mi ocieplenie od środka, ułożenie wełny mineralnej na listewkach i obicie płytą

Re: Dom z bali-czy któras z Was ma/zna kogos kto

Technologii drewnianych domów mnóstwo począwszy od modułowych, kanadyjskich, szkieletowych po własnie dom z bala. I tutaj także spore mozliwości-baliki o małym przekroju z różnymi ociepleniami poprzez większe aż do bala bardzo grubego, kiedy to normy polskie pozwalają nie ocieplać, a i nie ma

Domy z bali

mniej to tylko dodatkowe ocieplenie. W innym przypadku to bedzie dom letniskowy tak stanowia nowe przepisy.

Re: PiS pomaszeruje przeciw reformie emerytalnej.

"sprzeciw wobec szykowanego przez rząd podniesienia wieku emerytalnego. Ale na tym nie koniec. Bo demonstracja ma być protestem przeciwko obecnemu stylowi uprawiania polityki, w szczególności przeciw unijnemu paktowi fiskalnemu" jak również ociepleniu globalnemu, dziurom w drogach

Re: dom z bali

Za samych bali, czy może z ociepleniem? Znam wykonawcę gotowych domów, zakres dowolny. -- Pozdrawiam, M., :: 2M ::

Czy końieczne ocieplenie?

Dom z bali drewnianych 20cm,czy konieczne ocieplenie aby mógł być użytkowany całorocznie?Pozdr.

Domy z bali

wartość współczynnika, tym materiał lepiej utrzymuje ciepło). Domy budowane z bali około 22 cm nie wymagającej dodatkowego ocieplenia. Zapewnia to znakomity mikroklimat dla domowników, naturalną wentylację ( drzewo „oddycha”), ciepło – zimą , chłodno – latem. Łącznikiem

Re: Chata na Podlasiu

/mamy wejście od zewn. po drabince/. Mimo ocieplenia scian, bardzo wieje od okien skrzynkowych. Ale póki się nie mieszka na stałe, to nie jest duży problem. Ja, nasiąknięta pasją moich rodziców, nie wyobrażałam sobie mieszkania w murowańcu: i oto od roku też mieszkam w domu z bali, który też zrobił

Re: Czym ocieplić drewniany domek?

Buduję właśnie dom z bala będzie ocieplony Ekofibrem. Więcej info na www.ekofiber.pl Pozdrawiam

Dom z bali

się obniżyć, nad oknami pojawić się szczelina do wypełnienia mchem, słomą etc. Cieśla zawsze nad oknem daje ozdobną deseczkę, która ma maskować ten element już na etapie budowy. Jeżeli przy wykończeniu od środka zostaną nabite na bale pionowe listwy do mocowania np płyt gipsowych, ocieplenia itp

Re: Chata na Podlasiu

tez tak chciałam - te stare 50 cm bale zostawic na widoku (nasz dom od wew był obity pilsnią, ocieplony trocinami), ale szef ekipy remontowej twierdzi, ze to zły pomysł i sam juz widział tak zrobiony dom, gdzie spomiędzy bali ciekła woda deszczowa.... uznalismy, ze lepiej zewnętrze zostawic "

Dom caloroczny a letniskowy? Roznice

czy mozecie mi wyjasnic czym sie rozni domek letniskowy (z nazwy) o wysokim standardzie (m.in 2 lazienki, terakoty, okna drewniane, dom z bala 2007 roku) od calorocznego? Czy np. ociepleniem? Staramy sie o kredyt i mam metlik w glowie. -- Jacek junior 01.09.07 www

Letniskowy vs caloroczny???

czy mozecie mi wyjasnic czym sie rozni domek letniskowy (z nazwy) o wysokim standardzie (m.in 2 lazienki, terakoty, okna drewniane, dom z bala 2007 roku) od calorocznego? Czy np. ociepleniem? Staramy sie o kredyt i mam metlik w glowie. -- Jacek junior 01.09.07 www

Re: domy z bali

My z meżem również jesteśmy na etapie poszukiwania wykonawców domów z bali. Szczerze mówiąc to jestem przerażona cenami i zakresem prac jakie wykonują (np. stan surowy zamknięty bez pokrycia dachowego, ocieplenia ścian itd). Bardzo proszę o kontakt do cieśli, których Pani udało się znaleśc. Mój

"Budowa domu trwa średnio 24 miesiące"

