Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

wyniki usg bioderek

W 4 tygodniu moja córcia miała przeprowadzone badanie usg bioderek. Jednak w opisie badania nie mamy określonego wyniku jako 1a czy 1b tylko zostały wpisane kąty alfa i beta - odpowiednio 60 i 55 stopni w prawym biodrze i 60 i 55 w lewym. Badanie wykonywał chirurg dziecięcy, dysplazji nie

wyniki usg bioderek

Po 4 tygodniu życia moja córcia miała przeprowadzone badanie usg bioderek. Jednak w opisie badania nie mamy określonego wyniku jako 1a czy 1b tylko zostały wpisane kąty alfa i beta - odpowiednio 60 i 55 stopni w prawym biodrze i 60 i 55 w lewym. Badanie wykonywał chirurg dziecięcy, dysplazji

Re: Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

Moja coreczka miala 17 kwietnia robione Usg bioderek i lewe ma idealne czyli 1a (to jest najlepszy wynik jaki moze byc z tego badania -tak lekarka mi tlumaczyla a wiec u Twojej dzidzi wszystko w jak najlepszym porzadku) za prawe bioderko dostala 1b i musimy jeszcze pieluszkowac do 8 maja

usg bioderek wynik

może któraś mama wie jakie powinny być kąty w badaniu usg bioderek. moj syn ma następujący wynik: lewe- alfa 71 st. beta 34 st. prawe-alfa 68 st. beta 37 st. mam też napisane że panewki głębokie słabo wymodelowane, a reszte nie mogę odczytać bo jakieś bazgroły. wynik podobno jest w miarę dobry i

Re: wyniki usg bioderek

Idz z tymi wynikami do ortopedy! Po za tym, na razie sie nie stresuj tak bardzo. Czasami bywa tak( co jest zupelnie normalne), ze niektore dzieci nie maja w pelni wyksztalconych wszystkich kostek w bioderkach. Dlatego zaleca sie kolejne badanie( USG) po ok 3,4 miesiacu zycia! -- --- www

Jaki wynik po USG bioderek?

Chcialam sie zapytac jaki wynik mialy wasze malenstwa po USG bioderek i co w zwiazku z nim zalecil lekarz? Moja coreczka ma IIa i IIc wpisane w ksiazeczce, ale poniewaz ortopeda wykonujacy badanie byl bardzo malomowny i jakos mi nie podpasowal, to ide do specjalistu od USG bioderek u dzieci, chce

Jaki wynik po USG bioderek?

Chcialam sie zapytac jaki wynik mialy wasze malenstwa po USG bioderek i co w zwiazku z nim zalecil lekarz, jaka byla jego diagnoza? Moja coreczka ma IIa i IIc wpisane w ksiazeczce, ale poniewaz ortopeda wykonujacy badanie byl bardzo malomowny i jakos mi nie podpasowal, to ide do specjalisty od USG

Re: wyniki usg bioderek

Biodra prawidłowe: Ia - alfa > bądź = 60', beta < 55' Ib - alfa > bądź = 60', beta > 55' Ukształtowanie panewki dobre Kostny brzeg panewki ostry lub tępy Obrąbek chrzęstny wąski i długi lub krótki o szerokiej podstawie. IIa - alfa 50'-59', beta >55' - oznaczenie stosowane tylk

Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

Byłam z małym na usg. Lekarz to kompletny przygłup.Nic mi nie powiedział kazał tylko pieluchować i przyjść na kontrole w 16 tyg. życia. w książeczce zdrowia wpisał: lewe biodro Ia, praw biodro Ia, brak jąder skostnienia. co to to k... nędzy znaczy??? jak zapytałam to powiedział że nie ma czasu i

Proszę o interpretację wyników USG bioderek

Witam, Ostatnio byłam na USG stawów biodrowych z moją 4 tygodniową córeczką. Niestety nie jestem w stanie sama zinterpretować wyników, a wizyta u ortopedy dopiero za tydzień. Będę wdzięczna za pomoc,bo trochę się niepokoję oto opis: Brzeg kostny panewki przytępiony, dach chrzęstny prawidłowy

Re: Proszę o interpretację wyników USG bioderek

Z opisu i ze skali Grafa: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=29045&w=74791461 wychodzi, że bioderka są prawidłowe:). Nie masz się czego obawiać. -- Życie jest często twarde, od Ciebie zależy, czy Cię zetrze na proszek, czy wypoleruje. Nasza Natasza http://b3.lilypie.com/wu4fp1.png

Re: Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

dzięki wielkie teraz moge iść spać spokojnie. pieluchować i tak będę profilaktycznie -- tiny.pl/wb37

Re: Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

doam jeszcze że tak rozdrażnionego dziecka jak po tym badaniu to jeszcze nie miałam ;( -- tiny.pl/wb37

Re: Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

ja też poszłam prywatnie (państwowo trzeba czekać zbyt długo), miła Pani doktor nie dość że bardzo delikatnie się z małą obchodziła - mała spała, obudziła się dopiero jak ją zaczęłam ubierać- to jeszcze - mimo żę się spóźniłam na wizytę - dokładnie wszystko opisała, i poradziła co robić z bioderkami

Re: Wynik usg bioderek POMOCY!!!!

