Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

witam, moja corcia ma dopiero ponad 2 latka i tez to przezywa.z wyjatkiem mnie, nie da sie nikomu dotknac ..nawet jesli ktos patrzy na jej obnarzona klatke piersiowa widac, ze sie denerwuje. u nas oparzenie bylo tez okolo roku temu i nadal walczymy z przerostami. jestesmy na etapie ostrzykiwania

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Witam po dlugiej przerwie. To juz ponad rok po wypadku... starsznie szybko zlecialo. Na dzien dzisiejszy blizna wyglada calkiem dobrze. Kolorem prawie dorownala do zdrowej skóry , tylko ma inna fakture. W niektorych miejscach cieniutka a w innych przerosnieta. Od zagojenia rany stosowalilismy na

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Dziewczyny, nie spamujcie, ok? Blizna po cięciu chirurgicznym goi się inaczej niż ta po oparzeniu. Proponuję znaleźć forum dotyczące Waszych problemów. Zdrówka życzę.

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Hej:) Wygląda na to, ze znalazłam rozwiązanie dla swojego problemu (swędząca blizna po cesarce). Kupiłam żel i smaruję kilka dni dopiero, ale jest b. fajny. A Ty? Skąd się wziąłeś/wzięłaś w tym wątku? Czy masz też problem z blizną?Pozdr :)

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

liliylouise moim zdaniem absolutnie nie powinnaś zostawiać tej rany. mój synek jest prawie rok po oparzeniu i ma bliznę,tam gdzie była martwica.konsultowałam to z 4 lekarzami i każdy mi potwierdził,że blizna będzie do końca życia, ale od odpowiedniego leczenia zależy jak bardzo będzie widoczna

wygojona rana po oparzeniu IIb/III

tak postepowac to naprawde nie bedzie blizn???nie chce mi sie w to wierzyc biorac pod uwage fakt,iz rana goila sie od 22 stycznia,kiedy to dziecko oparzylo sie i miejscami wystapily zmiany martwicze.czy mam uzywac preparatow na blizny (kiedy)? czy mam zastosowac lasery? oparzenie bylo na grzbiecie

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Z tego co wiem, stosowanie maści czy kremów na zagojone rany trzeba rozpocząć jak najszybciej, zanim jeszcze wszystko się nie "ułoży" w skórze tak jak trzeba. A skoro już nie ma rany, a świeża blizna, to raczej jest najlepszy czas. Post jest sprzed jakiegoś czasu, więc pewnie zaczęłaś juz

otwarta rana po oparzeniu

Tydzień temu wylałam na siebie wrzątek. Rana goiła się "na powietrzu", dziś musiałam ją zakleić, zdejmując opatrunek zobaczyłam, że strup zrobił się miękki i po prostu odszedł całkowicie. Tkanka pod nim jest biała i sączy. Co z tym zrobić? Trochę jestem spanikowana...

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Terapię zaleca lekarz prowadzący. Nie "mamuśki" z internetu. Pozdrawiam serdecznie, zdrowia dla córeczki. -- Blog o nas Oparzone Dzieci

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Dziś wypisano nas ze szpitala z zaleceniem nawilżania blizny alantanem plus. Mam mieszane uczucia... niby blizna wyglada ładnie narazie... ale czy nie bedzie potem wyglądać gorzej?!?

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Polecam zatem lekturę forum i zapoznanie się z treścią nad postami, oraz doczepionych na górze tematów. Pozdrawiam. w razie pytań kontakt do mnie: 501 562 859 :) -- Blog o nas Oparzone Dzieci

Re: Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej

Nie mam zamiaru stosować niczego bez porozumienia z moim lekarzem. Chcialam tylko się rozeznać w temacie , żeby wiedzieć o co pytac lekarza przy wypisie. O jakie leki , zabiegi i terapie.

