Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: Co z tymi zatokami?

jak nie boli to jeszcze pół biedy. U mnie był ból wszystkich zębów w górnej szczęce , a zęby zdrowe! Koleżanka miała w sobote robiony tomograf - ból głowy trwający przez tydzień niewiadomego pochodzenia. Okazało się, że zapalenie zatoki klinowej. -- *D.A.T.J.

zatoka klinowa

witam, mam poważny problem z zatoką klinową - permanentne jej zapalenie...Ciągłe i nieustanne bóle głowy od 2 miesięcy, sciekanie po tylnej stronie gardła, częsty ból oka i ucha... Laryngologów unikam , bo tylko operacyjnie chcą leczyć... Obecnie leczę sie homeopatycznie. Homeopata zalecił silicea

Re: Lekarz mnie ignoruje, zatkany nos ból czoła

ale ma juz czesc zatok wchodzaca w sklad zatok przynosowych, a wiec zatoki sitowe, szczekowe i klinowe:) -- forum.gazeta.pl(...)Kaszel, zapalenie ucha są niedogodnościami wieku dziecięcego, a nie chorobami. Antybiotyk przy zapaleniu ucha przyjmuje się do 10 dni(...) Złota myśl D...Q, forum Małe

Re: Co z tymi zatokami?

zdarzały). I tak mniej więcej od 8-9 lat. Jestem po tomografie- mam zmiany w zatoce klinowej- tego prawdopodobnie poza operacją nic nie ruszy. Próbowałam też sinus rinse, ale to nie dla mnie- głowę mi po tym rozsadzało. Za to u syna się sprawdził rewelacyjnie. Oczywiście powikłania po ostrych zmianach

Re: Co z tymi zatokami?

Proszę podaj mi namiary na swojego lekarza, nie ważne gdzie to jest. Mój syn od 5 mc ma zapalenie zatoki klinowej chodzimy do dwóch lekarzy jednocześnie, obaj prywatnie ale obaj są ordynatorami w sswoich szpitalach, maja śiwtne opinie, a jednak mało nam pomogli do tej pory. Syn ma 14 lat, brał już

Re: Proszę o radę - chorowanie

Zielony katar oznacza ropne zapalenie zatok. Wielokrotny zielony katar to zazwyczaj sygnał o przewlekłym zapaleniu zatok. I tego nie da się wyleczyć dając po prostu antybiotyk, olejki eteryczne itd. Jeśli zaraza umiejscowiła się w zatoce klinowej to żaden antybiotyk podawany doustnie nie zadziała

Re: dziewczyny,

Zatoki czołowe zaczynają kształtować się dopiero w wieku 5-6 lat! Trzylatek ma ledwo zaznaczone zatoki klinowe, sitowe które dopiero co się rozwijają. Zatoka czołowa prawidłowo jest wykształcona dopiero ok. 18 roku życia! O zapaleniu zatok czołowych u tak małego dziecka nie może być mowy! Od rtg

Re: wymaz z gardła-interpertacja wyników

sitowymi, ktore caly czas sie rozwijaja. Klinowe, a wiec te tuz przy nosie tj. po lewej i prawej stronie nosa w okolicach oczodolow zaczynaja pojawiac sie tak po 3 roku zycia dziecka. Najprawdopodobniej, jesli to zatoki to ma chore sitowe. Podobno, statystycznie zapalenie zatok bakteryjne wywoluja

Re: wymaz z gardła-interpertacja wyników

Ogolnie lepiej zachorowac na zatoki czolowe niz sitowe czy klinowe. W ostatnich przypadkach latwiej o stan zapalny np. nerwow wzrokowych. Niestety przerabialam to w zeszlym roku na ,,wlasnej skorze". Tyle, ze w poczatkowej fazie choroby bylam zle leczona przez leklarza dlatego doszlo do takich

Re: ból głowy czy to guz?

zatok klinowych lub czołowych etc" i wyszczególnione, a tak pisało nieżyt nosa, katar sienny, zapalenie zatok... a co do laryngologa to też dzwoniłam i są takie kolejki, że zdąży mi już przejść, albo faktycznie na SOR wyląduje.