A ja poszłam prywatnie i lekarz odpowiedział na wszystkie moje pytania: co to znaczy że jest 1b, że owe jądra skostnienia powinny się już pojawić przy następnym usg bo teraz po 7 tyg jest jeszcze za wcześnie i opisał mi całe zdjęcie, gdzie są kości i stawy. Na szczęście nie mówił nic o

Proszę o interpetację -dysplazja stawu biodrowego

Moja córka urodziła się przez cc 26.04.2014.12 maja czyli w 2 tyg życia dziecka byliśmy na wizycie u neonatolog ,która zauważyła problem z lewym bioderkiem natomiast powiedziała iż dziecko mogło się źle ułożyć i nie należy się przejmować.W 6 tyg.profilaktycznie zostało zrobione usg bioderek. Wynik

dysplazja bioder 6tygodniowe niemowlę

Moja córka urodziła się przez cc 26.04.2014.12 maja czyli w 2 tyg życia dziecka byliśmy na wizycie u neonatolog ,która zauważyła problem z lewym bioderkiem natomiast powiedziała iż dziecko mogło się źle ułożyć i nie należy się przejmować.W 6 tyg.profilaktycznie zostało zrobione usg bioderek. Wynik

Re: Szczecin-vitro NFZ 2013/2014 cd

dobrze, że wyniki ok i około 11 wypis. Jeszcze jedno mam zmartwienie Pola ma ograniczenie przy odwodzeniu bioderek w poniedziałek usg i sie okaże czy zeczywiscie tak jest. Pozdrawiamy i ściskamy wszystkie babiszony :)

Re: usg bioderek wynik

witam wczoraj napisałam podobny post, poszukaj na poprzedniej stronie. Tam napisałam moje wyniki (kąty alfa zdecydowanie mniejsze, za to beta większe, ale niewiem jak to interpretować). ja bym radziła szerokie pieluchowanie - napewno nie zaszkodzi. pozdrawiam Monika i 12 tyg. Kubuś

Re: usg bioderek wynik

Nie napisałaś ile synek ma miesięcy. Wydaje mi się, że słabo wymodelowane panewki to niezupełnie dobry wynik. Może chociaż przydałaby się dodatkowa pielucha na wszelki wypadek, bo w końcu tym panewkom trzeba pomoć właściwie się wymodelować. Nam lekarz zalecił jeszcze w początkowym okresie częste

CZY WYNIK Z USG BIODEREK JEST PEWNY

Czy pozytywny wynik badania usg stawów biodrowych to pewnik.Macie jakieś doświadczenia bo ja mam wątpliwości.

Re: Jaki wynik po USG bioderek?

Moja córeczka też miała bioderka niedojrzałe czyli typ II ale po szerokim pieluchowaniu teraz mała ma 4,5 mies i wszystko jest super. Już jak miała 3 mies można było odłożyć tetry :) -- Mój aniołek

Re: Jaki wynik po USG bioderek?

U nas tez był małomówny ten co usg robił,musiałam z niego wyciągać wszystko.U nas to z jednej strony ok bo Ia ale druga IIa/IIb czyli że jeszcze a ale z przejsciem do b.Dowiedziałam sie ze na tym etapie najlepsza poduszka Frejki,i im szybciej zaczniemy tym krócej bedzie trwac leczenie-ja nastawiam

Re: Jaki wynik po USG bioderek?

!!!!!!!! Ponoć wyszło ze nasza mała ma dysplazje, oznaczoną jako IIb. Pojechalismy na USG do innego lekarza i okazało sie, ze absolutnie zadnych szelek ani uprzęży nie trzeba (typ IIa), wystarczy szeroko pieluchować i wszystko ma byc ok). Za 6 tyg. mamy jechac na kontrole. ps. może już to znasz, ale

Re: USG bioderek w Świeciu

A teraz wpisz w google: "usg stawów biodrowych u niemowląt", a następnie "usg bioderek" i porównaj ilość wyników. :) 428 tysięcy wobec 46 tysięcy (z czego pewnie 99% tyczy się wpisów na forach internetowych, w wykonaniu mam, które pewnie zdrabniają nawet określenie odchodów

Re: CZY WYNIK Z USG BIODEREK JEST PEWNY

Jak wynika z postów napisanych przez inne mamy-dopiero wynik bardania rtg daje pewność,że wszystko jest w porządku-wpisz w wyszukiwarkę DYSPLAZJA i na pewno znajdziesz wiele na ten temat.