Ok, jeżeli budujemy bunkry z żelbetu albo z pustaków, to może i owszem tyle średnio trwać, ale budowa domu drewnianego - z porządnej grubości bali (30cm), ocieplenie, zainstalowanie czego potrzeba (elektryka, woda, ogrzewanie) - trwa średnio 8 tygodni. Z trwałością domu nieco gorzej, bo podobno nie

Re: Kawa

herbatka z cytryna i miodem, po wiosennym ociepleniu mamy znowu mroz, dzieciecy bal karnawalowy odwolany,wiec mamy dzisiaj dlugi leniwy dzien, ale od jutra rozpoczynamy prawdziwy karnawal,wiec Jon wyszaleje sie w swoim indianskim kostiumie. My zaczynamy w sobote od nocnego pochodu karnalowego i

jakie bale?

Tekla zapytam na forum bo widze, że temacik interesuje kobietki hehehehe z jakic bali masz dom - z ciem=nkich czy grubych? bo jak z grubych to podobnonio trzeba ocieplać a do cienkich dochodzi jeszcze warstwa ocieplenia. -- mój Mateuszek przed staraniami

Re: Dom prefabrykowany

Az taką kasę możesz mieć naprawdę fajny domek.Może tobyć kanadyjczyk ewentualnie z litych bali z ociepleniem w środku.Poszukaj w google pod domy szkieletowe.Masz tam gotowe projekty i firmy.Pozdro.

Re: dom drewniany - dylematu c.d.

z bala pełnego ok. 30cm średnicy, bez żadnych ociepleń, > uszczelnień itp. w środku ścian. Tak w ogóle, w ogóle nic kompletnie? Gołe drewno (ups, sorki - BALE) i nic poza tym? -- R.

Re: Czy ktoś z Was budował dom z bali ??

tak, ja jestem w trakcie budowania, okolice wawy, stan surowy zamknięty czyli dom z bala 24 cm (do ocieplenia od środka), stolarka okienna i drzwiowa, dach z pełnego odeskowania i papa x2, oczywiście schody i ślepa podłoga poddasza-koszt około 300 000. ale to cena z zeszłego roku, w tym roku można

Re: pies na dworzu w TE tropiki......

budzie, zrobilii mu te bude ekstraluksusowa, dwupokojowa, z ociepleniem, ozdobnym wejsciem, gankiem, cuda bajery. No i przypieli tego szczeniaka na lince do tej budy. Pies wylazl z budy, polozyl sie na srodku podworza, na ile pozwalala mu dlugosc linki, i sie trzesie, trzesie sie jakby to mrozy

Jak ocieplić drewniany dom ?

Jak ocieplić ściany domu zbudowanego z bali drewnianych oraz strop tegoż domu { również drewniany }?

Re: Domy budowane metodą kanadyjską. Opinie.

pod klucz - są oferty domów ok 130m2 za 250-300 tys zł -zwykle jest dobrze ocieplony - niski koszt utrzymania... uwaga - lepiej nie budować z bali, chyba że Podhale i bacówka.. Pozdrawiam jeep

Re: HOTEL przy Wincentego 87

co czekają na te mieszkania i tak by je dostali . Gdybyś wątpiła to - w gazecie są ogłoszenia firmy która na działce stawia dom całoroczny (drewniany z bali ) za 1000zlp/m2 . czyli dom o powierzchni 100m2 kosztuje 100 tyś !!!! OK dom z bali >>>zauważ że nie 40 m2 ale 100 m2.I tak mi się

Re: dom drewniany - dylematu c.d.

zoskaanka napisała: Nie irytuj się, proszę. eee... dlaeko mi do tego:) z natury jestem pełna humoru stąd i emotek pełno:) Mój dom będzie z bala pełnego ok. 30cm średnicy, bez żadnych ociepleń, uszczelnień itp. w środku ścian. A budować go będą spece od domów z bala ze Skandynawii. Też mi się

Re: dom drewniany - dylematu c.d.

naczytałam i mam swoje zdanie. Mój dom będzie z bala pełnego ok. 30cm średnicy, bez żadnych ociepleń, uszczelnień itp. w środku ścian. A budować go będą spece od domów z bala ze Skandynawii. -- "Używana chyba sprawna ciekawostka." Ares

Re: Dom z bali-mieszka ktoś??