Re: Silny ucisk w głowie podczas lotu samolotem

Idź do laryngologa, może być to związane z przewlekłym zapaleniem zatok obocznych nosa (lokalizacja bólu sugeruje problemy z zatoką klinową).

Re: Pomóżcie proszę - nietypowy długotrwały ból g

rozedrgany, przed przyjmowaniem Bellergotu nie spał dobrze, ciężko mu było zasnąć, czuje gule w gardle - typowo nerwowe objawy. Ale jednak boję się, że coś przeoczymy przez takie myślenie i "zwalanie" na nerwy. Czytałam jeszcze o zapaleniu zatoki klinowej, albo jakichś grzybach w zatokach - mamy

myelegans napisała:

myelegans napisała: > Male dzieci nie maja jeszcze rozwinietych zatok. O ktorym rodzaju zatok mowisz? Bo jeden ich rodziaj ma juz od ur. wyksztalcone:) Gdzies musi splywac katarek:) Sa to zatoki szczekowe. Chyba tak po 3 roku zycia wyksztalacaj sie zatoki klinowe( autorka watku ma3,5 roczne

Re: co się ze mną dzieje?! :(

komputerową zatok i wyszło zapalenie zatodki klinowei i zatok sitowych (czołowe i przynosowe były czyste). Zatoka klinowa daje objawy takie jak zapalenie zatok. Dostałam megadawkę augmentinu plus inhalacje zatok sterydem. Leżałam jeszcze cztery tygodnie w łóżku. Łącznie byłam prawie dwa miesiące na zwolnieniu

Re: Do karro80

W kwestii formalnej: niemowlę posiada zatoki, że tak powiem częściowo i możliwy jest nieżyt i zapalenie tychże. Na poparcie cytat Albrechta: Dziecko przychodzi na świat z wykształconymi zatokami szczękowymi i błędnikiem sitowym. W 3. roku życia wykształcają się zatoki klinowe. Jeszcze później

Re: ból z tyłu głowy

Nie znoszę takich porad, bo od tego są lekarze. Ale napiszę. Ja tak mam od marca, odkąd złapałam zapalenie zatok, w tym zatoki klinowej. Zatoki się dzielą na czołowe, sitowe, szczękowe i właśnie klinowe. Przy katarach najczęściej jest infekcja w obrębie zatok czołowych. Ja miałam ostre

Re: co na uodpornienie

to prawda, dzieci mają słabo rozwinięte zatoki przynosowe ( sitowe) ale mają i zapalenie tych zatok właśnie ma Synuś. U dzieci w wieku 3-7 lat rozwijają się zatoki klinowe, a czołowe do 12 lat. Synek w sumie wymagał hospitalizacji ze względu na zapalenie spojówek, które przy zapaleniu zatok

bzdury baba plotla

przeciez przynajmniej TK wykluczylo nowotwor w obrebie glowy (mozgoczaszki) oraz zapalenie zatok sitowych/klinowych (zwykle zdjecie zatok moze byc malo przydatne w takich sytuacjach. Nie uwazasz, ze to duzo? IMHO to nie bylo NIEPOTRZEBNE narazanie dziecka, tylko wazne badanie, bardzo przydatne

Re: Sinupret a bialy lejący katar.....

