Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Podwójny UKM lewej nerki??

Witam, Mam 24 lata i ostatnio na badaniu USG wykryto u mnie podwójny UKM w lewej nerce (jest ona większa od prawej o 1,5cm). USG miałam robione ze względu na ataki kolki nerkowej i podejrzenie kamicy nerkowej (lecz kamieni nie wykryto). W związku z tym mam kilka pytań: 1) Co to w ogóle podwójny UKM

poszerzenie ukm nerki

witam u mojego nowo narodzonego synka wykryto poszerzenie ukm lewej nerki wynosi ono 0,5 cm co to oznacza? wizyta u nefrologa dopiero 30 listopada :( -- Mama Aniołka 05.05.2007 Jesteśmy razem Kubuś na już Niespodzianka

nieprawidłowe UKM nerki

Witam.Jakie powinno być prawidłowe UKM nerki prawej i lewej w 37 tyg ciazy?Dzisiaj byłam na Usg,UKM nerki lewej-0.60cm,UKM nerki prawej-0,68cm.Wcześniej byłam na USG w 20 tyg ciazy,pani doktor niczego nie znalazła,dopiero teraz.Czy to moze byc cos poważnego?Proszę o odpowiedż.

Re: nieprawidłowe UKM nerki

Nie wiem jakie są normy, ale moja starsza ma poszerzony UKM lewej nerki. Już podczas USG na którym miała zbadaną tą potencjalną wadę zostałam poinformowana, że jeżeli dziecko nie będzie miało nawracających chorób układu moczowego, to NIE JEST wada, tylko odmiana osobnicza (wadę stwierdzają

Re: poszerzenie ukm nerki

Pewnie albo będą obserwować bo rzeczywiście nie jest to duże poszerzenie - my mieliśmy po porodzie 1,2cm. Zlecą usg kontrolne. Potem może urografię i scyntygrafię. Na pewno będziecie pod stałą kontrolą nefrologów. -- Pilnuj, żeby Twój wykrywacz bzdur był zawsze na chodzie.

Re: poszerzenie ukm nerki

spokojnie, to jest bardzo małe poszerzenie, pewnie z tego wyrosnie jak ja bym chciała ,zeby moje dziecko tylko takie miało -- http://www.suwaczki.com/tickers/zrz6j44jfplctp6k.png

UKM nerki

jestem w 38 tyg. po ostatniej wizycie okazalo sie ze moja córcia ma UKM lewej nerki 5,6 mm, a UKM prawej nerki 1,6 mm. o co wtym wszystkim chodzi? mam sie martwic?

poszerzone ukm nerki

dziewczyny na badaniu usg ukm nerek płodu wyszło lewa nerka bez zmian a prawa ukm poszerzony do 11 mm bez poszerzenia moczowodów,czy któraś z was miała podobne wyniki??

UKM nerki

U mojej 8 miesięcznej córeczki stwierdzono podwójny UKM lewej nerki .Co to znaczy ??? I czy jest to poważna wada nerek . Agata

Re: UKM nerki

Dziś miałam usg połówkowe (21 tc) i uwidoczniono w obu nerkach poszerzone UKM<5mm.... lekarz powiedział że jeszcze nie ma sie czym martwić, no ale skoro teraz juz jest tyle a do końca jeszcze tak daleko to co bedzie póxniej?? Strasznie sie boje....

Poszerzone ukm w lewej nerce

Mój mały ma utrzymujące się poszerzenie ukm w lewej nerce. Mieliśmy usg już 2 ukm się nie zmniejszyło. Następne usg dopiero za 2 miesiące na moje pytanie co dalej z tym poszerzeniem otrzymałam odpowiedź,że jest ono na pograniczu więc tylko kontrola wchodzi w grę (poszerzenie jest 10x5mm

UKM nerki prawej powiększony.

Dziewczyny, na USG w 35 tygodniu, stwierdzono u mojego dziecka, że UKM nerki prawej ma 11 mm, czyli dużo ponad norme, czy któreś z waszych dzieci, też tak miało? Jakie są tego konsekwencje? Jestem 3 tygodnie przed porodem i trochę się denerwuję. Pozdrawaim

skrót UKM (odn. nerek) - co oznacza?