Ja jestem posiadaczką takiego domku - co prawda służy on nam jako dom letniskowy ( m.in. jest nieduży, nie jest w całości ocieplony), ale ta sama firma buduje domy w całkowitym ociepleniu - tak jak całoroczne. Dodam,że to jest dom z bali płaskich ( wyglądają jak grubsze deski - ale super

Re: Dom z drewna

ponownie wykładane drewnem od środka - tym samym fakt, że są z drewna nie ma tu dużego znaczenia poza wizualnym z zewnątrz. Chyba, że mówimy o domach z grubych bali powyżej 210 mm, które nie wymagają ocieplenia. Oglądałem takim dom Honki z bliska - drewno pochodzi z północy Norwegii gdzie jest zimno i

Re: czy ktoś ma dom kanadyjski lub z keramzytu?

obrazek, robię bzz bzz wkrętarką i wszystko wisi, a dziurkę po poprzednich wkrętak maskuję, skrobiąc paznokciem, ale ja mam wykończnone wewnątrz starymi dechami, ze stuletnich stodół. Ściany z bali od wewnątrz, przed wykończeniem spryskane były czymś, co ociepla domy z drewna - wygląda to jak pianka

Spadl snieg i zrobilo sie zimnawo

Podobno jeszcze sie ociepli przed nadejsciem prawdziwej i ostrej zimy, wiec jeszcze nie panikuje i nie owijam;-) Dzien rozlazl mi sie w rekach. Krecilam sie jak g.....o w przereblu i nic w sumie nie zalatwilam i prawie nic nie zrobilam. Zaraz przyjdzie Wnucze z ktorym teraz ja odrabiam lekcje. Le

ocieplanie domu

Jak ocieplić ściany i strop drewnianego domu ( zbudowanego z bali drewnianych )?

Re: Osada z Bali

gustach się nie dyskutuje... co do innych firm- oczywiście, że musisz mieć własną działkę i fundament- jednak resztę spokojnie wykonają problemem może być termin, bo mój znajomy czekał kiedyś 14 miesięcy, dopiero wtedy takowy był wolny technologia, którą tu proponują w osadzie /ocieplenia w balu / jest

Re: Dom z bali instalacja wodkan co i elektryczna

...Dlatego też zdecydowalismy się na cieńszy bal+ocieplenie+maskowanie imitacją bala(szerokie deski) Cenowo to samo a uniknęliśmy tego problemu. Pozdrawiam

Re: Nowy ze starego

Mam taki dom po remoncie - mój ma 80 lat. Bale zostały oczyszczone i zaimpregnowane , wezwnatrz wełna mineralna a na wierzch deski.Tyle o ociepleniu. Na stropie mam tzw. polepę czyli glina ze słomą i to samo w jednym z pokoi. Trzyma sie dobrze , dlatego zostało. pozostałe pomieszczenia w

Czy tanim kosztem da się wyremontować dom z bali?

Mam taki nieduży domek z bali. Ponieważ nie mam własnego M, chcę podjąć się jego remontu. No i zamieszkać tam z dziećmi. W domku trzeba w sumie wszystko wyremontować, łącznie z dachem i częściowo fundamentem. Trzeba zrobić ogrzewanie, szambo, ocieplić. Ster bale chcę zastapić pustakiem

Re: koniec zmagań podstawowych..

na pierwszych zdjęciach)- a poza tym chciałam też ocieplić dom w środku, wiec miałam dwie opcje...karton gips albo deski, ....

Re: centralne... ale jakie??

Witam. Dom z bali ocieplony od zewnatrz.... i otynkowany. Mam nadzieje, ze nie styropianem. Nie ociepla sie domu drewnianego od zewnatrz, tak jak murowanego od wewnatrz. Bedą z tego powodu klopoty. Z powazaniem,

Re: dom z bali

Gość portalu: Ika napisał(a): > Najlepsi są górale. Solidni i uczciwi. Bal (półokrąglak) musi mieć średnicę nie > > mniejszą jak 22 cm, wtedy nie potrzeba dodatkowego ocieplenia. Ceny "pod klucz" > > oscylują w przedziale 14 - 15 tys./m2. 1,5 mln za 100m dom???