, zeby katar najczesciej wirusowy nie siedzial w zatokach. (Oczywiscie jesli mowimy o dziecku do 3 lat to o zatokach sitowych, bo pozostale rozwijaja sie pozniej tj. czolowe i klinowe). Dzieki temu moze zapobiec ewentualnemu nadkazeniu bakteryjnemu. Daje ulge nabrzmialych blon sluzowych w nosie. I

Re: polipy nosa

klinowa-drobny ok 2 mm polip w lewym przedziale zatoki klinowej -kompleksy ujściowo-przewodowe obustronnie bez zmain. 2010.04.12 Szpital-odział otolaryngologiczny MSWi A lek .Krzysztof Ślączka Przewlekłe zapalenie zatoki szczękowej prawej J32.0 Operacja zatoki szczękowej prawej met

Re: gronkowiec i antybiotyk - proszę o pomoc

śluzowej lewej zatoki szczękowej głównie w zachyłku zębodołowym grubości ok 6 mm oraz na scianie przedniej ok 7 mm. -komórki sitowia-prawidłowo powietrzne -zatoki czołowe-prawidłowo powietrzne -zatoka klinowa-drobny ok 2 mm polip w lewym przedziale zatoki klinowej -kompleksy ujściowo-przewodowe obustronnie

Re: ktore zatoki najczesciej choruja?

Róznie jednak najczęsciej chyba jednak szczękowe. Chociaż te klinowe i sitowe często są pomijane( wiekszosc lekarzy daje skierowania na RTG zatok zamiast na tomografie, a na rentgenie właśnie tej sitowej i klinowej nie widać)Czołowe też czesto chorują ale łatwiej jest je wyleczyc bo lepsza jest

Re: zatoki,a ból oczu

Powinnas, zrobić TK lub MR bo na rentgenie nie zobaczy sie wszystkich zatok a po tym co opisujesz masz zmiany w zatokach sitowych i/lub klinowych.Musze przyznac ,że nie wiele osób skarżących się na zatoki, skarży się podobnaie jak my na ból oczu.Zapalenie zatok sitowych i klinowych jest rzadsze

Ludzie Pomocy ! PILNE !!!

nic nie pomogl. Chodzilem do lekarzy, laryngologow-dostawalem od nich kolejne leki, spilem 4 antybiotyki na zatoki-bezskutecznie. W koncu laryngolog skierowal mnie na tk zatok obocznych nosa. Wynik badania:Niewielkie zacienienie komorek sitowych obustronnie. Dyskretne zacienienie zatoki klinowej w

Re:Dziewczynki:)

przypadku np. zapalenia zatok kulminacyjna, decydujaca:)) W tej fazie zaatakowany katarkiem dowiaduje sie, czy katarek ten jest katarkiem klasycznym czy tez, katarek oraz bakterie zaatakowaly zatoki:szczekowe, nosowe, sitowe lub tez klinowe:) Sytuacja oraz rozpoznanie w tej fazie tj. 3 wyglada nastepujaca

Re: Codzienne bóle głowy -nikt nie potrafi pomóc

badania, bo bardzo bałam się, że to może byc cos złego... Okazało się, że wszystko dobrze,że jakies tam małe zgrubienie w zatoce klinowej i spowrotem do laryngologa, żeby punkcje zrobic. Ale Laryngolodzy uwazali, że nie ma potzreby punkcji, ze to zgrubienie to nie płyn! Wróciłam do neurologa i pani

Co to może być? Pomocy !!!

polip w lewym przedziale zatoki klinowej -kompleksy ujściowo-przewodowe obustronnie bez zmain. 2010.04.12 Szpital-odział otolaryngologiczny MSWi A lek .Krzysztof Ślączka Przewlekłe zapalenie zatoki szczękowej prawej J32.0 Operacja zatoki szczękowej prawej met

Re: RM mózgu - wątpliwość

To znaczy, ze masz zapalenie zatok, a konkretnie jednej- klinowej, i w dodatku tak lekkie, ze nawet o tym nie wiedziales. Nie przejmuj sie, nie umrzesz od tego. :-)

do Vailet

Z tego co pamiętam dziecko rodzi się z zatokami sitowymi i szczękowymi,które z wiekiem rozwijaja się,ok.3r.ż rozwija się zatoka klinowa,najpóżniej(5-6lat) czołowa.Zgodnie z tym,co podaja lekarze lar.-choroby zatok przynosowych u małych dzieci przebiegają i naczej niż u dzieci starszych

Re: kiedy FESS a kiedy operacja?