Re: żółtaczka a karmienie piersią

Nie wiem czy niebezpieczny ale za długo trwający. Opinie różnych osób były odmienne. Położna przychodziła wieczorami i trudno było jej ocenić prawdziwy odcień dziecka??? Lekarz na usg bioderek stwierdził, że zółtaczka schodzi powoli. Kardiolog u którego córka była/jest leczona kazał zgłosić problem

Re: CZY WYNIK Z USG BIODEREK JEST PEWNY

Robiłam 2 razy usg. Pierwsze było złe, na drugim niebo lepiej. Więc nie muszę robić rtg (mam naprawdę dobrego ortopedę). -- Pozdrawiam Renata To moja córeczka forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=18917478

Re: CZY WYNIK Z USG BIODEREK JEST PEWNY

poczytajcie bez strachu ale myślę że to my rodzice musimy działać i naprawdę nigdy nie ufać lekarzom, nawet tym najlepszym i jeśli tylko nas coś niepokoi sprawdzić a nie uważać się za przewrażliwioną matkę wariatkę za póżno wykryta dysplazja -- pozdrawiam Milli nasz sierpniowy Jędrulek

nie odwodzi nóżek + wzmożone napięcie mięśniowe

Dzień dobry, jestem mamą niespełna 4-miesięcznej dziewczynki. U małej stwierdzono wzmożone napięcie mięśniowe - głównie w odcinku miednicowym - mała nie odwodzi nóżek (zaobserwował to pediatra, potwierdził ortopeda podczas badania bioderek oraz ostatecznie neurolog). W wyniku badań, na które

gdzie na usg bioderek (prywatnie)?

Gdzie w Białymstoku mogłabym zrobić prywatnie usg bioderek córeczki? Może któraś z Was była na takim badaniu i może polecić jakieś miejsce? Chodzi mi o usg razem z informacją o stanie zdrowia, żebym nie musiała dodatkowo umawiać się do ortopedy na odczytanie wyniku :-)

Re: Pieluchowanie

A mnie to zjawisko ostatnio nieźle wkurza, wszystko ok ale pieluchowanie zalecają po jaką choolerę? Tak jak któraś napisała antybiotyk też zapisują "na wszelki wypadek" a już szczytem było gdy się dowiedziałam, iż znajoma idzie z dzieckiem pół rocznym już na 5 usg bioderek, pytam to coś

Re: ortopeda przeciw chuscie

dziecko je pięknie wszystko. A wracając do ortopedy - jak my byliśmy na USG bioderek w 6 tyg. to ortopeda wręcz zachwalał noszenie w chuście, tylko zwrócił uwagę żeby nie za szeroko nóżki rozstawiać i tyle. -- Doradca Noszenia w Chuście po kursie Akademii Noszenia Dzieci http

Re: Gruba pielucha między nogami...?

tygodnia życia i na podstawie tego wyniku dostaniesz zalecenia co dalej, albo i nie - jeśli wszystko będzie w porządku). Moja mała była ułożona pośladkowo, urodzona przez cesarkę, a są to dodatkowe przesłanki do dokładniejszego zbadania bioderek, a na usg wyszło wszystko pięknie i ortopeda powiedział, że

Re: kontrola stawów biodrowych

Witam wszystkich Bylam na kontroli bioderek ze trzy miesiecznym synkiem. Czy ktos moglby mi pomoc w odczytaniu wyniku badania?? usg stawow biodrowych P:GN, L: I-co oznaczaja te skroty? Pozdrawiam

Re: Gruba pielucha między nogami...?

mojemu synkowi usg bioderek w 6 tyg wyszło bardzo dobrze a lekarz i tak zalecał szerokie pieluchowanie. Facet wiekowo sędziwy, przyznam się szczerze, ze olałam jego zalecenia. Dziecko ma bioderka zdrowe. Choć pewnie jakby nie miał dobrych wyników z usg to bym tą pieluchę wsadzała choć też nie

Re: bioderka

Zrób USG bioderek. Ważne aby to USG robił LEKARZ ORTOPEDA (słyszałam, że czasami robi USG po prostu tzw. "operator USG" to wtedy dostajemy sam wynik... z którego sami niewiele wiemy)