Rana po oparzeniu IIB/III wygojona i co dalej ?

uda i podudzia od silnika i rury wydechowej motocykla :( Nadal przebywamy w szpitalu na oddziale chirurgicznym a rana jest juz prawie calkowicie wygojona. W zwiazku z tym mam do Was , doswiadczonych mamusiek, pytania: Czym smarowac swiezo zagojona rane? I co potem? Jakie kremy, zabiegi , opatrunki

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

A.... Poparzona była także łydka, ale tam zostały tylko plamy innego koloru, bez blizn -- Szymon, 26.07.2007 Martyna, 04.08.2010

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

mama_radzia dzieki za odp.a kiedy wybrac sie do specjalisty od blizn?czy juz teraz?to znaczy ze leczenie tej blizny u specjalisty i od razu nie gwarantuje calkowitego jej znikniecia? :(

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

My po oparzeniu 7 miesięcy, też grzbiet stopy. Oparzenie IIb/III stopnia, tam gdzie było III stopnia zrobiła się brzydka wypukła czerwona blizna, u nas to na stawie. Leczymy u dr z forum, efektów na razie widocznych żadnych, ale wiem ,że to za wcześnie. Natłuszczamy, no-scar, traumel, lasery co 6

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

Wiesz ja nie jestem specjalistą, tylko mamą z takim problemem jak wasz i przekazuję własne doświadczenia. Radziłabym ci jak najszybciej szukać lekarza. Nam lekarze powiedzieli, że nie ma najmniejszych szans, żeby zniknęła blizna, tam gdzie była martwica. Może u was nie będzie tak źle. Walcz o popraw

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

co pisalam wczesniej; ze na jego oko nic sie nie bedzie dzialo z blizna i ewentualnie bandaz uciskowy na stope zalozyc i ciasniejsza skarpetke. u nas niestety w szpitalu nic sie nie dowiedzialam n/t blizn,oparzen...opatrunki robiono nieprawidlowo, za rzadko.zalozyli aquacela na oparzenie III stopnia

Re: wygojona rana po oparzeniu IIb/III

blizny to 2-3 lata i przez te 2-3 lata można sporo zdziałać róznymi środkami i dopiero po tym czasie można oceniać efekt końcowy. Dawał mi do zrozumienia, że teraz (w szpitalu) leczymy rany i cały organizm, a walka z bliznami nastąpi po wypisie i pod kontrolą w poradni chirurgicznej i to będzie miało

rana po oparzeniu papierosem

Witam, kumpel niechcący oparzył mnie fajką na dłoni i zrobiła się z tego rana ... trochę się to paprze i nie wiem co zrobić ... czym posmarować aby się zagoiło ?

Re: opatrunek z lnu

Sprzedam opatrunki z lnu Aukcja grzecznościowa na prośbę znajomego. Odsprzedam komplet opatrunków lnianych(84 sztuki + olejek) Nowość trudno dostępna, skuteczna metoda leczenia: -owrzodzeń o etiologii żylnej, -owrzodzeń o etiologii cukrzycowej, -odleżyn, -oparzeń, -ran wynikających z urazów

do P. Dr- rana po oparzeniu na twarzy

dniach wyszłysmy do domu, najpierw smarowałysmy alantanem plus, a dziś lekarz na wizycie kazała zmienić na contractubex( od oparzenia minął tydzień). I mam dylemat, czy to nie za wczesnie, czytałam ze tego zelu nie mozna stosowac na niezagojone rany. Skąd mam wiedziec czy ta rana jest zagojona? Na

Re: Oparzenie twarzy i Unigel - nasze doświadczen

Proszę o to zapytać lekarz-chirurga. U nas oparzenie było tylko I stopnia. Okropnie wyglądało to na początku, jak skóra schodziła. Przemywałam delikatnie płatkiem nasączonym wodą z mydłem, żeby ściągnąć martwy naskórek i po osuszeniu ran smarowałam Unigelem. Teraz minął już po ponad miesiąc

Re: oparzona rączka, II st czy mamy właściwe lecz

Oparzenie II stopnia z reguły wymaga tylko natłuszczania i ochrony przed słońcem przez 1-2 lata. Do natłuszczania najlepiej używać maści Alantan lub witaminowej i żelu do mycia Oilatum lub Dermed. Jednak po 3-4 tygodniach od wygojenia ranę powiniem obejrzeć chirurg dziecięcy zajmujący się leczeniem

Re: Pytanko do pan z UK :)

dla dzieci (corka raz w roku ma pokrzywke ale w tym jeszcze nie miala), dla mnie bo jestem alergikiem, plastry, gaza, bandaz, cos na oparzenie (szczesliwie nigdy nie uzyte), plyn do dezynfekcji ran, termometr (uzywany bardzo rzadko) i to wszystko. Male pudelko w szafce w kuchni. Gdy dzieci byly male

Re: rana po oparzeniu papierosem

Oparzenie papierosem moze byc bardzo niebezpieczne, z powodu rakotworczych substancji zawartych w koncowce papierosa. Radze wybrac sie do lekarza z tym. I stale obserwowac to miejsce. Z takiego oparzenie moze sie nawet rozwinac rak skory.