Czy ktoś wie, co oznacza skrót 'UKM'? Np. 'nerki – opis ewentualnych nieprawidłowości ( szerokość UKM )' '

UKM nerek płodu!!!

Dziewczyny pocieszcie. Wczoraj byłam na usg połówkowym naszego dzidziusia u bardzo dobrego ginekologa -22 tc. Sprawdził dokładnie wszystkie narządy naszej córeczki. Wszystko w najk najlepszym porządku jedynie okazało się że UKM nerki lewej wynosi 6mm, nerki prawej 5mm, no i ja mam zastój w lewej

Nerka poszerzone UKM,co to znaczy?

Dziś byliśmy na usg i małemu wyszło w lewej nerce poszerzone UKM.Niestety lekarze zmyli się zaraz po badaniu i nie zdążyli wyjaśnić co to oznacza.Może ktoś z was wie,proszę o odpowiedź.

Poszerzone UKM w nerce, czy to poważne?

Dziś byliśmy na usg i małemu (2 miesiące) wyszło w lewej nerce poszerzone UKM.Niestety lekarze zmyli się zaraz po badaniu i nie zdążyli wyjaśnić co to oznacza,czy to coś poważnego?.Może ktoś z was wie,proszę o odpowiedź.

zazanczone UKM w nerkach-pomocy

Przez przypadek na usg nerek wyszło mojemu synkowi, że w obu nerkach ma zaznaczone UKM. W lewej nerce o wielkości 19,7x5,5mm w prawej nerce 12,8x6,2 mm Jestem przerażona, co to znaczy? skąd to się mogło wziąść? Może któraś z Was się tym spotkała? Musimy zrobić ogólne badanie moczu oraz posiew

zazanczone UKM w nerkach-pomocy

Przez przypadek na usg nerek wyszło mojemu synkowi, że w obu nerkach ma zaznaczone UKM. W lewej nerce o wielkości 19,7x5,5mm w prawej nerce 12,8x6,2 mm Jestem przerażona, co to znaczy? skąd to się mogło wziąść? Może któraś z Was się tym spotkała? Musimy zrobić ogólne badanie moczu oraz posiew

zazanczone UKM w nerkach-pomocy

------------------------------------------------------------------------------ -- Przez przypadek na usg nerek wyszło mojemu synkowi, że w obu nerkach ma zaznaczone UKM. W lewej nerce o wielkości 19,7x5,5mm w prawej nerce 12,8x6,2 mm Jestem przerażona, co to znaczy? skąd to się mogło wziąść

Re: Poszerzone UKM w nerce, czy to poważne?

Dodam,że w opisie w książeczce napisano: w lewej nerce poszerzenie UKM,miedniczka szer.9x7 mm. Kontrola za 2 miesiące.Strasznie się boje mały już tyle przeszedł:antybiotyk po porodzie,przepuklina,operacja usunięcia wyrostka,nabawił się przez antybiotyki nietolerancji laktozy a teraz wykryto

Re: niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawe

Z moim synem było podobnie też miał powiększone UKM lewej nerki od urodzenia prawdobodobnie innych objawów nie miał. Nerka wróciła do normy w wieku 3 lat. Została nam tylko skłonność do kamicy nerkowej. W badaniu moczu na wapń za dużó go się wytrąca. pozdrawiam S.

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

za dopuszczalny ukm bez interwencji medycznej przyjmuje sie 15mm wiec u was gorzej z nerką prawą, z pewnościa czekają was badania typowe przy diagnostyce wodonercza cysto i urografia, ale to juz decycja lekarza prowadzącego. Zależy w jakim wieku jeset dziecko bo tak niewielkie powiekszenie

Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Tak wyszło na usg w 29 tyg... jakie moga byc konsekwencje jeżeli nic nawet po porodzie się nie zmieni? albo co gorsza poszerzy się? bardzo prosze o odpowiedź --

Re: poszerzone ukm nerki

ja jestem w 32 tyg ciąży z córeczką ,a nereczka jest poszerzona do 11 mm,6 września jadę jeszcze raz na usg4D mam nadzieję,że wyjdzie już wszystko ok.