Re: Mmala

Mmala a jaki wynik usg bioderek mieliście Ia czy Ib? -- Malunio PozdrawiaMY

Re: Bioderkai angielscy "lekarze", prośba o rade

Nie ma takiej możliwości, że w czerwonej książeczce nic nie ma i że dziecko nie było badane przed opuszczeniem szpitala po urodzeniu. Dwójka moich ma w książeczce zaznaczone,k że badanie bioderek było i z jakim wynikiem. Co więcej mały miał badane manualnie i było ok, a ponieważ urodził się z dużą

Prosze pomozcie w interpretacji wynikow

Bylam u ortopedy z 5,5 miesieczna coreczka na badaniu i usg bioderek. Lekarz napisal, "brak jader kostnienia ( czy jakos tak, strasznie nieczytelne pismo), ograniczone odwodzenie, usg BP 2A, BL 1A" i zalozyl malej szyne koszli na 6 tyg. na razie. Powiedzcie co znaczaja te numery i czy

Re: A która miała sn na życzenie?

metoda ginekologiczna obracania dziecka przy pomocy nawigacji usg ( bezpieczniejsza opcja), ale to tez jest ryzykowne, i w dodatku bardzo czesto kobieta juz zostaje w szpitalu bo zaczela sie akcja porodowa w wyniku tego zabiegu. dziewczyny staraja sie skorzystac z szansy, zeby wyjsc bezurazowo z poro

Re: bioderka IIA

szerokiego pieluchowania jest znany. Kładzenie na brzuszku i dociskanie nóżek vel bioderek pominę milczeniem... To już zupełnie nietrafiony pomysł i nic nie jest w stanie tego uzasadnić... Powtórzę, lekarz miał okazję ocenić dziecko. Wynik usg nie jest jedynym czynnikiem określającym sta rozwojowy bioderek i

Re: Dzisiaj...

A ja przed chwilą wróciłam od pediatry. Wyniki badań moczu w końcu dobre :))) A 2-gie USG bioderek było wczoraj - wszystko OK, następna kontrola w 18mż. -- Anusia

usg bioderek na własną rękę

? Ile mniej więcej kosztuje usg bioderek w wawie?i gdzie mozna zrobic? Czy osoba,która wykonuje usg od razu ocenia czy z bioderkami ok czy nie,czy trzeba isc jeszcze do ortopedy,żeby ocenił wynik usg?

Wyniki USG bioderkowe - proszę pomóżcie

Witam serdecznie, Dzisiaj moja 6 tyg. córeczka miała przeprowadzone usg bioderek. Wyniki będę niestety dopiero w poniedziałek, lecz lekarka od razu stwierdziła, że konieczne będzie badanie kontrolne za 6 tyg, gdyż cytuję: " w lewym bioderku jest za mało". Proszę o radę co to oznacza

USG bioderek

Słoneczka.. Byłam dzisiaj na usg bioderek mojej 15 dniowej córki.. Wynik IIA,IIA lekarz nie chciał udzielić mi informacji co do tego wyniku (mam zapytać pediatry) ale wizytę mam dopiero jutro! Może wiecie czy jest to wynik ok? Pozdrawiam

Re: przykurcz bioderka u 7 miesiecznego dziecka

Jutro jesteśmy zapisani do prof. Marciniaka na usg tych bioderek. Udaliśmy sie tam ponieważ to ponoc specjalista od bioder i może coś nam poradzic. Na poczatku lekarz tw ze to lekka dysplazja i wynik wyglądał tak prawe: Ia a lewe Ib/II. Zalecano nam tylko ćwieczenia i masowanie. Generalnie nie było

sprawa bioder - zdezorientowana

Zwracam sie z pewnym problemem. Otóż moj synek skończył 7 miesiecy. Na badaniach usg bioderek wyszlo, że prawe biodro jest wporzadku, a lewe mial wpisywane jako Ib/II i zalecenie kłasć jak najwięcje na brzuszku. W tym tyg byliśmy na kontroli. Pani doktor st, że bioderko już lepsze, ale słabo

Re: Bioderkai angielscy "lekarze", prośba o rade

jakas paranoja, poczawszy od pierwszego dnia ciazy, gdzie lekarze ganiaja babki po wyniki HcG. Badan jest miliony a i tak nic to nie zmienia. Jedyne, ze wszyscy sa bardziej zestresowani, traci sie czas i publiczne albo prywatne pieniadze. Do tutejszej sluzby zdrowia Polakowi trudno sie wiec przyzwyczaic