Re: rana po oparzeniu papierosem

Jeśli nadal chcesz samodzielnie goić rankę to może zastosuj Tribiotyk -masć bez recepty dostępna w małych saszetkach .

Re: Nagrała aborcję własnego dziecka

poniesie jakąś szkodę, wówczas on odda życie za życie, 24 oko za oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, 25 oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec. -- Matko jedyna, on to zrobił, ugasił olimpijski płomień nadziei rywali!!!!!!

Biblia o aborcji

szkodę, wówczas on odda życie za życie, 24 oko za oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, 25 oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec." Czyli spowodowanie śmierci płodu karane było grzywną a spowodowanie śmierci kobiety, która przecież miała niski status wtedy, było karane

Re: rana po oparzeniu papierosem

matizek89 napisał: > łoo teraz to dosia mnie zaniepokoiła <szok> bezpodstawnie. Papierochy faktycznie zawieraja rozne substancje rakotworcze, ale nie wierze, zeby oparzenie papierosem akurat wywolalo raka. Opryskaj pantenolem, zrob opatrunek, zeby nie urazac tego miesjca i idz

Re: rana po oparzeniu papierosem

matizek89 napisał: > się to paprze i nie wiem co zrobić ... czym posmarować aby się zagoiło ? Skoro sie paprze, to warto zalozyc wyjalowiony opatrunek, ale wypadaloby faktycznie czyms posmarowac. moze panthenol? www.vitanea.pl/index.phtml?apteka=panthenol_aerozol_130_g__________________i&a

oparzenie IIa/IIb

przysechł, powiedziano, że to dobrze, że przysycha, oznacza to regenerację rany. Natomiast jeśli ten biały fragment nie zacznie się goić, być może usuną go chirurgicznie. Wpadłam w panikę. Okazało się, że rana jest dużo poważniejsza, niż dotychczas sądzono. Nawet na wypisie mamy wpisane oparzenie I

Re: Zaostrzenie prawa antyaborcyjnego

oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec” (Wj 21, 22-25)

Re: Urazowość dzieci...

różnie to bywa mój syn ma 16 lat i tylko raz miał szyte kolano za to ja byłam bardzo urazowym dzieckiem co było o tyle dziwne,że byłam bardzo spokojna, nie chodziłam po drzewach i płotach. miałam złamaną rękę, rozbitą głowę, mam parę blizn po oparzeniach, szwy na głowie, kolanie, rękach. z wakacji

Re: "Kto powoduje śmierć dziecka poczętego..."

oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec” (Wj 21, 22-25)

Re: Po co odpieluchowywać?

było to oparzenie trwałe. Trochę zabolało i tyle. > ale za parę dni znów do niego podejdzie. Podszedł jeszcze tylko raz, ale bardzo ostrożnie dotknął więc nawet się nie oparzył. Od tamtej pory (a miał niespełna rok) nie stosuję żadnych zabezpieczeń na piekarnik. Będziesz patrzeć jak sobie przy

oparzona rączka, II st czy mamy właściwe leczenie?

3 doby, zaraz po oparzeniu schładzano parami azotu (co 3 godziny), rano założono opatrunek z argosulfanem, w kolejnej dobie już po oczyszczeniu rany opatrunek z maścią (2% neomycyna), wypisano nas do domu z zaleceniem samodzielnej zmiany opatrunku co 2 dni (tylko maść z neomycyną), kontrola w

Biblia

to jak nasz "sędzia" kieruje się Biblią to może Księgę Wyjścia - "Jeśli poniesie ona jakąś szkodę, wówczas winowajca odda życie za życie, oko za oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec" (Wj 21,23-25).