śluzówki w czesci komórek sitowych przednich i tylnich obustronnie, wieksze po stronie lewej. Zatoki klinowe prawidłowo powietrzne. Kompleksy ujsciowo-przewodowe obustronnie niedrożne. Skrzywienie przegrody nosa w stronę prawą." badanie mialam robione w trakcie zapalenia zatok, czy to moglo miec duzy

Re: Szukam laryngologa (W-wa)- zapalenie zatok w

Punkcja to raczej w przypadku zatoki szczękowej, a mnie najbardziej męczą czołowa i klinowa...

Re: bzdury baba plotla

mruwa9 napisała: > przeciez przynajmniej TK wykluczylo nowotwor w obrebie glowy > (mozgoczaszki) oraz zapalenie zatok sitowych/klinowych (zwykle > zdjecie zatok moze byc malo przydatne w takich sytuacjach. Nie > uwazasz, ze to duzo? > IMHO to nie bylo NIEPOTRZEBNE narazanie

Re: ropny katarek-jakie krople do noska?

To nieprawda, dziecko rodzi się juz z zaznaczonymi zatokami, najintensywniej rozwijają się one w okolicy 3 rż - sitowe i szczekowe, później rozwijają się klinowe i czołowe Małe dziecko może miec zapalenie zatok!!! -- Mamo, jak będę duży, to chcę być kierowcą w autobusie. Ale najpierw musze mieć

Re: jak je podać?

okularów.Gwałtowny ból promieniujący od jeziorka łzowego do skroni.Zapalenie zatok czołowych, klinowych i sitowych.Często przekrwione i zaczerwienione oczy.

Re: jeszcze jedno pytanko

lub uczucie pełności w zatokach mogą zwiększać się przy ruchach głowy lub przy ucisku chorej zatoki. Zapalenie zatok czołowych nasila się przy pochyleniu głowy, zatok szczękowych - może powodować ból górnej szczęki. a klinowych – szczytu głowy. Infekcja zatok sitowych często powoduje obrzęk

Re: Czy ktoś zna fachowców w Łodzi?

niedokładnie.Musisz nalegać na tomografie argumentując ,ze chcesz wiedziec w jakim stanie są Twoje zatoki sitowe i klinowe.Natomiast co do skutecznego leczenia to takowe nie istnieje na przewlekłe zapalenie zatok, niestety:( Jedynie pozostaje Ci cierpiec i wspomagac sie domowymi sposobami no i wygrzewc je

c.d

się terapię przeciwgrzybiczą przed planowanym otwarciem zatoki klinowej u pacjentów z podejrzeniem grzybicy i współistnieniem niedoborów odporności. Termin alergiczne grzybicze zapalenie zatok (AFRS) po raz pierwszy wprowadził Millar w 1981 roku w oparciu o podobieństwa do aspergilozy oskrzelowo

laryngolog Kraków powikłane zatoki

poszukuję dobrego laryngologa dla dziecka w Krakowie. W ubiegłym tyg mój 3 letni syn wyszedł ze szpitala po zapaleniu zatok szczękowych , klinowych i sitowych oraz zapaleniu tkanki łącznej oczodołu rozpoznanego w tomografii komp.dzisiaj byłam do kontroli po leczeniu antybiotykiem i lekarz uważa

Re: Nudności a zatoki

przypadków nie uwidaczniają one zatok sitowych i klinowych, które mają duże znaczenie w zapaleniach nawrotowych i przewlekłych. Ograniczona wartość tych zdjęć sprawia, że niecelowe jest ich wielokrotne zlecanie w przypadkach przewlekłego zapalenia zatok. Najlepszy wgląd w stan zatok przynosowych