Re: usg bioderek-IB-szerokie pieluchowanie

Witam dzisiaj byłam z moja 7 tyg córeczką na usg bioderek,wynik 2 a (+).lekarz stwierdził ,ze bioderka sie jeszcze rozwijają i kazał pieluchować.Troszkę sie martwię ,bo gdzieś wyczytałam,ze to jest zły wynik.Czy może ktoś wie coś więcej na ten temat???

bioderka

witam! bylam dzis z coreczka (ma skonczone 4 tygodnie) na usg bioderek i wyszedl wynik Ib. lekarz powiedzial, ze wynik jest prawidlowy, ale zalecil wizyte u ortopedy. czy ktoras z Was miala podobna sytuacje? czy dziecko bedzie musialo nosic jakies szyny lub rozworki?

usg bioderek-IB-szerokie pieluchowanie

Drogie mamy, wczoraj mielismy usg bioderek synka (2,5miesiąca) i wyszedł wynik IB, a lekarz kazał pieluchować i wyznaczył termin kolejnej wizyty. Czy u Was tez tak było, bo z tego co doczytałam to IB jest wynikiem prawidłowym. Mały ma problemy brzuszkowe i strasznie się wierci więc ta pielucha

czy jest powód do zmartwienia???

Witam! Ponieważ są tu osoby bardzo 'bioderkowo' doświadczone proszę Was o opinię. Bylismy z naszą 6-tygodniową córką na USG bioderek i lekarz postawił następującą diagnozę: dysplazja biodra lewego wynik badania: biodro prawe IB - kąt alfa 61 stopni biodro lewe IIA - kąt alfa 54 stopnie Zalecenia

usg bioderek

Gdzie najszybciej mozna zrobic usg bioderek na NFZ we Wrocku? A moze lepiej prywatnie? CZy z wynikami jeszcze trzeba isc do ortopedy czy tez diagnoza jest przy badaniu? Proszę o namiary.

Dysplazja I b

Moja coreczka ma 2 i poB miesiaca...dzis bylysmy na kontroli bioderek... tyg temu diagnoza - oba biderka II a...Dzis usg - LSB - I b (IIa+), PSB Ib, brzeg kostny tepy. Zalecono dalsza profilaktyke oraz kontrole za 6 tyg... Mam pyt. czy wynik dzisiejszego usg jest juz ok?? Dzieki za odp.

Re: żelazo ze "słoiczków" pomoże?

No i tu zadałaś chyba najlepsze pytanie... Bo byliśmy na usg bioderek u pani dr, która była przy porodzie - obejrzała wyniki i powiedziała, że jest... OK i nic z tym nie robimy. Mam do niej zaufanie na bazie wcześn. doświadczeń. Powiedziała, że żelaza przecież Synkowi nie badałam, więc nie można

wynik z bioderek

bylam z moja córeczka na usg bioderek o to jej wynik.lewy staw biodrowy-kat alfa powyzej 60 stopni.kat beta powyzej 55 stopni typ budowy stawu 1b wg.grafa. prawy staw biodrowy-kat alfa powyzej 60 stopni,kat beta ponizej 55 stopni.ukształtowanie stawów dobre.typ budowy stawu 1a wg.grafa. czy to

bioderka

Witam, jak widać w tytule mam pytanie dotyczące badania bioderek. \wczoraj byłam z moim 4 miesięcznym synkiem na badaniu kontrolnym bioderek i w usg wyszło, że mały ma zanik punktu kostnienia w jednym bioderku, ogólnie oba bioderka dostały wynik IB, a lekarz ortopeda kazał mi pieluchować synka i za

Re: Alantan Plus: krem, czy maść na odparzenia pu

alantanem, i jeszcze jedno do momentu zrobienia USG bioderek u dziecka żadnego pieluszkowania, ansza pediatra zaleciła pieluszkowanie a efektem tego były kolejne odparzenia, położna zakazała pieluszkowania do momentu aż zrobimy USG dziecku ...okazało się że z bioderkami wszytsko ok a pediatra poprostu

Czy trzeba iść do ortopedy ponownie?

Pytam o to, czy po USG bioderek w 7tyg życia niemowlaka trzeba iść jeszcze na kontrole z tym wynikiem do ortopedy? Pytam, bo byłam pierwszy raz państwowo na wizycie jak mały miał 3 tyg, dostałam skierowanie na USG i ortopeda kazała mi przyjść z wynikiem jeszcze raz. W międzyczasie jednak

Wapń i fosfor powyżej normy

Córcia ma 7 m-cy. Przy ostatnim usg bioderek lekarz zlecił badanie wapnia i fosforanów. Mówił, że z bioderkami wszystko ok ale żeby zbadać krew. Wyniki CA-10.63, phos-6,12. Lekarz kazał odstawić wit D3. Po 2 m-cach zrobilismy ponowne badanie i wyniki trochę lepsze CA- 10.18, phos-6,22. Ale nadal

Re: USG bioderek - prywatnie czy na fundusz???