Re: Jak odkleic gazik z rany po zerwanym paznokci

To rana bardzo podobna do oparzenia, my kladziemy ten opatrunek wazelinowy (nie wiem czy w Pl tak samo sie to nazywa - Branolind - ale w aptece na pewno beda wiedzieli), dodatkowo na to normalnie masc i dopiero zawijamy. Jodyne mozesz rozpuscic w kubeczku z woda i po prostu pomoczyc palucha

Re: Aquacell AG - prośba do specjalisty o poradę

Sz. Pani; Aquacell Ag, to opatrunek do leczenia powierzchwnych i mieszanych ran, którego miejsc płytkich nie usuwamy do wygojenia. Łączenie Aquacelu z Argosulfanem dyskusyjne, bo włókna nasiąkną itd. Raczej jak już to opatrunek tłusty typu np. Bactigras. Korzystna ocena przez osobe doświadczoną w

Powiększająca się rana oparzeniowa !!??? pomocy!

oparzenie III st. Zalecił borasol na całą ranę i wizytę kontrolną za 6 dni. Zapobiegawczo ustalił termin przeszczepu skóry na przyszły czwartek (27.11). Pytałam, czy możemy coś dla poprawienia komfortu dziecka i szybkości gojenia zrobić, dowiedziałam się, że nie :( jakoś nie mogę w to uwierzyć, gdyż czytam

bo się rano oparzyłam

rano zamiast wlać wrzątek do kubeczka oblałam nim swoją lewą rączke niestety. Piecze jak cholera

Re: do P. Dr- rana po oparzeniu na twarzy

Szanowna Pani; Rana wygojona, to rana pokryta naskórkiem: nie sączy, nie boli, nie "świeci się", jest matowa. Wszystkie rany wygojone w ciągu 7-10 dni (jak ta na policzku?!)nie wymagają leczenia "blizn", ponieważ goją się poprzez regenerację! Nie ma blizny! tylko odbarwienie

Re: do P. Dr- rana po oparzeniu na twarzy

contratubex nie nadaje się do leczenia blizn u dzieci, a już na pewno nie na twarzy... najlepiej udaj się do specjalisty, który zajmuje się leczeniem blizn i dobierzcie odpowiednią kurację... wszelkie maści na blizny można stoować dopiero na zagojoną skórę...

Re: do P. Dr- rana po oparzeniu na twarzy

dziekuję czyli cały czas wystarczy natłuszczanie tego miejsca? Przez ile czasu? Az zniknie przebarwienie? Czy oprócz tego trzeba bedzie stosowac coś innego. A maść no scar jest na blizny?, bo czesto jest wymieniana na forum. Czy w taką pogode jak jest teraz +2 stopnie , mozna wychodzić na dwór?

Re: Cud Eucharystyczny

, białaczka, wady serca, malaria, zapalenie jądra, choroby wenery > czne (kiła), niegojące się rany, oparzenia, nietrzymanie moczu, zaburzenia cykl > u miesiączkowego, zapalenie nerek, zapalenie jelita grubego, łuszczyca, paradon > toza, otyłość, zaburzenia funkcji prostaty, astma oskrzelowa

Re: ranka po oparzeniu?

Wodą o temp. poniżej 100stC chyba nie sposób sie oparzyć tak, żeby powstała rana. Takie oparzenie trochę poboli, poswędzi max. 2-3 dni i koniec - jest ok. Ale 1 miesiąc i na dodatek rana to chyba trochę za długo i za dużo jak na oparzenie gorącą herbatą... -- Teoria jest wtedy, kiedy wiemy

Papaja

. Papaja to magiczny owoc, jeszcze nie calkiem poznany przez zachodnia medycyne. Ale wiadomo, ze dzieki wysokiej zawartosci papainy zmiekcza mieso. Leczy zmiany skorne. Leczy niestrawnosc roznego typu. Pomaga przy oparzeniach i w leczeniu ran. Jest znany w kosmetologii. Dziala swietnie na wlosy itp. Itd

Re: wścieklizna czy nie?

gojenia. Rany od ugryzień (także ludzkich) dlatego źle się goją, że tkanki zostają poszarpane i / lub zgniecione (zmiażdżone) - i to jest właśnie przyczyną częstszego niż przy "czystych" ranach ciętych występowania zakażeń. A tak poza tym to psia ślina ma właściwości bakteriobójcze - ja zawsze

Re: Czy znacie coś na gojenie sie ran po oparzeni

U mnie w domu na oparzenia zawsze stosowało się Pantenol (pianka), ale nie wiem czy mozna go używać na otwartą ranę, żeby nie wdało się zakażenie. Na przyszłość zaraz po oparzeniu najlepiej polewac zimna woda z kranu, wtedy pęcherz może się w ogóle nie pojawić. Nie powinno się stosować lodu ani

Co dalej po odpadnieciu strupka?