Dzisiejsze wpisy :-)))

przesuszonego od kaloryferów powietrza. Kto miał, to wie. Z rozpaczy już nawet hydrocortyzonem czoło smaruję, ale chyba po prostu na ocieplenie trza poczekać. Jednym słowem: byle do wiosny. :-) I tym optymistycznym akcentem... miłego dnia życzę. :-))) Re: Sro-dek tygodnia pierdoklecja_prutka 08.02.12, 15

Re: Czy ktoś z Was budował dom z bali ??

z wełną jest trochę tańsza, poza tym zależy co chcesz mieć w środku - jeśli full drewno, to warto zastanowić się na balem pełnym, jeśli częściowo cegłę lub płyty karton gips, to opcja z ociepleniem jest bardziej ekonomiczna. Najlepsze są bala suszone komorowo do wilgotnosci poniżej 18%. Mozna

Ocieplenie domu

Czesc nie wiem czy taki dom mozna ocieplic. Dom jest stary, z bali, dalej pustka powietrzna i cegla + taki drobny "baranek". 1. Czy mozna tak po prostu obkleic to styropianem? Jaki bylbyt koszt za metr kwadratowy? 2. Mam okna skrzynkowe - czy najpierw nalezaloby wymienic okna, czy mozna

Re: Dom z bali - co sądzicie?

Ja podam swoj przyklad, ale to tylko przyklad i nie mozesz go traktowac jako wzorca. Dom z bali 7 cm, ocieplenie welna 20 cm, pow. 200 m2 calkowita, 180 m2 z garazem, 150 m2 bez garazu. Parterowy, na poddaszu sa tylko 2 male pomieszczenie. Cena 250 tys pln, nie obejmuje: - fundamentow - pokrycia

Re: Czym ocieplić drewniany domek?

Witam, jestem w trakcie wykańczania domu z bala, najlepszym i najefektywniejszym ociepleniem jest ekofiber (tak mam u siebie) ekofiber jest cieplejszy niż wełna i dodatkowo chroni przed grzybami sinizną, myszami, odporny na ognień, wilgoć, starzenie itp. Zastosowałem również go na podłogi w

Re: abc piszesz (świadomie?) nieprawdę

DAO, w UE powszechnie buduje się domy pasywne, do ogrzania których potrzeba 25% ilości ciepła jaką potrzebujemy w Polsce. Taki dom ma ścianę złożoną z dwóch zasadniczych warstw - 36-40 cm betonu komórkowego i 12-16 cm styropianu lub wełny mineralnej. 20 cm grubości ściana z bali świerkowych

Re: drewniany domek?

Rodzice w ub. roku postawili taki domek na fundamentach starego. Drewiany. Z firmy ktora robi domy z bali - przyjechala ekipa i w kilka dni postawila super domek - na dole pokoj, kuchnia, lazienka, na gorze sypialnia. Domek jest ocieplony i otynkowany z zewnatrz, w srodku kominek i w sylwestra

Re: dom drewniany - dylematu c.d.

be_em napisała: > zoskaanka napisała: > > Nie irytuj się, proszę. > > eee... dlaeko mi do tego:) z natury jestem pełna humoru stąd i emotek pełno:) > > Mój dom będzie z bala pełnego ok. 30cm średnicy, bez żadnych ociepleń, > uszczelnień itp. w środku ścian. A budować

Re: dom drewniany - dylematu c.d.

, a cała reszta to jeden wielki szajs. No cóż taka jest prawda. Boli Cię, żeś taka jadowita? > > > Mój dom będzie z bala pełnego ok. 30cm średnicy, bez żadnych ociepleń, > > uszczelnień itp. w środku ścian. > > Tak w ogóle, w ogóle nic kompletnie? > Gołe drewno (ups

Re: Domy drewniane czy warto budować

mozna dać kredyt tylko na kawałek, ja tylko podkreślam w naszym domu który jest bardzo docieplony wczoraj jak na dworze było 8 stopnii mysmy nie palili w pieu orzewanie centralne piec na eko groszek a w domu było 24 stopnie. A ten znajomy widocznie źle ocieplił ten domek z bala skoro mu było zimno, w

Re: Czy wie może ktoś na temat domów z drewna??