Moim zdaniem robić. I należy Ci się to. Jeśli ortopeda po badaniu "macanym" nie stwierdza nieprawidłowości a nie dysponuje usg, powinien wypisać skierowanie do innego ośrodka i to bez łaski. USG bioderek jest standardową procedurą medyczną a nie wyjątkową. Mozesz poprosić o

gdzie skonsultować? - bioderka

Witam i od razu pytam: gdzie skonsultować wyniki z usg bioderek ale poza dr Szybińskim, Michajlowem i Ciskiem? Czy na prawdę tylko oni są specjalistami w tej dziedzinie we Wrocławiu?

Re: usg bioderek, kiedy?

Pierwsze USG bioderek robi się między 6 a 8 tygodniem życia dziecka (i też w kierunku dysplazji). Pediatra środowiskowy na wizycie patronażowej powinien wydać skierowanie do ortopedy chyba, że decydujesz sie to zrobić prywatnie. Od wyniku pierwszego USG zależy czy będziesz dalej musiała

Re: choroba perthesa

Cześć, mój Szymek miał robione dwukrotnie badanie krwi ( morfologia z rozmazem + CRP + OB + ASo ) w odstępie dwóch tygodni ( przełom czerwca/lipca ) - wyniki w normie, lekarz podejrzewał wtedy poinfekcyjne zapalenie stawu, bo mały miał miesiąc wcześniej anginę. Ponadto miał też usg bioderek

Re: Chusta pomogła na bioderka

Ja pisalam bodajze latem o tym jak pani ortopeda w Medicover zobaczywszy nasza chuste, zalecila nosic malego w chuscie, bo tez mial bardzo podobny wynik usg bioderek. Na nastepnym usg wszystko bylo super. Ale ja i nosze w chuscie i uzywam pieluszek wielorazowych, ktore sa szersze (btw nie

usg bioder - echo panewki???

Witam. Moja 3,5 - miesieczna córeczka jest po usg bioderek. Wg skali Graffa prawe i lewe - 1A. Czyli dobrze. Na wyniku jest napisane: "Po stronie prawej widoczne dyskretne echo panewki". Co to oznacza? Pani nie chciala wyjasnic, kazala tylko szeroko pieluchowac i zglosic sie za kilka

Re: kiedy na usg bioderek?

Co do oglądania bioderek przez ortopedę.To nasz obejrzał dziecko i powiedział,że na 100% wszystko w porządku,ale ja jakoś wywalczyłam skierowanie na usg i co?Okazało się ,że dziecko ma dysplazję IIa.Niby niewielka wada,ale trzeba było nosić ortezę i zdziwienie ortopedy było duże ,gdy pokazaliśmy

Re: Rtg a usg bioderek

mój synek miał robione usg bioderek jak miał 3,5 miesiąca. Z tym wynikiem byliśmy u naszego ortopedy (usg robiliśmy u innego lekarza, bo nasz nie miał tego sprzętu), który po miesiącu kazał nam się zgłosić na kontrolę już ze zrobionym rtg. Nawet na skierowaniu miałam napisane, że miesiąc od wizyty

obustronne ograniczenie odwodzenia bioderek

cześć, jestem właśnie po USG bioderek synka w 6 tygodniu (wynik Ib)i lekarz stwierdził obustronne ograniczenie odwodzenie bioderek. W związku z tym mam go szeroko pieluchować. Czy ktoś przechodził to samo? Czy jest się czym martwić? Nie wiem jakie są konsekwencje jeśli to ograniczenie nie

Re: Powtórne USG bioderek-konieczne?

moj maly od urodzenia mial dobre wyniki usg bioderek.Teraz ma 14 miesiecy.Badanie mial mimo dobrych wynikow chyba z 4 razy.Ja wolalabym chociazby dla swojej spokojnosci pojsc i zbadac,choc wczesniej bylo wszystko ok.Tym bardziej.ze lekarz mowil mi zeby przyjsc kontrolnie. pozdrawiam:) -- ticker

Re: Ogromne dzięki za info!!!

ja rodzilam miesiac temu i moja mala ma zrobione usg bioderek w wojewodzkim zaraz po urodzeniu, a za tydzien idziemy na kolejne do przychodni, wiec wydaje mi sie, ze dzieci rodzace sie w wojewodzkim maja robione usg, a wynik jest w ksiazeczce zdrowia. -- foty naszej Tysi