Re: poszerzone ukm nerki

spokojnie, to sie zdarza i najczesciej u chlopcow. moj Szu tez mial i po porodzie wszystko bylo ok, przewaznie zanika -- Mój Królewicz Szymcio 19.06.2007 MY

Re: niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawe

przeczytałem dopiero dziś 15.12, dzieci z jednostronnym poszerzeniem UKM-u w USG powinny mieć wykonane badanie izotopowe nerek - dynamiczne , na okoliczność symetrii filtracji ( dokładniej - czy ta z poszerzeniem jest równie dobra=czynna jak ta bez poszerzenia , badanie to nazywa się od nazwy

poszerzenie UKM-ów w obu nerkach..pomóżcie prosze.

temat? szukałam na stronie dot. wad nerek..ale nie wiem do czego przykleic te UKm-y? pomózcie prosze jak wiecie..pozdrawiam Aga

Re: poszerzenie UKM-ów w obu nerkach..pomóżcie pr

witam jeszcze raz..lekarz mi powiedziął że poszerzenie jest UKM-ów w obu nerkach: lewa 18x10mm, prawa 12x8mm i do oceny po porodzie..chodze do prywatnego lekarza..czy on mi nie mógł nic więcej powiedziec na ten temat bym się nie marwiła?mój gg 4914912..byłabym wdzieczna o każda informacje...

Re: niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawe

UKM to uklad kielichowo miedniczkowy - moze wskazywac na odplywy moczowe do nerek czyli reflux, ale nie musi!!!! U nas akurat na pierwszym USG byly poszerzone z lewej strony o 1-2 mm, a na drugim 5-6 mm. -- Co u mnie: madziulec.blog.pl/

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

"Zaznaczony" to znaczy odrobinę szerszy niż byc powinien. Moze to poszerzenie towarzyszyć infekcji (stąd konieczne badania), moze być objawem refluksu pęcherzowo-moczowodowego (który - nieleczony - po dłuższym czasie trwania moze doprowadzić do uszkodzenia nerek), a moze byc po prostu

Re: poszerzenie UKM-ów w obu nerkach..pomóżcie pr

Cześć. Mam synka, który ma teraz 7 m-cy. Ma on obustronne poszerzenie UKM od urodzenia. Niestety w naszym przypadku podczas USG nie wykryto tej choroby. Dziecko zostało ocenione na 9 pkt w skali Apgar. Kiedy miał trzy tyg zaczął mocno ulewać noskiem i po wielu badaniach stwierdzono chorobę nerek

niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawej

Byłam na Usg.........:cechy niewielkiego stopnia poszerzenia ukm nerki prawej- miedniczka nerkowa wielkości ok.17X10mm. Dziecko ma dwa lata ...robilismy tylko raz czy dwa badanie moczu rok temu.....nie miała nigdy żadnych infekcji dróg moczowych,niewyjasnionych goraczek itp. Co oznacza ten wynik

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

MOja starsza córcia miała poszerzenie UKM w jednej nerce. Lekarz w Centrum Zdrowia Dziecka określił to jako "wada wzrostowa" - coś urosło za szybko, za bardzo. POdobno wiele dzieci to ma, ale jedynie niektóre mają robione USG, podczas którego można wykryć taką wadę. Cystografia

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

, podejrzewano napięcie mięśniowe nawet chodziliśmy na rehabilitacvję po 2 miesiącach wykluczono teraz ma 16 miesięcy i śmiga i rozrabia jak szalony. A co do Ciebie to z opisu USG wynika ze sa powiekszone miedniczki a to nie świadczy o refluksie , mój synek tez ma UKM a refluksu nie ma i nigdy nie miał

Re: nerka z cechami podwójnego układu k-m - pomoc

czy UKM potocznie tez nazywa sie podwójną nerką? pierwsze lekaż powiedział ze moja córcia ma podwójną nerke a nastepnym razem ze to podwójny UKM i teraz nie wiem czy to tosamo?

niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawej...