Witam!Mam "praktykę" w mieszkaniu w domu drewnianym.Tylko dom bardzo dobrze ocieplony,ew.odpowiednia grubość bala,PROFESJONALNA FIRMA,bardzo dobrej jakości drewno,najlepsze okna zapewnią energooszczędne użytkowanie takiego domu.Musisz pomysleć o bardzo dobrych zabezpieczeniach ppoż

Re: Domy z drewna

Od paru lat mieszkam w domu wybudowanym w technologii kanadyjskiej.Nigdy nie zamieniłbym go na murowany.Dom z bali dobry pomysł.Bardzo ważny jest reżim przy jego budowie,wiekszy niz przy technologii tradycyjnej,za to potem jak w niebie.Świetny zdrowy klimat,dobry współczynnik przenikania.Dom

Re: klimat w moim domu

Dom jest zbudowany z takich bali, jakie widać na ściance działowej w przedpokoju (obok szafy) - ścianki zrobiliśmy z resztek jakie zostały po budowie. Bale mają wymiar 4,5 x 13,5 cm., dlatego konieczne jest ocieplenie jeśli dom ma być całoroczny. Cały budynek ma 6x7m, plus taras szerokości 2m

Re: Żabka i inni z białymi kuchniami :)

picasaweb.google.com/113037519821874929510/11_01_09_kamienica_?authkey=Gv1sRgCJmJkYH2jOP9UA Lucy no super ,ze Ci sie podoba:), to moze sie zamienimy:))) , bo ja mojemu 'staremu" ciągle opowiadam o domu z Bali:) i ze widzialam taki jeden ladniutki:))) wlasnie Twój:) , jak bedziecie w naszych

Re: Domy z bali, co myslicie??

miałyście styczność z budową takich domów? Chodzi mi o taki z oknami, drzwiami dachem, otynkowany i ocieplony. Pozdrawiam, A. P.S. Lucy ta firma , z którą rozmawialiśmy buduje z pół-bala o średnicy 14 cm. -- MIKOŁAJ FILIP

Re: Pompy ciepła - drogie dziś na tanie jutro

jednej rzeczy pod uwagę - JAK BUDUJEMY NASZ DOM ! Na etapie budowy i wykonawstwa trzeba zadbać by ciepło nie uciekało do atmosfery, by dom był dobrze ocieplony (ale nie termos:)...wtedy wyjdzie że do ogrzania nie trzeba pompy o mocy 20 kw ...ale np 6kw....a to już różnica prawda ? Trzeba sprawić by

Woda i inne Drewnolubne!

głębokie na kilka cm! Zamiast dwudziestocentymetrowej warstwy ocieplenia, która była optymalna przy 16- cm balu dali dziesięć centymatrów, itd. Makabra, kupę nerwów. Podobno są zbudowane przez nich domy, które się walą!!!) I na plus z dzisiaj: Dobre firmy to TatraHaus i to: www

Wybierz technologię budowy domu dla siebie

konstrukcyjny budynku) ocieplony z dwóch stron styropianem, a tym samym o wysokich parametrach izolacyjnych i bez występowania mostków termicznych. Grubość rdzenia wynosząca od kilku do kilkunastu cm pozwala wznosić budynki do 25 m wysokości. Niewątpliwą zaletą budowania domu w technologii szalunku traconego

Re: Czy ktoś mieszka w domu z bali lub segmentowy

miał wrażenie, że te wielkie bale zwalą się zaraz na głowę. Przytłaczały straszliwie. To technologia - jak myślę, dobra do wielkich powierzchni. Dom z bali - to także dom z grubych dech. Fajnie wygląda. Jest taki także w Białobrzegach, cudo. Oczywiście taka chałupka wymaga ocieplenia, a to temat na

Re: Rozważam budowe

A co sądzisz o domu z bali drewnianych świerkowych.Powstają teraz jak grzyby po deszczu i to niekoniecznie w górach.Bardzo proszę o odpowiedź bo rozważam taką budowę.Bale grubości 16cm+ocieplenie-stan surowy zamknięty 790zł/m2 Pozdrawiam Ewa

Re: domek na działce

można też postawić sobie dom drewniany, taki z bali, niektórzy w takich cały rok mieszkają. a można tradycyjnie, wymurować, dachem przykryć, ocieplić, w środku zrobić kominek - i już. z obserwacji wynika, że takie tradycyjne domki występują na działkach rekreacyjnych w największej ilości. trochę

Sprzedam dom z bala - 20 km na południe od Siedlec

Sprzedam dom z bala położony w malowniczej okolicy pełnej lasów i dzikich zwierząt. Zaledwie 20 km na południe od Siedlec, 100 km od Warszawy. Dom jest wykonany z bala, kilka lat temu został ocieplony, zostały wymienione okna. Powierzchnia użytkowa to około 60m2. W domu jest bieżąca woda i

Re: Domy z bali, co myslicie??