Mój synek poparzył sobie rączkę wewnetrzną część dłoni i pod paluszkami (poparzenia II stopnia) Dłoń wygoiła się bardzo ładnie i szybko natomiast mieliśmy problemy z wygojeniem plauszków i okolicy między nimi. Rana zaczęła się ślimaczyć i robić coraz głebsza. Po dwóch tyg od oparzenia otrzymałam od

Re: Czy lekcje plywania sa obowiazkowe w primary

babel po oparzeniu nie spelnia warunkow? a gdzie school nurse, zeby to poswiadczyc? przeciez jak taki babel peknie to rana jest narazona na zakazenie - basen absolutnie odpada! na zasadach panujach w szkole Twojego syna sie nie znam, ale na ranach owszem :) -- Dominika 04.10.2007 r. godz. 21

Re: Pacjentka dr. Chazana przerywa milczenie

jak u dziadka Józka". Nie wolno przyznać się, że boisz się zobaczyć swoje dziecko np. po wypadku, po oparzeniu, że brzydzi cię np. zmienianie opatrunków czy ropa sącząca się z rany. A jak masz np. dziecko głęboko upośledzone, to za nic nie możesz powiedzieć, że ci ciężko, że czasem wolałabyś tego

Aquacell AG - prośba do specjalisty o poradę

). Spodnie przywarły do nogi, czego nie widzieliśmy, gdyż zanim zawołał o pomoc, sam je zdjął (wraz z kawałkami naskórka). Ranę schładzaliśmy zimną wodą, ok 20-30min. W czasie, gdy ja schładzałam oparzenie, mąż pojechał do apteki po sól fizjologiczną i gazę, gdyż na tak rozległe oparzenie nie mieliśmy

Poparzenie IIb. Co robić?

Dzień dobry W ubiegłą niedzielę, na wskutek mojej głupoty, nieuwagi i ograniczonej wyobraźni, poparzylam 13 miesięczne dziecko gorącą kawą. Od razu chłodziłam wodą pod prysznicem całe jego ciało (nie znałam dokładnie rozmiarów oparzenia). Niestety nie unikam głębszego oparzenia lewej ręki. Na

postępowanie po oparzeniu ocena

oparzenia maścią ze srebrem i założyła opatrunek i kazała się zgłosić w piątek, oceniając stopień oparzenia na I/II i II razem wynoszący koło 6%. Nie dostałyśmy antybiotyku doustnie, gdyż woda była czysta, z czystej miseczki. W czwartek znów zmiana opatrunku i okazało się, że jedna rana po oparzeniu dość

Re: Antuco nowy krem na oparzenia...śluz ze ślim

Z ulotki: "Nanieść cienką warstwę żelu na skórę i poczekać, aż zostanie naturalnie wchłonięty" Na skórę - nie ranę, która powstaje po oparzeniu. Nie jest to na oparzenia, o których piszemy na tym forum, lecz jedynie na skórę podrażnioną ciepłem, jak np przy zbyt intensywnym opalaniu

Re: jak to z tymi bliznami, IIB/III

błędów, oparzenia III stopnia nie zamknęli przeszczepem, pozostawiając żywą ranę po usunięciu martwicy, zero wskazówek co robić, zero informacji...Jesteśmy ponad rok pod opieką dr. Kuzańskiego, widzę zmiany blizny, choć nadal jest gruba i twarda, ostrzykiwanie ma ją zmiękczyć. W dołach łokciowych mamy

Re: Jak i jak często masować?