Re: zapalenie zatok a antybiotyki

1. TK jest drogim badaniem,dlatego tak trudno wyprosić skierowanie na nie. Pozatym, stosuje się je dopiero od kilku lat. 2. w przypadku procesu chorobowego w zatokach: klinowej i sitowiu, zmiany te raczej nie beda widoczne na rtg. 3. to,czy konieczny jest antybiotyk- decyduje lekarz,zależy od

zatoki

Witam serdecznie Mam 27 lat. W swoim zyciu miałam juz kilkanascie kleszczy. Zimą w 1996 rozchorowałam się bardzo poważnie. Objawy tak jak przy grypie. Nie mijały. Dostalam zapalenia zatok przynosowych (dwie punkcje),zapalenie płuc, zapalenie męśni, zapalenie stawów, zapalenie wsierdzia. Staraciłam

Re: Skąd sie bierze candida w zatokach?

dzięki homeopatka znalazłem jeszcze coś takiego: " BZZP jest zapaleniem błony śluzowej wyściełającej zatoki spowodowanym nadmiernym rozrostem bakterii. Chorobę tę nazywa się także zapaleniem błony śluzowej nosa i zatok przynosowych (rhinosinusitis), ponieważ błona śluzowa górnych dróg

BRAK DIAGNOZY OD 2 LAT-PORADŹCIE CO ROBIĆ ?

i kolana( straszny ból kolan który minął po 3 tyg.Lekarz rodzinny zaczął szukać przyczyny - morfologia ok, hormony kobiece ok,hormony tarczycy i przytarczyc ok, aso w normie OB NISKIE -6,crp- 0,6.BORELIOZA WESTERN BLOT - UJEMNA , MRI - GŁOWY STAN ZAPANY ZATOK KLINOWEJ SZCZĘKOWYCH I SITOWYCH PO

ropa w zatokach, a posiew nic nie wykazuje????????

od 6 lat choruje na przewlekle zapalenie zatok ( glownie szczekowych, sitowych i czolowych, czasem tez klinowych). przeszlam dwie operacje na zatokach i dodatkowo usunieto mi wszystkie migdaly ze wzgledu na przewkly ich stan ropny. zaostrzenia mam do 5-6 razy w roku.procz tego mam astme i

po 2 ciazy....

zapalenie zatok klinowych nie moglam ruszyc glowa dostalam strasznie silny antybiotyk,doktorka stwierdzial ze jak to wrzody to przejdzie niestety nie przeszlo a zatoki trzymaly mnie prawie miesiac ale nareszcie przeszly a bol dalej byl.wkoncu zrobila mi proby watrobowe wyszly w porzadku i wiele innych

niezly opis

kolei AO wykrywa się u około 34% chorych z zapaleniem zatok. Zatoki przynosowe są to parzyste jamki w kościach twarzy połączone wąskimi przesmykami z jamą nosa. Największa jest zatoka szczękowa (ok.15-20 ml). Mniejsza – czołowa- ok.7 ml. Mało poznana klinicznie jest zatoka klinowa. Najmniejsze

Teksty naukowe, wklejam do poczytania

Przewlekłe zapalenie zatok przynosowych - definicja, patogenzeza, diagnostyka i leczenie Lek. med. Iwona Gromek Przewlekłe zapalenie zatok przynosowych (PZZP) to stan zapalny błony śluzowej jamy nosowej i zatok przynosowych (rhinosinusitis), który trwa ponad 12 tygodni. Rozpoznanie PZZP

Rezonans magnetyczny-interpretacja wyniku

niezmienione.Zmiany zapalne w zatoce szczękowej prawej, sitowiu oraz w zatoce klinowej. Co to oznacza "flair"?Czy przewlekłe zapalenie migdałów może mieć wpływ na stan tego oka? Bardzo proszę o pomoc,z góry dziękuję.