Mój świerkowy dom stoi dwa lata. Z zewnątrz bal 6,5cm (dupa, nie bal, szczerze mówiąc), ocieplenie wełną 15 cm, od środka dechy 3,5 cm. Ogrzewanie gazem plus kominek (bez rozprowadzenia ciepła, bo za cienkie ściany i stropy, żeby bezboleśnie puścić kanały na ciepłe powietrze). Dachówka

Re: Dom z elementów gotowych

znaja sie na rzeczy dom pod klucz po4-7tygodniach. Sciany przybywaja gotowe z instalacja wewnatrz-poprostui sie sklada jak klocki (nie bale)Sciany sa wielowarstwowe z ociepleniem oczywiscie. My jako firma dostarczamy do tych domow KOLUMNY toczone wszelkich kształtów. prosze o kontakt: biuro

Re: Dom z bali

normalnie szalenstwo dzis rano temperatura na zewnatrz -4 stopnie w domu murowanym bez ocieplenia scian 20 stopni ostani raz palono w kotle weglowym o godz 17 dnia poprzedniego

Re: klimat w moim domu

Napisałam "z bali" ponieważ tak nazywa to firma która takie domy stawia. Nie ukrywam tego, że dom jest ocieplony. Mieszkam w nim cały czas ponad 3 lata i bardzo sobie chwalę. Ogrzewanie mnie kosztuje 450zł ROCZNIE. Może nie wygląda, ale zapewniam, że to dom całoroczny. -- ciągle w

Re: domy z bali

i ja sie nie dopisalam jeszcze do tego watku? niemozliwe ;) mieszkam w domu z bali od 4 lat. mój jest nie tylko piękny i slicznie pachnie drzewem (eh, te romantyczne i niepraktyczne kobiety..), ale i bardzo dobrze ocieplony - cieply w zimie (ogrzewam tylko kozą i brykietem), zimny (aż za bardzo

Re: a kto buduje dom z bala? :)

kubowa napisała: to znaczy, że jakie instalacje? że prąd itd? a ściany robisz z gipsu czy desek? to ma być dom całoroczny, bo my chcemy całoroczny i się zastanawiamy jak to ocieplić i jak to potem dogrzewać. masz jakiś patent?:) (chyba mi z nieba spadł aś:) tak:) instalacje typu prąd, woda i c

Re: wykończeniowe dylematy

nasz dom nie weekendowy to całkiem to zachęcająca cena, a ten zielony wolnostojący kosztuje 6,2tys u nas jest jeszcze problem tej ściany z bali po lewej stronie i boję się że piecyki typu Jotul za bardzo będą się nagrzewały, a nie chcę jej obudowywać niczym, choć taki budowany kominek jak teraz

Re: Dom z wizją??

Lucy nie morduję, cieszę się, że są takie skrajne opinie, bo o to w tym wszystkim chodzi, nie żeby się każdemu podobało, bo mieszkalibyśmy jak w latach 60 w jednakowych domach. Z okien nie zrezygnuję to wiem, uwielbiam światło i jasność w domach, tego mi teraz brakuje bardzo w mieszkaniu, które

Re: kawałek mojego ogrodu

mech , a należało powrozy albo piankę bezpośrednio na każdy bal przy składaniu. Ocieplenie od wenątrz, deski sufitowo- podłogowe, schody, komin i taras robiliśmy systematycznie. Ponieważ jest to dom działkowy letni możemy sobie na to pozwolić. Niestety nie mieliśmy aparatu cyfrowego jak kupowaliśmy

Re: Stuletni, drewniany dom. Jak go ocieplić?

przeciez w takim domu chodzi o to, aby ni mila nowej slicznej szlowki, tylko aby byl autentyczny..!!! to co proponuje bb.. jest BarBarzyństwem..bb ociepl od srodka-kiedys mialam dom z bali 7cm, letniskowy; wykanczajac go dopcieplilam od srodka 7cm /?/welny mineralnej, nastepnie dom sprzedalam bo

Re: Wszystko o domach z bali

ktos, ze jak goral zrobi z porzadnego bala to ocieplac nie trzeba???? Nie za bardzo chce mi sie wierzyc. Bo byc moze pozniej na ogrzewanie wydam majatek. Moi znajomi wybudowali w technologii szwedzkiej (nie z bala) ale troche sprawe ocieplenia puscili na zywiol. I po 2 latach ogrzewania dworu, bo

centralne... ale jakie??