Dziękuję za odpowiedzi, jestem tydzień po wyzycie u dr Kuzańskiego w Łodzi. Na tym etapie blizny zalecił nam masowanie jej 1 raz na dobę-10minut z maści robionej w aptece. i 2 razy na dobę posmarować Dermatixem całą wypukłą część oparzenia, z 1 cm obwodem. Mam wrażenie, że już jest lepiej, ale

Re: robi się Wam słabo od widoku krwi ?

nie, nie działa na mnie taki widok-ran ciętych, oparzeń, krwi, wyrwanego mięsa, amputowanych konczyn itp -- http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/aj/bi/e83n/A8WTTObXAoZ7NOGD9X.jpg

Re: Jak szybko Granuflex?

Witam! moja córka się poparzyła wrzątkiem oparzenie II i III stopnia. Było to w kwietniu. III st po przeszczepie skóry! U nas nic na własną rękę nie mogłam robić, po szpitalu to na alantanów i dopiero teraz tz sierpień w miejscu przeszczepu mamy stosować plastry silikonowe( zamawiane z Łodzi) a na

Prośbę mam jedną

Mili moi Forumowicze, jak porządnie zabandażować nogę od łydki do doopy? No poparzyłam się , wszystko niby ok, w sobotę szpital, codziennie zmieniamy opatrunki, a nikt nie potrafi mi zabezpieczyć nogi tak cobym mogła chodzić, nawet JA nie potrafię :) Oparzenie drugiego stopnia, to

Re: "Kto powoduje śmierć dziecka poczętego..."

szkodę, wówczas on odda życie za życie, oko za oko, ząb > za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, sinie > c za siniec” (Wj 21, 22-25) No fajnie. A masz coś do powiedzenia na temat , tj. w kwestii regulacji prawnej, o której dyskutujemy? Bo rozmowa nie

Re: Nie w temacie i plus nastepne nie w temacie

Potwierdzam również na świeże rany i oparzenia bardzo dobrą maść FIBROLAN .Syn oparzył się wrzątkiem herbaty ,sięgnął ze stołu świeżo zalaną i oparzył brodę w szpitalu dostałam receptę na tą maść ,szybko goiło się i nie powstawały strupki ,teraz nawet nie ma śladu ,ze coś takiego miało miejsce

Re: Czy lekcje plywania sa obowiazkowe w primary

U nas dzieciaki, które nie mogą pływać albo siedziały z panią koło basenu albo szły w tym czasie do Y2. Nie słyszałam, żeby były z tym jakies problemy. Z rana po oparzeniu do basenu to chyba lekka przesada. nawet sobie nie wyobrażam jaki to ból musi być! -- www.maleczytanie.co.uk/ Księgarnia

Re: Prośbę mam jedną

opatrunek nie bedzie sie do rany przyklejal i nie bedzie problemu z jego zdejmowaniem. Przy oparzeniach to bardzo wazne. -- "...bo my wierzący( ale praktykujący po swojemu jak większość Polaków)." by lewapinger "Imho, nie kupuje rzeczy mocno obrandowanych" by edelstein "

Re: Wakacje z koszmaru

Jowito, to chyba na tych samych koloniach bylysmy! Do wody nie wolno bylo sie zblizac, za to codziennie trzeba bylo siedziec na piasku i opalac sie, od 9 rano do 2 po poludniu. prosilam o zwolnienie z obowiazku "plazowania" bo latwo lapalam oparzenia sloneczne...i dopiero to zrobiono, jak

Re: oparzenie - blizna....

Kup argosulfan - to maść na oparzenia, przyśpiesza gojenie, zmniejsza ból, zapobiega nadkażeniom rany. Kiedyś lekarka zapisala mi tę maść, naprawdę jest świetna. Smaruje się ranę, najlepiej od razu po oparzeniu, choć później też działa. -- Ludzie często nie rozumieją ograniczeń tyranii. Wydaje

Oparzenie po kontakcie z barszczem Sosnowskiego

. Lekarz dermatolog na 99% stwierdził, że oparzenie jest po kontakcie z jakąś toksyczną rośliną, a przebieg zdarzeń jakie wystąpiły (bąble po 24 godzinach) skłaniają mnie osobiście ku takiej właśnie diagnozie. Na szczęście bąble szybko zeszły, teraz pozostaje coś w rodzaju blizny (powierzchniowej, nie