Re: domowe sposoby na zatoki

Cześć Ada, Objawy, które opisujesz są zbyt poważne na stosowanie domowych sposobów. Masz prawdopodobnie przewlekłe zapalenie zatok, które niestety trudno wyleczyć. Czy jak opuszczasz głowę (między kolana), to czujesz ból w okolicach zatok (nos, czoło)? To jest najprostszy sposób na rozpoznanie

Przypadek kliniczy 2

wewnatrz zatoki klinowej,u chorej nie bylo kataru,jedynie wodniste wycieki z nosa i czeste krwawienia.Chora poddana operacji,usunieto zmiane,wyczyszczono zatoke klinowa,oraz poddano korekcji przegrode nosa ktora bylo lekko skrzywiona w strone lewa.Obecnie chora nie zglasza objawow bolowych,w dalszym

Re: polecam homeopatyczne krole do nosa

sulfuris D10, Argentum nitricum D10, Sinusitis-Nosode D13 aa 1 g w izotonicznym roztworze soli fizjologicznej; chlorek benzalkonium 0,01%. Wskazania: Krople doustne i roztwór do wstrzyknięć: przewlekłe zapalenie zatok (szczękowych, czołowych, zatoki klinowej i komórek sitowych), nieżyt trąbki

polipy w nosie

drugą chorobą nie dłuższymi niż 4 dni, a i tak nie był zupełnie zdrowy w tym czasie bo pokasływał i źle słyszał. Zaliczył zapalenie zatok i zapalenie płuc razem około 4 m-ce antybiotykoterapii. 16 czerca udało się nam "wskoczyć" w miejsce dziecka, które zrezygnowało z zabiegu i Michałek miał

Re: domowe sposoby na zatoki

Gość portalu: Ania napisał(a): > Cześć Ada, > Objawy, które opisujesz są zbyt poważne na stosowanie domowych sposobów. Masz > prawdopodobnie przewlekłe zapalenie zatok, które niestety trudno wyleczyć. Czy > jak opuszczasz głowę (między kolana), to czujesz ból w okolicach zatok (nos

życie pod znakiem kleszcza

polipowate zmiany w zatokach szczękowych i zatoce klinowej. Postanowiłam drążyć sprawę dalej, tym bardziej, że zaczęłam chwilami tracić orientację, często sztywniał mi kark, bolała głowa z tyłu, to znów w części twarzowej. Zawroty głowy wyłączały na chwilę moją świadomość, a prowadzenie auta stało się

Re: zatoki klinowe

Doki, ale ujscia zatok mam drozne. Powiedz mi lepiej co ma wspolnego krzywa przegroda z zapaleniem zatok (tlo alergiczne lub wirusowe, bakteryjne chyba nie, bo sluzowka bezbarwna). Chodzi o to, ze jak wyprostuja przegrode, to zatoki beda sie lepiej "wietrzyc" i nie bedzie stanow

Re: zatoki klinowe

> Doki, ale ujscia zatok mam drozne. Skad ta pewnosc? Przeciez sam pisales, ze zatoki masz "zajete". > Chodzi o to, ze jak wyprostuja przegrode, to > zatoki beda sie lepiej "wietrzyc" i nie bedzie stanow zapalnych? Tak, bo skrzywiona przegroda z definicji musi

Re: zatoki klinowe

Jesli rzeczywiscie masz wyraznie krzywa przegrode, to nie liczylbym na inne metody pozbycia sie przewleklego zapalenia zatok niz chirurgia. Byc moze znajdzie sie chetny do kuracji ziolowej przez 4 tygodnie dwa razy do roku (bo nie miej zludzen, nawet jesli stlumisz stan zapalny, to on wroci), to

Re: Do ludzi z przewleklym zapaleniem zatok!!!

, drugi-cysty w obu zatokach szczekowych, trzeci nic nie widizał i stwierdził,że 'zatoki są czyste" ;-) Własciwie jedynym sensownym badaniem jest Tomografia komputerowa, bo tylko w ten sposób mozna sprawdzic co jest w zatokach : sitowej i klinowej. U mnie tomografia nie potwierdziła tego,co było

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - zapalenie zatoki klinowej