Byłam na Usg.........:cechy niewielkiego stopnia poszerzenia ukm nerki prawej- miedniczka nerkowa wielkości ok.17X10mm. Dziecko ma dwa lata ...robilismy tylko raz czy dwa badanie moczu rok temu.....nie miała nigdy żadnych infekcji dróg moczowych,niewyjasnionych goraczek itp. Co oznacza ten wynik

Re: UKM nerki

UKM= układ kielichowo-miedniczkowy, czyli anatomiczna częśc naerki w której zbiera sie mocz zanim przejdzie do moczowodu i dalej do pecherza

Re: UKM nerki

dzieki! troszke mnie uspokoilas. mam nadzieje ze moja corcia bedzie zdrowa. zdrowka zycze tez wam!!

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Poszerzenie UKM u płodu wymaga kontroli. Jesli będzie się powiekszało może okazać się konieczne przyspieszenie porodu, tzn po 37 tyg.ciąży. Poszerzenie UKM częściej mają chłopcy. Po porodzie na pewno u malucha zostanie wykonane badanie USG. U większości pacjentek jest to stan stacjonarny, tzn

Re: niewielki stopień poszerzenia ukm nerki prawe

witam u mojego 6-tygodniowego Kacperka również stwierdzono poszerzenie UKM, ale nerki lewej. Na pierwszym USG miedniczka nerkowa miała wymiary 22*15*16 mm. Jeden lekarz od razu straszył nas operacją, ale inny zalecił odczekanie jeszcze trzech miesięcy, bo zmiana tego stopnia może się sama

Re: UKM nerki

hej! trzeba czekac az rok? jakie badania nas czekaja? co mam bagatelizowac a czym sie zajac. lekarze nie zawsze wszystko mowia. dzieki. zdrowka!!!

Re: UKM nerki

ja tez to miałam i jeszcze w brzuszku to wykryto ale jak dziecko skończyło rok to wszystko się wyrównało i jest ok,

Re: UKM nerki

na razie spokojnie czekaj na porod, potem zrobia malenstwu usg i moze inne badania (urografia,cystografia) jesli beda konieczne i wszystko sie wyjasni nie martw sie na pewno wszystko bedzie dobrze pozdrawiam

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Masz poprostu wodonercze które po porodzie się cofnie.Wynika to z ucisku macicy i na chwilę obecną możesz odciążyć tę nerkę leżąc na lewym boku.Mam dokładnie tak samo.I nie przejmuj się,to mija:) -- Moja rodzina największą radością... www.youtube.com/watch?v=ibaQP0VMYig

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Ja dowiedziałm się w 25 tyg. ze mój synek ma wodonercze...Pamiętam że jeden z lekarzy powiedział mi że dzidziuś bedącjeszcze w brzuszku może się wszystko cofnąć. Akurat u nas nie było tefo szczescia. Synek ma 2,5 roku i jest pod kontrolą nefrologa.

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Kurczę,nie zrozumiałam.Pewnie dlatego że będąc w podobnym wieku ciąży,mam tą przypadłość. Nie wiem jak to jest u dzidzi:(ale pewnie też jest jakiaś nadzieja że się poukłada:) Trzymam za to:) -- Moja rodzina największą radością... www.youtube.com/watch?v=ibaQP0VMYig

Re: UKM nerki

tutaj znajdziesz rodziców z podobnymi problemami, mozna też skonsultowac sie z nefrologiem www.wadyukladumoczowego.poo.pl/forum

Re: UKM nerki

Wszystko zależy gdzię uchodza moczowody i czy nie ma refluksu pecherzowo- moczowodowego. Wada z grubsza rzecz biorąc nie jest poważna ale bardziej zdecydowanie mozna się wypowiedziec po cystografii mikcyjnej.

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

miał robioną cystografię w pierwszym tygodniu życia, a po miesiącu scyntygrafię mikcyjną. Na tej podstawie można określić, czy mocz jest wydalany w całości i czy nie ma refluksu, oraz czy nerki pracują równo. U nas wyszło ok, a teraz czekamy na następne badanie, po roku. Mamy zlecone regularne badanie

Re: Poszerzona prawa nerka ( UKM do 6 mm )

Hej! Moja córeczka (28 tydz) ma to samo w obu nerkach, z tymże w jednej do 6mm, w drugiej ok 4mm. Juz dwa razy lekarz mi to potwierdził na usg (wykrył na połówkowym, teraz potwierdził). Ale poszerzenie się nie powiększyło od połówkowego więc nie kazał się martwić ani ani.. Mój lekarz prowadzący

Poszerzony UKM pomocy!!!