Re: szerokie pieluchowanie

Ja miałam poród pośladkowy. W wieku 2 m-cy było usg bioderek i napisano, że stawy biodrowe - obustronnie typ IB, w głowach kości udowych niewidoczne punkty kostnienia, klinicznie: norma. CZy któraś z was miała podobne wyniki?? Na 1 wizycie ortopeda powiedział, że wszystko jest w normie, ale kazał

Re: kto NIE zrobił dziecku usg bioderek?

my też nie robiliśmy - wydaje mi sie, ze wszelkie badania, w tym i usg bioderek robi się wg zalecenia lekarza wtedy, gdy lekarz potrzebuje wyniku badania do oceny stanu zdrowia - jeśli lekarz nie widzi potrzeby kierowania dziecka na badanie to nie robimy takiego badania, widać nasza lekarka nie

Panie Pawle- o bioderkach i hamaku na 24 godz/dobe

Witam. Moja 5 miesieczna corka miala robione usg bioderek - pare dni temu. Pierwszy raz w ok 6 tyg zycia. Wynik pierwszego usg prawidlowy, ale ortopeda zalecil czeste hamakowanie dziecka i nie do konca mu sie podobalo ukladanie nozek w pozycji zabki. Teraz - usg prawidlowe, ocena bioder - IA ( tak

Prosze napiszcie czy jest bardzo źle..

Moja córeczka miała robione usg bioderek w 1 miesiącu życia wynik to 1 miesiąc po urodzeniu było- P=2A L= 2A, czyli w maju a w wrześniu było - P=1A L=2/1. Pieluchuję małą ale obecnie ma 10 miesięcy i zaczyna chodzić. Czy są szanse na wyleczenie? Tyle czasu pieluchowana i mała poprawa ( tak

Re: dysplazja bioderek

u mojej 4 miesięcznej córeczki wykryto dysplazję bioderek na szczęście jest już wszystko ok kończy teraz 6 miesięcy też była sprawdzana wcześniej ale nic podobnie jak u pani nie wykryto u niej dopiero prywatna wizyta u terapeuty i wykonane badanie usg bioder wykazało wadę i córka dostała do

znowu bioderka.....

Witam, Moja córka, gdy miała 4tygodnie była badana przez lekarza pediatrę, który stwierdził, że "coś mu się nie podoba" w jej lewym bioderku (słabe odwodzenie) i zalecił szerokie pieluchowanie. Niestety nie mieszkam w Polsce i tutaj nie wykonuje się standardowo badań USG bioderek

słabe odwodzenie bioderek

pani doktor w szpitalu stwierdzono u mojego Mkolajak slabe odwodzenie bioderek zalecono usg, zrobilismy je wlasnie wczoraj(maly ma ukonczone 3 m-c, czekalismy na termin w dobrym gabinecie) wynik nie wykazal zadnych nieprawidlowosci, zalecono tylko podwojne pieluszkowanie, pampers

wyniki

Byalm na usg bioderek mojej miesiecznej corki.Wyniki sa nastepujace :staw biodrowy prawy wg Graffa Ia a staw biodrowy lewy wg Graffa IIb.Wiem ze czeka ja poduszka ale chodzi mi o interpretacje tych wynikow.O co tutaj wogole chodzi? -- tickers.baby-gaga.com/t/lamlamard20061121_-9_My+child+is.png

Re: Ja Jestem...

tym nic robić!? I ze mały jest już za duży by go unieruchamiac. I teraz nie wiem już co mam robić?!mam wynik USG który nic mi nie mówi:( może ktoś mógł by mi go zinterpretowac?! Sorry ze tak się rozpisalam. Pzdr wszystkie mamusie i życzę zdrowych bioderek naluszkom.

Re: nieśmiała teoria dotycząca betów i rożków..

też mam taką teorię:) w szpitalu nauczyli mnie ciasno zawijać w rożek lub kocyk i jeszcze na dodatek obwiązać, dziecko wyglądało faktycznie jak lód-rożek:) tak go trzymałam do 5 tygodnia, kiedy poszliśmy na usg bioderek i ortopeda powiedział, że dziecko ma leżeć z szeroko rozstawionymi nogami a nie

Re: pomocy....bioderka

już trzy razy usg, ale ona miała za pierwszym razem nieprawidłowe wyniki i nosiła poduszkę freiki. Teraz już jest ok, ale i tak za miesiąc zamierzam zrobić jej jeszcze jedno usg, tak dla sprawdzenia. Też jestem za tym, żeby każdemu dziecku robić usg bioderek. Magda -- Natalka ur. 17.08.2005 mamy

Re: Syn 3 tyg, elastyk i kieszonka.