Re: Oparzenia

kupcie w aptece żel curiosine, nie wiem ile czasu upłynęlo od oparzenia, ale jeśłi nie za długo to może da się coś z tym jescze zrobić. Curiosine mozna stosować na oparzenia I i II stopnia, a połączenie kwasu hialuronowego z cynkiem wspomaga leczenie ran, żel kosztuje w aptece ok. 20 zl, więc nic

Re: jak to z tymi bliznami, IIB/III

u nas oparzenie pod koniec stycznia bylo-22 albo 23 rok temu a martwica zeszla calkowicie i rana sie zagoila dopiero 20 marca.tez mielismy oparzenia IIb i III stopien.tak wiec jak na tak powazne oparzenie to nie jest jakos bardzo dlugo i chyba nie ma sie co martwic. co do 2 pytania to nie ma regul

Mam pytanie do doktora

Boraksol (dwa razy dziennie rano i wieczorem). Pech chciał że Pan doktor akurat wyjeżdża i będzie za dwa tygodnie. Mam pytanie: 1 czy w takim czasie powinnam pomimo wszystko konsultować to oparzenie u jakiegoś chirurga? 2 Czy przy stosowaniu maści konieczne jest przemywanie boraksolem? przeczytałam w

Re: Maść lub inny specyfik na oparzenie

Mąz po poważnym oparzeniu dostał od chirurga Linomag go wygojenia rany. Blizn nie ma. -- Nie kupuj psów w sklepie!Nie dokładaj się do pseudohodowli!

Poparzenie - Argosulfan

Witam, W piątek poparzyłem się wrzątkiem na czole, w aptece polecono mi argosulfan, niby od razu pomogło na ból i zaczerwienienie, ale w jednym miejscu na obszarze wielkości mandarynki zaraz po oparzeniu zeszła skóra (czy naskórek?). Tam też smaruje argosulfanem i pierwszego dnia wszystko było ok

apteczka 1szej pomocy dla dziecka- co kupic?

Moj syn wlasnie brzydko sie skaleczyl i uswiadomilam sobie, ze musze zaopatrzyc sie w zestaw pierwszej pomocy. Musze kupic cos do odkazania ran, jakis bandaz (?), plastry wiadomo. Ale tez cos na oparzenia, i ...no wlasnie, co jeszcze nalezy zawsze miec pod reka? Mozecie polecic jakis niezbednik

Re: Jakiś czas temu olej z patelni prysnął mi na

). Wtedy nie tworza sie pecherzy i rany. Jesli mejsce oparzenia zanurzyc do zimnej wody to bedzie pecherz i po tym rana i po tym blizna. Na razie wez Arsenicum album 30C, 3 kulki ssac i napisz jutro jak sie czujesz

Odpowiedz brzmi...

:-) /kolejny raz trafiłaś w dziesiątkę!!/ Kita,ja bardzo lubię sposób w jaki rozbierasz zagadki,jak napisałaś o tych płynach,to pomyślałam że karty Ci bąble pokazały, a wczoraj rano były jak banie,i Ty za chwile dopisałaś: bo za chwilę powiem, że moje Puchary pasują do bąbli przy oparzeniu.. . liczy się

Re: @@@@@@@Kiedys@@@@Niemcy z SS

musztardowym. Skutkami były: ślepota, oparzenia i zniszczenie organów wewnętrznych. Z 200 więźniów zmarło 50. W Buchenwaldzie z kolei starano się wymyślić antidotum na poparzenia bombą fosforową. Ofiary podpalano żywcem płonącym fosforem i przez ponad minutę nie podawano znieczulenia, z czasem aplikując maść

oparzenie

moga zrobic przy oparzeniu? Bo mam wrazenie ze powinnam to moze czyms smarowac bo ta siatka z neomecyna po prostu sie przykleila do rany a jutro mamy jechac do kontroli. Ja nie wiem jak jej to zmienia... masakra juz sie boje. Pozdrawiam

Re: Bóg: aborcja nie jest zabójstwem

, wówczas on odda życie za życie, (24) oko za oko, ząb za ząb, rękę za rękę, nogę za nogę, (25) oparzenie za oparzenie, ranę za ranę, siniec za siniec.