Witam, wlasnie stalam sie posiadaczka slicznego domu z bali...dom jest ocieplony z zewnatrz i otynkowany...w srodku sa jeszcze surowe deski, ktore czesciowo mam zamiar przykrys karton-gipsem.W domu jest spory kominek i wlasnie tak byl do tej pory ogrzewany zima. Niestety nie ma podlaczen do

Re: czym dom wekend. bali

Gość portalu: monter napisał(a): > najpierw trzeba z tego zrobić dom -tzn zadbać aby ściany i dach oraz inne > elementy budowlane nie traciły za dużo ciepła.LUB traciły je zgodnie z > normą .Ja zacząłbym od ocieplenia dachu i poddasza. > jeżeli dom ma być używany okazjonalnie tylko

Re: Drewniany dom, ~150 tys. i ile na wykończenie

przemiany materii różnych pleśni? Jedyny rodzaj domu drewnianego jaki raczej nie zostanie "spieprzony" w Polsce to dom z bali na wysokiej podmurówce, patrz Zakopane... Zrobiony przez Górali... A za 150 tysięcy PLN można też zbudować normalny dom kamienny (cegła, bloczki), ocieplony i

Re: dom z bali / szkieletowy

Jest ocieplony pianka wdmuchana miedzy sciany, cieplo trzyma bardz dobrze (okna nowe, szczelne) nie ma wilgoci. Jakis taki zdrowy mi sie wydaje, a orginalne, drewniane elementy architektury wewnatrz to na prawde przyklad dawnego, slidnego rzemieslnictwa, ktorego teraz sie juz nie robi. Nie

Re: czym grzejecie domy? :)

więc nie wypala się wyszystko do razu tylko powoli i nikogo to nie > uziemia > i pamiętaj ocieplić dom wszytsko pięknie, tylko ja stawiam dom z bala:) jakoś mi cholera kaloryfery nie pasują do całości;) -- Mężczyzna rozpoczyna życie rozpustą, przechodzi przez miłość i kończy małżeństwem

Re: Czy warto inwestować w gumoleum.?

wlatala z zewnetrza. Rozumiem, ze ty w ziemiance nie mieszkasz, i wilgoc ci drzwiami wlata.. .. Przodki, gdy juz opuscly ziemianki, mieszkly w chalupach drewnianych, i te bale drewniane mieli ocieplane substancjami roznymi, coby im wilgoc niszczaca polepe nie wlatala. Ty ani chybi w domu murowanym

Re: czym dom wekend. bali

najpierw trzeba z tego zrobić dom -tzn zadbać aby ściany i dach oraz inne elementy budowlane nie traciły za dużo ciepła.LUB traciły je zgodnie z normą .Ja zacząłbym od ocieplenia dachu i poddasza. jeżeli dom ma być używany okazjonalnie tylko czasem w wekendy i na pozostały okres zostawiony bez

Dom całoroczny Brzóza pow.kozienicki

, sypialnia 20 m , łazienka i przedpokój,Olbrzymi zadaszony taras.Dom na działce 2500m2, mieszczącej się w ogrodzonym, zamkniętym kompleksie 6 działek./16000 m2/. Dom jest z bala ,przeniesiony postawiony na solidnej podmurówce,przerobiony wg projektu architekta , w tej chwili to taki lepszy kanadyjczyk

Re: Koszt budowy domku 25 m2?

Zajmijemy sie profesjonalną budową domów z drewna jak i domków letniskowych czy np jak w temacie do 25m2. W tym roku mamy niesamowite zapotrzebowanie na domki do 25m2 na zgłoszenie. Akurat mogę podesłać Państwu cenę. Jesteśmy z Suwałk ale w okolicach Warszawy i nie tylko budujemy. Taki domek

Przeklejam dzisiejsze wpisy

... zapominajac jak brzmi cisza i jak brzmi nasz wewnetrzny glos. Jesli go w ogóle jeszcze mamy? No, egzystencjalna sie zrobilam.... albo wstalam lewa noga? Re: O pierdulach -- Odc. 88 :-))) maria421 15.10.09, 10:45 Odpowiedz Gdzie to globalne ocieplenie? Przyspieszylam o 2 tygodnie termin zmiany opon, chce

Re: węgiel na zimę

Powinno wystarczyć jeśli masz ciepły dom. Mnie szło 4 tony plus 10 m sześć. drewna w 110 metrowym domu ale takim, że przez ściany wiało aż się firanki ruszały (drewniane bale) a w szparę między drzwiami dało się włożyć dłoń (było ciepło). Jak ociepliłem i nieco uszczelniłem ściany i drzwi to

uszczelnianie domu z drewnianych bali

chyba bo po przetransportowaniu w nowe miejsce w sposób chyba nieco inny. Efektem tego są miejscami znaczne nieszczelności i dziury między balami, sięgające nieraz 2-4 cm. Dom musi być ocieplony, dziury zlikwidowane. Cały szkopuł, że nie chcę ocieplać domu z zewnątrz, tylko z wewnątrz. I mam problem

Re: czy ktoś z Was budował ostatnio dom z bala??