Oj tam, nawet na prowincjach zdarzają sie doradcy albo chociaż obeznani z tematem ;) kołyska jest ok o ile z bioderkami nei ma kłopotów (nikt w szpitalu nie zgłaszał to pewnie nie ma, dla pewności można poczekac do wyników pierwszego usg bioderek, ale zazwyczaj już w szpitalu albo na wizycie u

Re: kto daje skierowanie na usg bioderek?

My byłyśmy u chirurga tydzień temu i dał nam podczas wizyty skierowanie na usg bioderek, które wykonano 2 piętra wyżej (szpital w Wołominie), z wynikiem wróciłyśmy spowrotem bez kolejki już. Wszystko wyszło ok. A skierowanie do chirurga dała nam pediatra. Pozdrawiamy Kinga i Alicja

Re: USG bioderek

ortopedy (mała miala wtedy 7 tygodni), który obejrzał, dał skierowanie na usg - 4 tyg.oczekiwania i kazał znowu przyjśc z wynikami czyli za 4 tygodnie, a czas leci. Jak powiedział pediatra w szpitalu teraz nie leczy się na oko pana doktora, więc zdenerwowałam się i przedwczoraj poszłyśmy prywatnie i

zanik punktu kostnienia.

Witam, jak widać w tytule mam pytanie dotyczące badania bioderek. \wczoraj byłam z moim 4 miesięcznym synkiem na badaniu kontrolnym bioderek i w usg wyszło, że mały ma zanik punktu kostnienia w jednym bioderku, ogólnie oba bioderka dostały wynik IB, a lekarz ortopeda kazał mi pieluchować synka i za

Re: Do IZI30

witam moje dziecko miało tydzien temu robione pierwsze usg bioderek, wynik wyszedł Ia, lekarz powiedział że mała ma bioderka rozwiniete bardziej niż wiek na to wskazuje i dlatego nie trzeba juz powtarzac usg za 2 miesiace. Od urodzenia moja mala zawsze spala na jednym lub drugim boczku i mimo to

Re: Kiedy do ortopedy?

wyniku usg, choć > pediatra nic nie widział). Ja nie napisałam, że usg ma wykonać pediatra. Jednak co najważniejsze: nie każdy ortopeda jest specem od usg i nie każdy spec od usg musi być ortopedą. Dla mnie podstawą było to aby usg bioderek robił lekarz, który faktycznie świetnie robi usg (i nie był

USG a RTG

Chodzi mi o usg i rtg stawów biodrowych. Mój mały (6 m-cy) miał dwa razy robione usg bioderek, za kazdym razem wynik był prawidłowy. Jednak ortopeda stwierdziła, że dziecko za słabo odwodzi nóżki (deficyt 5 stopni) i zleciła wykonanie rtg. Ja mam duże obawy co do prześwietlenia, które, jak

Re: CZy pieluszkujecie swoje maluszki?

Tak, ja zakladam 2 dodatkowe pieluchy. To zalecenie lekarza, który robił synowi usg bioderek -wynik w zasadzie na pograniczu normy ale już kwalifikujący sie do pieluchowania. I zalecone mam tez noszenie Piotrka na biodrze raczej niż przodem i spanie na brzuszku. Ola

Różnica między USG a RTG

Chodzi mi o usg i rtg stawów biodrowych. Mój mały (6 m-cy) miał dwa razy robione usg bioderek, za kazdym razem wynik był prawidłowy. Jednak ortopeda stwierdziła, że dziecko za słabo odwodzi nóżki (deficyt 5 stopni) i zleciła wykonanie rtg. Ja mam duże obawy co do prześwietlenia, które, jak

Neanatolog czy pediatra??

Jestem mamą Paulinki urodzonej w 34 tc, mała w tej chwili ma skończone 7 tygodni. W szpitalu spędziła pierwsze 3,5 tygodnia życia (żółtaczka, brak odruchu ssania). Mała miała wszystkie wyniki prawidłowe (oczka, usg przezciemiączkowe, usg nerek i inne) mamy udać się na usg bioderek (ale to

Re: ciagłe problemy ze zdrowiem dziecka-wymiękam

biodrowym, dobiło mni to. jestem wściekla na lekarzy, jak robiła usg bioderek, to wynik był ponoć prawidłowy, a teraz okazuje się, że jednak nie był, przez niekompetencję lekarzy straciliśmy tyle miesięcy! gdyby od razu wykryli wadę, może do dzisiaj byłoby po wszystkim, a tak dopiero zaczynamy leczenie i

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - wyniki usg bioderek