suche ramie

Witam wszystkich serdecznie..mam pytanko do bardziej doswiadczonych. Otoz corka(obecnie 2mce po oparzeniu i 1,5mca po nieprzyjetym przeszczepie) zaczela nosic ubranko uciskowe w polaczeniu z zelem silikonowym. Po zdjeciu ubranka wieczorem do mycia badz rano do aplikacji zelu zauwazylam,ze ramie

dwa miesiące po poparzeniu - czerwona blizna

Dzień Dobry Mineło troche ponad 2 miesiące od oparzenia Pawełka. Skończyło się lepiej niż się początkowo zapowiadało. Problem mamy własciwie tylko tylko z ramieniem. Rana goiła się do 3-ch tygodni (ok. 18 dni). Chirurdzy mówili IIa, fragmenty podejrzenie IIB. Na początku tylko natłuszczalismy. Po

Re: Ubrania na wieczór - pierwsza połowa czerwca

Byliśmy w ub roku w czerwcu ( od 13 czerwca - 2 tyg) w Turgutreis Od rana piękna pogoda, zero chmur na niebie - no może gdzieś tam w górach nad szczytem jakaś jedna ;), samo słońce Temperatury w dzień w ok 30 stopni, wieczory zaś właśnie ze wzg na bryzę od morza były chłodniejsze. Nie było zimno

Re: oparzona rączka u 6 latka

spokojnie rana jest rana i po oparzeniu ona zawsze wyglada nieciekawie, ale coz Arnika 30C, rozpuscic w wodzie i pic tak samo, jak poprzedni lek

Re: Oparzenie !! Prosze o rade

bieżącej wody rany schładzać można również przez zanurzenie w pojemniku z wodą lub inną cieczą nieagresywną (piwo , mleko). W przypadku dostępności wyłącznie płynów zimnych schładzać tylko do momentu ustąpienia bólu. W przypadku oparzeń termicznych nie należy: - odrywać przylgniętej do rany odzieży

Re: Maść lub inny specyfik na oparzenie

w pierwszych dniach i chwilach od oparzenia najlepszym wyborem będzie argosulfan. W dalszych dniach jeżeli jest to głębokie oparzenie polecam aquacel ag - podobnie jak ten powyższy zawiera w sobie srebro, które zapobiegnie zanieczyszczeniu rany. W następych dniach polecam coś co skutecznie stosuje

Czy znacie coś na gojenie sie ran po oparzeniu?

Mój synek wczoraj oparzył sie o pręty od kuchenki gazowej.Na szczęście złapał tylko jednym paluszkiem.Godzine po tym pojawił sie pęcherz z woda.Dzisiaj pęcherz pękł a Kacperek oderwał sobie skóre z niego.Widze że bardzo go boli paluszek(wskazujący i na dodatek przy prawej ręce).Czy znacie jakieś

Re: Czy ktoś z was używa lampy BIOPTRON?

Hej. Z tego, co ja wiem, to naświetlania tą lampą przyspieszają regeneracje i gojenie tuż po oparzeniu, naświetla się ranę, by szybciej się zagoiła. Pozdrawiam. -- Blog o nas Oparzone Dzieci

Re: o kur.... ale idiotka ze mnie...........:(

o może to by było coś ..... ale czy to tylko na świeże oparzenia czy takie zaschnięte już gojące się rany pomoże też??? -- czym się zajmuję w wolnych chwilach... mojafilcowabiżu

Re: Cud Eucharystyczny

książce "Woda żywa" John Armstrong pisze, że już wieki temu za pomocą moczu z powodzeniem leczono takie choroby, jak gangrena, rozmaite guzy i raka, choroba Brighta, białaczka, wady serca, malaria, zapalenie jądra, choroby weneryczne (kiła), niegojące się rany, oparzenia, nietrzymanie moczu

Re: Poparzenie kawą

Jesli jest ropa to pokazałabym ranę jeszcze raz lekarzowi, może potrzebny będzie antybiotyk. Ma świeze, czyste oparzenia najlepsza jest sól fizjologiczna. Na pocieszenie: synek moich sąsiadów poparzył sie szybą od długo płonącego kominka - temperatura znacznie wyższa, skóra dosłownie została na

Re: Oparzenie !! Prosze o rade

masci na oparzenia i moze lekarz cos takiego dac. najlepiej przylozyc opatrunek zelowy, bo wtedy rana nie zasycha.

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - rana po oparzeniu