Witam!!! U naszego Bartusia wyszedł poszerzony UKM obu nerek a dokładnie: Nerka prawa długości 52mm z poszerzonym wodonerczowo UKM, miedniczka o wymiarach 14x 18 x20mm, V- 2.7 ml, kielichy zbiorcze szer. do 10mm Na całej długości qidoczny poszerzony do 12mm na całym przebiegu kręty moczowód Nerka

czy dawać pić?

Dziewczyny, wczoraj byłam z moim synkiem (5,5 miesiąca) u lekarza. Nabawił się jakiejś drobnej infekcji na gardełku. Mały ma od urodzenia problemy z nerkami (zastój moczu w obu nerkach, poszerzone UKM-y). Pani doktor zaleca dawanie mu pić wody. Proponować oczywiście pierś co troche ale i wodę też

Re: UKM nerek płodu!!!

Wierzę ze będzie dobrze. Właśnie wczopraj znalazłam na forum ze co drugiej kobiecie ten lekarz mówi ze dziecko ma coś z nerkami..... więc interesujace. A jednej inny lekarz powiedział ze nerki to taki wdzięczny temat - bo takie powiększenie moze z dnia na dzień zejśc i tak można coś powedzieć

Re: UKM nerek płodu!!!

Witaj. mój 5-letni dziś synek nie miał wykazanego poszerzenia ukm w czasie życia płodowego, a dopiero 3 tygodnie po urodzeniu. Miał poszerzoną jedną nereczkę i nieznaczną infekcję. Wyleczyliśmy szybko infekcję, a póxniej bardzo dbaliśmy o higienę prącia. Do tego przez pół roku miał przepisany

normy ukm,poszerzone nerki do 11 mm

Witam Jestem w 33 th ciąży 2 tyg temu robiłam badania prenatalne,i jedna nerka dziecka jest w porządku,a druga jest poszerzona do 11mm,bez poszerzenia moczowodów. Bardzo mało jest na ten temat napisane,jakie są normy wymiarów nerek dziecka?? chce zebrać jak najwięcej informacji na ten temat.

Re: UKM nerek płodu!!!

Poszerzony układ kielichowo-miedniczkowy to dosyć częsta wada wrodzona. Sprzyja powstawaniu zakażeniom ukł.moczowego. Zaleca się pourodzeniową kontrolę u urologa z USG i (jak pisałaś) badanie moczu, zwłaszcza w podejrzeniu infekcji u dziecka. W procesie rozwoju, wada może "się zgubić".

Re: UKM nerek płodu!!!

Ja mialam operowany refluks moczowodów dosc pozno jakna dzisiejsze warunki (mialam 11 lat). W rodzinie czesto pojawiaja sie wady nerek, wiec tez prosilam i na usg w 12 tyg i na usg w 21tyg dr Makowskiego o dokładne sprawdzenie tych rejonow. Na razie usg nie wykazuje zadnych wad, ale lekarz

Re: UKM nerek płodu!!!

. regula jest taka ze na te wade czesciej zapadaja chlopcy i czesciej z lewa nerka. ja mam corke, ktorej prawa nerka zostala w zyciu plodowym bardzo zniszczona i wymagalo to operacji po porodzie. fakt jest taki, ze musisz teraz poczytac sobie opinie o urologach i nefrologach dzieciecych i zaczac

Re: UKM nerek płodu!!!