Przykładowo bale świerkowe o grubości 250 mm pozwalają wybudować ścianę o współczynniku U=0,48 W/m2K. Wg obowiązujących przepisów ściana mus mieć 0,3 lub mniej. Zatem ściany takie wymagają ocieplenia. Stosuje się ocieplanie od wewnątrz lub budowę z dwóch warstw bali z ociepleniem pomiędzy nimi.

czy da się wybudowac dom za 150 tys.? ŚCIEMA

Witam poniżej ,,propozycja ,, niby to ,,konkurencji ,, .ze str. internetu www.wasco.pl/oferta.htm ( DUŻYMY LITERAMI ) nasz komentaż 2 Ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne nośne parteru z bali o wymiarach 65x180, (CZĘSTO MOKRE DREWNO ) WINNO BYĆ SEZENOWANE 2 LATA

Re: ogrzewanie , ogrzewanie

Skoro możesz "oddać" trochę ze swej wiedzy i doświadczenia, to poproszę o analizę następującego przypadku. Dom z bali drewnianych o powierzchni ok. 120 m2 (parter i piętro) + podpiwniczenie. Poddasze nieocieplone, dach pokryty balchą. Położony w terenie górskim (okolice Podhala

Re: Dom najtańszy z możliwych

metodą oceny (bez dokładniejszego zapoznania się z technologią) można równie gładko powiedzieć, że domy murowane z cegieł albo stawiane z bali, nie wytrzymują dłużej niż 5 lat a może i tego nie. Nie wiem czy uwierzysz, ale fakty sa takie, że domy z prasowanej słomy stoją już ponad 100lat! Dlatego

Re: czy da się wybudowac dom za 150 tys.? ŚCIEM

DREWNO ) WINNO BYĆ SEZENOWANE 2 LATA > czterostronnie struganych o krawędziach fazowanych, łączonych na > pojedyncze pióro-wpust; Nieprawda, że dom z bali musi być budowany z sezonowanego drewna. Może być nawet budowany z tzw. "zielonego", a więc powierzchniowo mokrego. Jest to tylko

Re: Australia pozdrawia sp13

nasiąknęłaś duchem podhalańskim ...:). Drewno to naturalny materiał. Wraca moda na domy z naturalnego drewna , nie tylko z bali . Pewnie, że taki dom jest najzdrowszy – zwłaszcza jeśli bale są z modrzewia potem z jodły lub sosny. Nie jestem specem w tych sprawach ale zauważyłem jedną rzecz , a pewnie

Re: Ospa!:-) Wolę inne wspomnienia.

ktorym wisialy dzieci, bylo lato i nic do roboty w tym zamknieciu. W Szczodrym byl szpital dla chorych.Bylismy bardzo przejeci w rozny sposob,dzieci bo uwazalismy to za pewnego rodzaju wyroznienie,starsi bali sie bardzo i wiecznie nas ostrzegali.Wsrod lekarzy byli ludzie zupelnie bezmyslni,nie szczepili

Re: Drewniany czy z bali?

jak postawienie domu 120m2 w Warszawie, w stanie surowym kosztuje 240.000, to stawiając nowa technologią Eko zaoszczędzasz 50.000 zł. Więc sami zobaczcie ile zaoszczędzacie i za to cenę możecie wykończyć częściowo wewnątrz dom, ocieplenie do -60C , dźwiękoszczelne do 86%, stworzone z myślą o osobach

Odc 774 i dwa nastepne

poniedziałek, 29.12.2003 KLAN (774) Elżbieta wspomina wieczerzę wigilijną na Sadybie i wizytę Kingi i Michała. Ma nadzieję, że stosunki między nimi trochę się ociepliły. Stenia robi wyrzuty Kaziowi za przedświąteczną

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - ocieplenie domu z bala