Roszkowski kazal zrobic usg nerek 2 tygodnie po porodzie. Na kolejnym usg wyszlo wszystko ok, pozniej w 35tyg znowu ok. Jak Magdusia sie urodzila okazalo sie ze ma escherichie coli,ktora prwadopodobnie zgarnela ode mnie bo ja tez mialam, a to glownie ze wzgled na chore nerki i cukrzyce ciezarnych

Zaznaczona miedniczka i poszerzony UKM u dziecka

Mój syn 2,5 miesięczny ma zaznaczoną miedniczkę nerki prawej o szer AP-3mm. Niewielki zastój w obrębie UKM nerki lewej - miedniczka szer. AP - 4 mm, kielichy 5,5 mm. Posiew moczu czysty. Czy mam się powyższym USG martwić? Mieszkam w Bydgoszczy, terminy do nefrologa dziecięcego są odległe (listopad

poszerzone ukm

wyjaśnijcie mi proszę, co oznacza wynik badania usg u trzylatka: młody ma nerke lewą większą od prawej (NL 6,41 NP 5,8) w nerce prawej ma rozchylone UKM-y do 5 mm; miedniczka 6,4 AP. w nerce lewej także rozchylona miedniczka do 6,6 mm kiellich do 8 mm. czy to duże rozchylenia? co mogą oznaczać

Re: 13m-cy i wstaje w nocy co godzinę :-(

odmiedniczkowe zapalenie nerek. Poza tym ma obustronnie poszerzony ukm w obu nerkach oraz refluks żołądkowo-przełykowy. I tak z racji tych wszystkich dolegliwości nawet nie byłabym w stanie powierzyć go obcym osobom. -- http://www.suwaczki.com/tickers/f2wle6ydzxzc619f.png

Normy leukocytów w badaniu ogólnym moczu

świadczy o stanie zapalnym układu moczowego czy może mieć związek z infekcją górnych dróg oddechowych? Córka pozostaje pod kontrolą nefrologa, do tej pory problemem była jedynie nieprawidłowa ilość erytrocytów. Ma podwójny ukm nerki prawej, bez odpływów wstecznych. Jutro planuję powtórzyć badanie ogólne

Re: UKM nerki prawej powiększony.

hmm, tylko, że ja urodzę dziewczynkę. A podaje się jakieś leki, czy ta wada cofa się samoistnie? Pozdrawaim

Białko w moczu

W grudniu trzykrotnie w ogólnym badaniu moczu dziecka (z poszerzonym UKM jednej nerki) wychodziło białko w moczu, przy pozostałych parametrach ujemnych (najpierw 15 mg/dl, później 5 mg/dl i 25 mg/dl). Dobowa zbiórka moczu dała wynik w normie - 60 mg/24h. Lekarz stwierdził, że nie ma powodu do

Re: UKM nerki prawej powiększony.

Wada ta częściej występuje u chłopców. Może się unormować w procesie rozwoju pozałonowego dziecka. Z tego co się orientuję, to leczenia jako takiego nie ma. Kontrola u urologa, badanie moczu dzieciątka. -- Nasz ukochany Maluch

Re: UKM nerki prawej powiększony.

Lineczka, piszę żeby Cię uspokoić. Poszerzony układ kielichowo- miedniczkowy to częsta wada u chłopców. Sprzyja powstawaniu zakażeń ukł.moczowego. W procesie rozwoju może się zmniejszyć. 11mm to nie jest tak dużo. Pozdrawiam Cię. -- Nasz ukochany Maluch

Re: Nerka poszerzone UKM,co to znaczy?

A to pewnie zależy od konkretnego przypadku. Np. mój synek ma poszerzony UKM i refluks moczowy lewostronny. Spytaj może tutaj: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=22158

kamica nerkowa

W usg u mojego 4 miesięcznego syna wyszły 2 kamienie po 3 mm na prawej nerce. poza tym ukm bez wad, bad moczu i ogólne i posiew w normie. czekamy na wizytę u nefrologa ale strasznie boję się kolki nerkowej u małego. Pani Doktor jakie jest postępowanie med u takiego małego dziecka?

Prośba o wyjaśnienie opisu tomografii

okrągła 12 mm zmiana w środkowym polu śledziony.W fazie miąższowej całkowite wypłukanie kontrastu ze zmiany.Nerka prawa położona niżej niż przeciętnie,dolny biegun w prawym dole biodrowym.Miąższ nerek bez zmian ogniskowych.UKM bez kamicy i zastoju.Nadnercza w normie.Przestrzeń wewnątrz i zaotrzewnowa bez

Re: Poszerzone ukm w lewej nerce

to rzeczywiscie nieduze poszerzenie, ktore faktycznie po prostu sie obserwuje, zwlaszcza, jesli z dzieckiem nie dzieje sie nic niepokojacego (tzn nie ma zakazen ukladu moczowego, dobrze przybiera na wadze itd.) zajrzyj tu: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=22158 pozdr

Re: zum czy nie zum nr. 2

U mojego synka też był poszeżony ukm (układ kielichowo miedniczkowy) nerki. Konieczna cystografia w celu wykluczenia refluksu. U nas niestety okazało się że jest to refluks V stopnia i konieczna będzie operacja. Pozdrawiam serdecznie

Podwójny UKM

Witam, Mam 24 lata i ostatnio na badaniu USG wykryto u mnie podwójny UKM w lewej nerce (jest ona większa od prawej o 1,5cm). USG miałam robione ze względu na ataki kolki nerkowej i podejrzenie kamicy nerkowej (lecz kamieni nie wykryto). W związku z tym mam kilka pytań: 1) Co to w ogóle podwójny UKM

Re: skrót UKM (odn. nerek) - co oznacza?

UKM oznacza układ kielichowo-miedniczkowy jeśli jest poszerzony to możesz miec stan zapalny.

Re: skrót UKM (odn. nerek) - co oznacza?

a mi się zawsze wydawało że UKM-to układ kilichowo-miedniczkowy ??? -- Pozdro :-) calineczka

Re: Scyntygrafia - interpretacja

poszerzone. W czasie mikcji stwierdzono niewielki wzrost gromadzenia znacznika w rzucie obu nerek, ocenę utrudnia utrzymująca się aktywność znacznika pozostała w obu ukm po badaniu dynamicznym. %ERPF n.lewa - 52 n. prawa -48 Wnioski: Obustronne zmiany pozapalne. Obustronne odpływy wsteczne p-m-n. Poza tym

Re: USG - intrpretacja wyników

Proszę o odpowiedź czy poniżej zamieszczony opis usg nerek i moczowodów jest w granicach normy; (córka ma obustronny czynny i bierny reflux układu moczowego IV stopnia) Wynik USG: -Obie nerki prawidłowego kształtu i echogenicznosci kory; - prawa nerka o wymiarach 73x31mm z widocznym ukm 5mm i

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

glowa do gory. te powiekszenia nie sa takie duze. grunt to znalezc teraz dobrego nefrologa i wykonac zalecone badnia. jest forum poswiecone tego typu schorzeniom. mamy borykajace sie z podobnymi problemami na pewno chetnie ci poradza gdybys miala jeszcze jakies pytania forum.gazeta.pl/forum/71,1.

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

A tak swoją drogą to i ja nie wiem co jest mojemu synkowi (powiększona miedniczka nerki lewej do ok 12 mm, widoczna prawa) i dlatego dopisałam te kilka słów do Sysim, żeby sie nie zniechęcała i szukała tutaj wsparcia i rady, a nie gdzie indziej.... I to wszystko stąd... Bidulka jestem

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

Jesteśmy z okolic Katowic a dokładnie z Mysłowic. Chyba pójdziemy prywatnie, bo państwowo wiadomo jak jest. A co to jest doładnie ten refluks? Mam już dość ciągle coś jak nie alergia to anemia jak nie anemia to torbielka w główce jak nie torbielka to znowu coś z nerkami.... Ciągle coś mu

Re: po leczeniu raka szyjki macicy llb

kamien. Trzustka nie wykazuje zmian. Sledziona niepowiekszona, bez zmian ogniskowych. Obecna sledziopna dodatkowa wielkosci 0,7 cm. Nerka prawa dl. 13,2 cm z obecnoscia dwoch torbieli korowych wielkosci 1 cm katda. Nerka lewa dl 14,5cm, z wodonerczowym poszerzeniem UKM-u i sladowym wydzielaniem moczu

Re: zazanczone UKM w nerkach-pomocy

Nie wiem, co znaczy "zaznaczone", moja córka miala "poszerzony ukm", okazalo sie, ze ma refluks. Podaje Ci linka do forum, gdzie uzyskasz byc moze odpowiedz na swoje pytania, spotykaja sie tam mamy dzieci z wadami ukladu moczowego. Wiem co czujesz, bo sama to przechodzilam 1

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - ukm nerki